-
X-Received: by 2002:a1f:8253:: with SMTP id e80-v6mr5116225vkd.14.1525604401866; Sun,
06 May 2018 04:00:01 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a1f:8253:: with SMTP id e80-v6mr5116225vkd.14.1525604401866; Sun,
06 May 2018 04:00:01 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin3
!goblin.stu.neva.ru!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews
.com!x25-v6no7756518qto.0!news-out.google.com!p41-v6ni1672qtp.1!nntp.google.com
!x25-v6no7756509qto.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!no
t-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sun, 6 May 2018 04:00:01 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <1i920e6e3rhol$.dlg@myjk.org>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=64.4.90.163;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 64.4.90.163
References: <pcmhbs$bt2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<c...@g...com>
<1i920e6e3rhol$.dlg@myjk.org>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: Czy aby samochody winne?
From: s...@g...com
Injection-Date: Sun, 06 May 2018 11:00:02 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 85
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2630774
[ ukryj nagłówki ]W dniu niedziela, 6 maja 2018 05:48:53 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
> Sun, 6 May 2018 03:02:19 -0700 (PDT), s...@g...com
>
> > <frywolny ton mode on> Odkryles to co zwykly janusz wie. :) Bez urazy.
> > Pomysl ze standardowy dziennikarz jest durniejszy niz byle sebix syn
> > janusza i haliny. Nastepnym razem jak gdzies przeczytasz ze krakow
> > zakazuje wjazdu samochodom to napisz dziennikarzowi coby sie durnym
> > burmistrzem zajal a nie pierdoleniem ;) <frywolny ton mode off>
>
> To jak zwykle zależy od tego kto pisze/mówi. Ci co palą węglosyfem i
> drewnem jęczą że syf w powietrzu to wina samochodów, a właściciele
> samochodów że to wina kotłów i palenia śmieci.
>
W mediach zazwyczaj narracja jest jednostronna.
W rozmowie miedzyludzkiej rzeczywiscie ktos moze probowac gadac ze to samochody
truja.
Ale wtedy latwo jest delikwenta spacyfikowac.
> Ja się zgadzam że większym problemem jest kotłowanie (i to nie tyle
> śmieciami, bo to margines, co nieumiejętnym spalaniem, przewymiarowanymi
> kotłami itd.), co nie znaczy że nie ma zupełnie problemu z samochodami,
> szczególnie w odniesieniu do innych użytkowników dróg i osób w pobliżu
> drogi gdy jedzie dymiący diesel i gdy ma to miejsce w mieście.
>
Racja. Sam mam pod bokiem taki przyklad. Bo nawet jak sie pali dobrym jakosciowo
weglem to jednak dym/pyl sie z komina wydobywa.
Troche mniejszy problem jest jak sie ma kociol z podajnikiem.
> Ja znowu się wożę I-MiEVem :P i widzę znikomy wpływ elektryka na szkodę dla
> ludzi. Pyli to głównie z kół (ale ponieważ opony ma jak w mocnym motocyklu
> to wpływ na pylenie jest zmniejszony), bo hamulców ciernych praktycznie nie
> używam -- auto głównie hamuje silnikiem z odzyskiem energii. To auto którym
> jeżdżę ma 65kkm, 7 lat -- klocki ma prawie nówki sztuki i ani razu serwisu
> nie wymagało. :P Oczywiście, ma trzepnięte cele i tylko 80km w obecnych
> warunkach przejeżdża (bez butowania) -- teraz pytanie dlaczego, czy przez
> to że 4 ostatnie lata stało głównie w garażu podpięte notorycznie do prądu
> (bo nikomu się go odłączać nie chciało gdy było nieużwane)? W Łodzi jeździ
> identyczny imiev z tego samego wypustu co auto krótym jeżdżę i ma normalnie
> 120-140km zasięgu po tych 7 latach.
>
Pyli ale gdzie indziej. Bo sprawnosc
kopalnia-elektronwnia-przesyl-gniazdko-akumulator-ko
la to nie wiecej niz 30%.
Pamietam dyskusje na jakiejs grupie ze sprawnosc dla elektrowozu szynowego to wlasnie
te okolice 30%.
I tak dlugo jak elektrycznosc robimy weglem to wielkiej roznicy nie ma.
Choc w sumie fajnie bylo by sprawdzic jak wyglada zapylenie w okolicy elektrowni w
korelacji do wytwarzanej energii el.
Aktualnie elektryki to taki letki plaster na problem. Przynajmniej w Polsce.
Budowa atomu wiele nie pomoze.
Pomoc moga tanie i niezawodne akumulatory i tanie ogniwa fotowoltaiczne. Albo
alternatywnie, przesiadka na rowery i rekuperatory w ocieplonych domach.
I kazdy to wie. Ale jakos zmiany na horyzoncie nie widac...
I zobacz, jakos tym co im powinno zalezec nie odpuszczaja vat-u na solary/ogniwa.
Czyli elity maja to w dupie. To juz nie dziwota ze kowalski tez sie nie przejmuje...
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.18 13:00 s...@g...com
- 06.05.18 13:26 ToMasz
- 06.05.18 13:39 adam
- 06.05.18 13:42 Myjk
- 06.05.18 14:01 Myjk
- 06.05.18 14:15 s...@g...com
- 06.05.18 14:18 Janusz
- 06.05.18 15:00 Myjk
- 06.05.18 15:05 r...@k...pl
- 06.05.18 15:10 Myjk
- 06.05.18 16:19 Janusz
- 06.05.18 16:28 Shrek
- 06.05.18 16:50 Grzegorz Tomczyk
- 06.05.18 17:07 Myjk
- 06.05.18 21:25 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu