eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
  • Data: 2016-12-25 13:04:29
    Temat: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 25.12.2016 o 10:21, s...@g...com pisze:

    > Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane
    przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą
    do ruchu dozwolone tylko autonomiczne.
    > Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i rannych, ale
    zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem,

    Bo ja wiem - te dalej będą, tylko w innej formie - przecież te pojazdy
    nie będą się poruszać na pałę, tylko ktoś te zasady będzie tworzył i
    (prawdopodobnie) programował i zapewniał (znów prawdopodobnie) łaczność
    między autonomicznymi pojazdami a "drogą". Obstawiam, ze programista nie
    jest tańszy od stawiacza znaków.

    > oświetlenia ulic

    To jest jakiś argument. Choć z drugiej strony - w miastach będzie
    wymagane z innych względów a w trasie i tak nie ma. Więc nie - jednak nie.

    > a w samochodach zbędny będzie układ kierowniczy

    Chcesz powiedzieć że kierownica jest znacząco droższa od serwa?

    > i zewnętrznego oświetlenia w obecnej postaci.

    Muszę cię zmartwić - kamery w nocy widzą słabo. Tam gdzie chcesz, żeby
    widziały dobrze - doświetla się - jak nie w świetle widzialnym to w
    podczerwieni. Ponadto dopóki będą ludzie to oświetlenie pojazdów będzie
    wymagane - bezgłośny, nieoświetlony pojazd to słaby pomysł;) A i
    oświetlenie stanowi pomijalny koszt transportu - nawet fajne kseononowe
    światła nie są w ogólnym rozrachunku bardzo drogie. A jak już zakładasz,
    że coś "wystarczy", to wystarcza zwykły reflektor na H7 - keseony są
    drogie, bo ludziki chca za nie płacić:P

    > Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy.

    Drogówka to może nawet i zarabiać na siebie;) Urzędników - nie martw się
    - jest ich coraz więcej, mimo komputerów, automatyzacji, łączności o
    jakiej kiedyś się nie śniło i dostępu do informacji, który wszedł na
    zupełnie nowy poziom. Oni od tego nie znikną - oni się tym żywią:P

    I tu dochodzimy do tego czy państwom zależy na tanim transporcie. Bo
    trzeba pamiętać, że optymistycznnie (dla obywatela) to większość rządów
    zabiera dla siebie ponad połowę z każdej wydanej na transport złotówki.
    A ta powoduje, że gdzie indziej będzie drożej, a tam też zabierają itd.
    Więc...

    Tak wiem - koszty wypadków - na pewno duże, ale jak czytałem ostatnie
    wyliczenia, to zaczyna to przypominać #strata_kazika;) To co dla
    obywatela jest tragedią dla państwa mnoże być czystym zyskiem. W tych
    wypadkach niekoniecznie giną sami młodzi inżynierowie i neurochirurdzy.

    Na pewno zaletą transportu automatycznego byłaby jego efektywność, co
    mogłoby wpłynąć na rozwój innych gałęzi. Ale... niekoniecznie - to
    skomplikowany twór i wiele zależy od polityków, a tych ciężko przewidzieć.

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: