  • 61. Data: 2018-05-08 19:33:31
    Temat: Re: Czy aby samochody winne?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2018 o 16:01, Myjk pisze:

    > Ale teoria że każdy elektryk jeździ tak że nic tylko pali gumy jest
    > przestrzelona -- bo właściciele tych aut nie po to je kupują by palić gumę.

    Serio pytam - a po co innego kupować elektryka, skoro zadnych innych
    zalet poza przyspieszeniem on z punktu widzenia użytkownika nie ma?

    Shrek

  • 62. Data: 2018-05-08 19:36:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2018 o 09:00, WS pisze:

    > wg https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_em
    isji_spalin#Dla_pojazd%C3%B3w_z_silnikiem_wysokopr%C
    4%99%C5%BCnym

    > Euro6 0,005g czastek stalych (PM) na kilometr po 100tys przebiegu daje sumaryczna
    emisje 0.5 kg, czyli 2x mniej ;)

    Przelicz to jeszcze raz:P

    Shrek.

  • 63. Data: 2018-05-08 19:41:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2018 o 13:03, J.F. pisze:

    > Przy tym tempie wydobycia kiedys sie skonczy, i to niezbyt daleko.

    Tak jak świat się kiedyś skończy. Z tego co pamiętam za mojego życia
    kończył się już kilka razy. Podobnie ropa, a jak się okazuje cały czas
    dostępne złoża zamiast maleć rosną;)

    > A strasza jeszcze "oil peak"

    Tak samo jak końcem świata.

    BTW. Ropa jest w zasadzie w prawie wszystkim co używamy, więc to że
    indywidualna motoryzacja się skończy to może być stosunkowo mały probelm.

    Shrek

  • 64. Data: 2018-05-08 20:06:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-08 o 19:33, Shrek pisze:

    > Serio pytam - a po co innego kupować elektryka, skoro zadnych innych
    > zalet poza przyspieszeniem on z punktu widzenia użytkownika nie ma?

    Bo namawia do tego cały sztab płatnych namawiaczy plus większy
    pożytecznych idiotów (ekologów).

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2018-05-08 20:20:21
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-05-08 19:36, Shrek wrote:

    isji_spalin#Dla_pojazd%C3%B3w_z_silnikiem_wysokopr%C
    4%99%C5%BCnym

    > Przelicz to jeszcze raz:P

    Toć dobrze policzył.

    --
    mk4

  • 66. Data: 2018-05-08 20:25:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 May 2018 13:50:33 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Kiedyś na pewno. W niezbyt daleko nie wierzę. Różni idioci wieszczyli
    > koniec ropy już w latach siedemdziesiątych.

    A niechby i za 200 lat - coz to jest w historii Ziemii, czlowieka,
    ludzkosci nawet ...

    > Może też zaspokoić.

    Tym oil peak to strasza juz teraz. Pamietasz po ile byla barylka przed
    kryzysem ? Cos w tym moze byc.

    > Piętnaście złotych spokojnie zniosę, zwłaszcza że używam go i tak
    > do rozgrzewania silnika a jeżdżę na LPG. :-)

    A myslisz ze po ile wtedy bedzie LPG ? 7 czy 10 zl ?

    J.

  • 67. Data: 2018-05-08 20:41:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2018 o 20:20, mk4 pisze:

    > Toć dobrze policzył.

    Faktycznie, hauhau.

    Co tylko pokazuje jak mało tego PM w stosuku do kurzu na ulicy.

    No i zakładanie euro 6 jest dość.... hm hurraoptymistyczne. Większość
    samochodów nie spełnia normy euro 6 a te co spełniają... również jej nie
    spełniają:P

    Shrek

  • 68. Data: 2018-05-08 20:46:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2018 o 20:25, J.F. pisze:

    > A niechby i za 200 lat - coz to jest w historii Ziemii, czlowieka,
    > ludzkosci nawet ...

    Jak dla mnie to problem równie wydumany jak problem końskiego gówna 100
    lat temu

    http://gosc.pl/doc/3149611.Transport-przyszlosci

    Całkiem poważnie oboawiano się, że konie zaopatrujące inne konie w owies
    zeżrą go w całości a miasta utoną w końskim gównie. Normalnalnie koniec
    świata, urbanistyki i społeczności jaką znano. A teraz mamy z tego bekę.

    Zanim ropa się skoczy to wymyślimy coś innego. Być może będą to
    samochody na baterię być może na fuzję jądrową, a może coś na co jeszcze
    nie wpadliśmy w ogóle. Grunt, że obstawiąm się za 100 late jak odkopią
    nasze dyskusję to będą mieli podobną bekę jak my z ludzi obawiających
    się kryzysu gówniano paszowego.

    Shrek

  • 69. Data: 2018-05-08 21:25:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, May 8, 2018 at 8:41:25 PM UTC+2, Shrek wrote:

    > No i zakładanie euro 6 jest dość.... hm hurraoptymistyczne. Większość
    > samochodów nie spełnia normy euro 6 a te co spełniają... również jej nie
    > spełniają:P

    wg podanej stony wiki Euro 5 ma taki sam limit PM jak Euro 6, Euro 4 ma tylko niecale
    2x wiekszy...

    benzynowe tez maja 0,005 g/km - jak diesle ...

  • 70. Data: 2018-05-08 21:44:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 8 May 2018 12:25:30 -0700 (PDT), WS

    Samochodom jeżdżącym w mieście to starczają na połowę tego dystansu,
    a są tacy, co na pierwszym serwisie po 20kkm już klocków nie mają i to
    samochodach segmentu D gdzie klocki pewnie więcej ważą. :P No, a tarcze też
    się przecież ścierają. :P

    > wg podanej stony wiki Euro 5 ma taki sam limit PM jak Euro 6,
    > Euro 4 ma tylko niecale 2x wiekszy...
    > benzynowe tez maja 0,005 g/km - jak diesle ...

    Ale to nie uwzględnia jeżdżących żużli z powycinanymi filtrami czy
    katalizatorami -- a takich u nas na pęczki, szczególnie w autach z drugiej
    ręki. I to jest głowny problem, normy sobie a rzeczywistość, której nie
    sposób kontrolować, sobie.

    Tak samo jest z kotłami spalinowymi w domach. Co z tego że producent się
    chwali okreslonymi (niskimi) wartościami emisji, skoro to są wartości
    LABORATORYJNE a co się dzieje potem (tj. że certyfikowane kotły często
    trują bardziej niż stare trupy albo nowe konstrukcje ale małych firm
    których na certyfikowanie nie stać) to taka smutna rzeczywistość. Niby chcą
    na kominy spalinowe montować filtry, ale to tak samo łatwo obejść jak DPF w
    dizelku.

    W przypadku grzania domu prądem/gazem czy samochodu na prąd, użytkownik nic
    nie może spierdolić -- ani świadomie, ani nieświadomie. Kontrolować emisję
    w elektrowni jest znacznie łatwiej niż emisję spalin (o wyciekach płynów na
    drogę) w rozproszonych milionach samochodów.

    --
    Pozdor
    Myjk