-
Data: 2016-12-25 14:52:28
Temat: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 25 Dec 2016 13:04:29 +0100, Shrek napisał(a):
> W dniu 25.12.2016 o 10:21, s...@g...com pisze:
>
>> Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane
przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą
do ruchu dozwolone tylko autonomiczne.
>> Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i rannych, ale
zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem,
>
> Bo ja wiem - te dalej będą, tylko w innej formie - przecież te pojazdy
> nie będą się poruszać na pałę, tylko ktoś te zasady będzie tworzył i
> (prawdopodobnie) programował i zapewniał (znów prawdopodobnie) łaczność
> między autonomicznymi pojazdami a "drogą". Obstawiam, ze programista nie
> jest tańszy od stawiacza znaków.
Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy
ezgeplarz znaku drogowego trzeba wykonać i postawić.
> I tu dochodzimy do tego czy państwom zależy na tanim transporcie. Bo
> trzeba pamiętać, że optymistycznnie (dla obywatela) to większość rządów
> zabiera dla siebie ponad połowę z każdej wydanej na transport złotówki.
> A ta powoduje, że gdzie indziej będzie drożej, a tam też zabierają itd.
> Więc...
No to jest ciekawa sprawa z jeszcze innego względu - czy zależy na niej
branży motoryzacyjnej?
Bo autonomiczne samochody oznaczają optymalizację ich użycia - czyli
globalnie mniej pojazdów, mniejsze przebiegi, mniej stłuczek, pewnie też
mniej awarii itp.
Brzmi jak mniejsze zapotrzebowanie na produkty koncenrów branży
motoryzacyjnej.
No chyba że pociągnie to kolejną rewolucję skutkującą tym, że optymalizacja
przemieszczania się, stworzy możliwość dojeżdżania dalej z czego ludzie
chętnie skorzystają.
> Na pewno zaletą transportu automatycznego byłaby jego efektywność, co
> mogłoby wpłynąć na rozwój innych gałęzi. Ale... niekoniecznie - to
> skomplikowany twór i wiele zależy od polityków, a tych ciężko przewidzieć.
Ja się zastanawiam nad jeszcze jedną konsekwencją.
Możliwość ataku na te wszystkie programowalne, samosterujące, samochody.
Bo tu nawet jeśli nie atakując słabości konkretnego oprogramowania
samochodów, to zawsze zostaje atak na całą infrastrukturę.
Choćby ulokowanie szpiegów tam gdzie samochodami się steruje, tam gdzie
wysyła się do nich aktualizacje oprogramowania.
Nawet gdyby miało oznaczać to fizyczny atak służb specjalnych na te
miejsca.
Możliwość nagłego przeprogramowania potencjalnie milionów autonomicznych
pojazdów na terytorium wroga, możliwość przeprowadzenia nimi ataku na
wybrane cele, czy conajmniej spowodowania totalnego paraliżu transportu w
całym kraju, blokując drogi.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.12.16 17:29 Shrek
- 25.12.16 19:58 Cavallino
- 25.12.16 22:37 re
- 25.12.16 22:43 re
- 25.12.16 22:45 re
- 25.12.16 23:05 Tomasz Pyra
- 26.12.16 07:35 Shrek
- 26.12.16 14:26 Tomasz Pyra
- 26.12.16 14:48 s...@g...com
- 26.12.16 15:00 s...@g...com
- 26.12.16 15:17 Tomasz Pyra
- 26.12.16 15:46 s...@g...com
- 26.12.16 15:50 s...@g...com
- 26.12.16 17:53 Shrek
- 26.12.16 18:15 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=