eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy aby samochody winne?Re: Czy aby samochody winne?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Czy aby samochody winne?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <pcmhbs$bt2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <c...@g...com>
    <pcmknt$2pu$2@node1.news.atman.pl>
    <1vsgtxh9esdua$.au0ujoi3grrj.dlg@40tude.net>
    <pcno5h$a1a$3@node1.news.atman.pl>
    <15l6s2dbaowmv.u7jvzmnva5ae$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <pcq8cb$o3g$6@node1.news.atman.pl>
    <ndiyxuk5tohf$.jr85q6tl64p2.dlg@40tude.net>
    <pcr8il$ov9$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pcsn6p$7ul$3@node1.news.atman.pl> <pcsq04$a1r$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <pcsr0k$7ul$9@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    Date: Tue, 8 May 2018 21:44:10 +0200
    Message-ID: <z...@m...org>
    Lines: 34
    NNTP-Posting-Host: 83.31.139.193
    X-Trace: 1525808648 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31361 83.31.139.193:10009
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631018
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 8 May 2018 12:25:30 -0700 (PDT), WS

    >>>niech bedzie 1 kg, zakladajac, ze wystaczaja na 100tys km,

    Samochodom jeżdżącym w mieście to starczają na połowę tego dystansu,
    a są tacy, co na pierwszym serwisie po 20kkm już klocków nie mają i to
    samochodach segmentu D gdzie klocki pewnie więcej ważą. :P No, a tarcze też
    się przecież ścierają. :P

    > wg podanej stony wiki Euro 5 ma taki sam limit PM jak Euro 6,
    > Euro 4 ma tylko niecale 2x wiekszy...
    > benzynowe tez maja 0,005 g/km - jak diesle ...

    Ale to nie uwzględnia jeżdżących żużli z powycinanymi filtrami czy
    katalizatorami -- a takich u nas na pęczki, szczególnie w autach z drugiej
    ręki. I to jest głowny problem, normy sobie a rzeczywistość, której nie
    sposób kontrolować, sobie.

    Tak samo jest z kotłami spalinowymi w domach. Co z tego że producent się
    chwali okreslonymi (niskimi) wartościami emisji, skoro to są wartości
    LABORATORYJNE a co się dzieje potem (tj. że certyfikowane kotły często
    trują bardziej niż stare trupy albo nowe konstrukcje ale małych firm
    których na certyfikowanie nie stać) to taka smutna rzeczywistość. Niby chcą
    na kominy spalinowe montować filtry, ale to tak samo łatwo obejść jak DPF w
    dizelku.

    W przypadku grzania domu prądem/gazem czy samochodu na prąd, użytkownik nic
    nie może spierdolić -- ani świadomie, ani nieświadomie. Kontrolować emisję
    w elektrowni jest znacznie łatwiej niż emisję spalin (o wyciekach płynów na
    drogę) w rozproszonych milionach samochodów.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: