  • Data: 2009-05-23 16:41:35
    Temat: Re: Czy Leica to czysty lans?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Rzecze Jan Rudziński:

    > http://www.militaria.pl/leatherman/multitool_leather
    man_charge_del_rey__p4858.xml?cat=209

    > To jest chyba rekord lansu.140000 (sto czterdzieści tysięcy) złotych za
    > limitowaną wersję narzędzia, które bez cudów, jednakowo użyteczne,
    > kosztuje 550 złotych.

    Ale to jest specjalna wersja ze złotem! Płacisz za rękodzieło w kształcie
    toola.

    A ten obiektyw to robienie kultu z normalnego, zwykłego egzemplarza. To tak
    jakby _zwykłego_ Leathermana Charge sprzedawać za 20 000 zł bo wsadzono go
    do drewnianego pudełka i dołączono książeczkę z historią firmy.

    > Ile może być warte 18 karatowe złoto, którym dodatkowo pokryto tę wersję
    > i specjalne drewniane pudełko? 10 kzł? 20?

    To nie ma znaczenia.

    http://zegarki.info.pl/241/grande-complication
    http://zegarki.info.pl/241/grande-complication

    Myślisz że zmiana materiału ze złota na platynę kosztuje 100 000 zł?

    Towar luksusowy to towar luksusowy i rządzi się swoimi prawami. Ale mnie
    chodzi o to, że tylko Leica wpadła na pomysł żeby uczynić towarem luksusowym
    zwykły obiektyw. To coś jak "legendarny Pancolar" od ekrowy.