  • Data: 2016-12-25 14:52:28
    Temat: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 25 Dec 2016 13:04:29 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą
    do ruchu dozwolone tylko autonomiczne.
    zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem,

    > Bo ja wiem - te dalej będą, tylko w innej formie - przecież te pojazdy
    > nie będą się poruszać na pałę, tylko ktoś te zasady będzie tworzył i
    > (prawdopodobnie) programował i zapewniał (znów prawdopodobnie) łaczność
    > między autonomicznymi pojazdami a "drogą". Obstawiam, ze programista nie
    > jest tańszy od stawiacza znaków.

    Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy
    ezgeplarz znaku drogowego trzeba wykonać i postawić.

    > I tu dochodzimy do tego czy państwom zależy na tanim transporcie. Bo
    > trzeba pamiętać, że optymistycznnie (dla obywatela) to większość rządów
    > zabiera dla siebie ponad połowę z każdej wydanej na transport złotówki.
    > A ta powoduje, że gdzie indziej będzie drożej, a tam też zabierają itd.
    > Więc...

    No to jest ciekawa sprawa z jeszcze innego względu - czy zależy na niej
    branży motoryzacyjnej?

    Bo autonomiczne samochody oznaczają optymalizację ich użycia - czyli
    globalnie mniej pojazdów, mniejsze przebiegi, mniej stłuczek, pewnie też
    mniej awarii itp.
    Brzmi jak mniejsze zapotrzebowanie na produkty koncenrów branży
    motoryzacyjnej.

    No chyba że pociągnie to kolejną rewolucję skutkującą tym, że optymalizacja
    przemieszczania się, stworzy możliwość dojeżdżania dalej z czego ludzie
    chętnie skorzystają.

    > Na pewno zaletą transportu automatycznego byłaby jego efektywność, co
    > mogłoby wpłynąć na rozwój innych gałęzi. Ale... niekoniecznie - to
    > skomplikowany twór i wiele zależy od polityków, a tych ciężko przewidzieć.

    Ja się zastanawiam nad jeszcze jedną konsekwencją.
    Możliwość ataku na te wszystkie programowalne, samosterujące, samochody.

    Bo tu nawet jeśli nie atakując słabości konkretnego oprogramowania
    samochodów, to zawsze zostaje atak na całą infrastrukturę.
    Choćby ulokowanie szpiegów tam gdzie samochodami się steruje, tam gdzie
    wysyła się do nich aktualizacje oprogramowania.

    Nawet gdyby miało oznaczać to fizyczny atak służb specjalnych na te
    miejsca.
    Możliwość nagłego przeprogramowania potencjalnie milionów autonomicznych
    pojazdów na terytorium wroga, możliwość przeprowadzenia nimi ataku na
    wybrane cele, czy conajmniej spowodowania totalnego paraliżu transportu w
    całym kraju, blokując drogi.