-
31. Data: 2014-07-20 02:23:01
Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:gfvlimyzpxmo.1d7nums65h5r4$.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 18 Jul 2014 03:13:42 -0000, Bambaryla napisał(a):
>> Alez nic podobnego... Ktos wreszcie musial to glosno powiedziec.
>> W zegludze juz od ponad wieku, kazdy poruszajacy/stojacy lub wykonujacy
>> rozmaite inne czynnosci obiekt, musi 'nosic' okreslony rodzaj
>> swiatla/znaku
>
> Zaglowka, kajak ?
>
>> i to zaleznie od wielu okolicznosci, np: pogodowych.
>
> W czasie dnia tez ?
>
>> http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_i
d=245&rowstart=1
>
>> Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc, umozliwiajaca
>> dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow zegludi
>
> Akurat od wielkosci to nie zalezy. Zalezy od jasnosci z wiekszej
> odleglosci i od jaskrawosci z mniejszej.
>
>> Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do jazdy
>> dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore
>
> To sie szybko nie doczekasz - Unia wymusila i teraz wszystkie nowe je
> beda mialy.
>
>> posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
>> widoczna w kierunku jazdy.
>
> Sama powierzchnia wiele nie daje.
>
>> ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...
>
> Chyba nie masz, bo bys pisal "po co te swiatla, swietnie widze bez
> nich".
>
> Musze przyznac ze te ledowe popierdulki czesto prawie niewidoczne sa.
> Ale sa warunki gdy i swiatla mijania sa prawie niewidoczne.
>
> A tak w ogole
> http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-wydrukuj-
sobie-swiatla,nId,40
>
Nie wiem co to jest 'zaglowka' ?
Czy chciales innymi slowy powiedziec 'jacht zaglowy' ?
Niemiej jednak kajak ktorym pewien pan z Wroclawia przeplynal Atlantyk mial
swiatla rozpoznawcze/nawigacyjne i uzywal ich takze w porze dziennej. Inne
na dryfkotwie i inne gdy wioslowal.:
http://tinyurl.com/noslwuc
Powierzchnia decyduje o kacie/sektorze z jakiego swiatlo 'dociera' do oka
obserwatora. Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
oka. Wraz z moca swiatla sa to czynniki ktore decydyja o postrzeganiu
sygnalu przez czlowieka. Warto popatrzec na wspolczesne sygnalizatory na
skrzyzowaniach i porownac je z tymi z przed lat, lub na swiatla uzywane
przez lokomotywy kolejowe widoczne z kilku kilometrow.
Poza dobrym wzrokiem, istotne jest jeszcze odbieranie okreslonego wrazenia
opisujacego sytuacje na drodze. Poprzednio, gdy nie bylo obowiazku jazdy na
swiatlach w dzien, nie bylo to takie jednoznaczne. Obecnie istnieje prosta
zasada:
pojazd jedzie - swieci
pojazd stoi - nie swieci
dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
domysle, mniejsza predkosc zblizania..
.
Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w zegludze w
celu wytworzenia u obserwatora jednoznacznego wrazenia o kierunku ruchu,
kacie kursowym i wielkosci czy konstrukcji obserwowanego obiektu
plywajacego.
Warto dodac, ze przepisy te sa caly czas rozwijane i doskonalone w oparciu o
statystyki wypadkow i kolizji w zegludze.
http://navruleshandbook.com/AnnexI.html
--
-
32. Data: 2014-07-20 11:22:05
Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Od: Mirek <i...@z...adres>
On 18.07.2014 10:56, Adam Jurkiewicz wrote:
> Najgorsze w tym wszystkim nie jest to, że światła muszą być załączone
> lub nie tylko to, że każdy ma światło w innej intensywności. Gdy dany
> pojazd ma znacząco słabsze oświetlenie od pozostałych staje się wtedy
> znacznie mniej widoczny. Skutków nie trzeba przytaczać...
>
No więc najlepiej wyłączyć te światła, wtedy będziesz jednakowo uważał
na samochód, pieszego, rowerzystę, psa, drzewo...
Zbyt późno będziesz widział samochód? A to bardzo dobrze, bo będziesz
jechał wolniej i przez to bezpieczniej.
--
Mirek.
-
33. Data: 2014-07-20 12:00:48
Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Od: Mirek <i...@z...adres>
On 20.07.2014 02:23, Bambaryla wrote:
> Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
> bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
> oka.
Rozdzielczość to i owszem - jest skończona, ale jak się ma twoja teoria
do widzenia gwiazd? A oślepianie pilotów wskaźnikiem laserowym?
> pojazd jedzie - swieci
> pojazd stoi - nie swieci
To bzdura - przecież światła nie gasną po zatrzymaniu.
> dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
> kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
> domysle,
Tyle, że nie ma obowiązku świecenia czerwonego z tyłu w dzień.
> .
> Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w zegludze
Akurat służyłem w marynarce - nie porównujmy tego, bo to są zupełnie
różne sprawy... chociaż - jest tam piękna zasada, że to duży uważa na
małego! - to powinno być bezwzględnie stosowane na drodze.
--
Mirek.
-
34. Data: 2014-07-20 15:48:19
Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:23:01 -0000, Bambaryla napisał(a):
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> W zegludze juz od ponad wieku, kazdy poruszajacy/stojacy lub wykonujacy
>>> rozmaite inne czynnosci obiekt, musi 'nosic' okreslony rodzaj
>>> swiatla/znaku
>>
>> Zaglowka, kajak ?
>>
>>> i to zaleznie od wielu okolicznosci, np: pogodowych.
>>
>> W czasie dnia tez ?
>>
>>> http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_i
d=245&rowstart=1
>>
>>> Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc, umozliwiajaca
>>> dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow zegludi
>>
>> Akurat od wielkosci to nie zalezy. Zalezy od jasnosci z wiekszej
>> odleglosci i od jaskrawosci z mniejszej.
>>
>>> Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do jazdy
>>> dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore
>>
>> To sie szybko nie doczekasz - Unia wymusila i teraz wszystkie nowe je
>> beda mialy.
>>
>>> posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
>>> widoczna w kierunku jazdy.
>>
>> Sama powierzchnia wiele nie daje.
>>
>>> ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...
>>
>> Chyba nie masz, bo bys pisal "po co te swiatla, swietnie widze bez
>> nich".
>>
>> Musze przyznac ze te ledowe popierdulki czesto prawie niewidoczne sa.
>> Ale sa warunki gdy i swiatla mijania sa prawie niewidoczne.
>>
>> A tak w ogole
>> http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-wydrukuj-
sobie-swiatla,nId,40
>>
> Nie wiem co to jest 'zaglowka' ?
> Czy chciales innymi slowy powiedziec 'jacht zaglowy' ?
Chcialem powiedziec "omega".
> Niemiej jednak kajak ktorym pewien pan z Wroclawia przeplynal Atlantyk mial
> swiatla rozpoznawcze/nawigacyjne i uzywal ich takze w porze dziennej. Inne
> na dryfkotwie i inne gdy wioslowal.:
> http://tinyurl.com/noslwuc
I swiecil nimi w dzien ? A skad bral prad ?
Ci samotni zeglarze na swoich jachtach tez swiecili stale ?
(tam sa akumulatory i silnik ktory je moze podladowac, ale honor
nakazuje wlaczac jak najrzadziej)
> Powierzchnia decyduje o kacie/sektorze z jakiego swiatlo 'dociera' do oka
> obserwatora.
Przy duzej odleglosci nawet kilkucentymetrowe zrodlo staje sie
"punktowe".
> Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
> bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
> oka.
> Wraz z moca swiatla sa to czynniki ktore decydyja o postrzeganiu
> sygnalu przez czlowieka.
Nie moca, a jasnoscia. Owszem, moze byc tak jaskrawosc duza,
powierzchnia mala, i jasnosc mala.
> Warto popatrzec na wspolczesne sygnalizatory na
> skrzyzowaniach i porownac je z tymi z przed lat,
I co dostrzec ? Bo mysle ze najpierw ustalono normy, a potem nowe
spelnialy te normy.
> Poza dobrym wzrokiem, istotne jest jeszcze odbieranie okreslonego wrazenia
> opisujacego sytuacje na drodze. Poprzednio, gdy nie bylo obowiazku jazdy na
> swiatlach w dzien, nie bylo to takie jednoznaczne. Obecnie istnieje prosta
> zasada:
> pojazd jedzie - swieci
> pojazd stoi - nie swieci
To akurat mylne i niewiele dajace.
Odbieranie moze byc inne: nie ma dwoch jasnych punktow - droga pusta.
Tez mylne, ale jakzesz brzemienne w skutkach :-)
> dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
> kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
> domysle, mniejsza predkosc zblizania..
Widzisz te czerwone swiatla w jasny dzien ? Nieobowiazkowe zreszta ?
Predzej nie zauwazysz swiatel stop - swiecilo czerwono, swieci dalej
czerwono ...
> Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w zegludze w
> celu wytworzenia u obserwatora jednoznacznego wrazenia o kierunku ruchu,
> kacie kursowym i wielkosci czy konstrukcji obserwowanego obiektu
> plywajacego.
Bardzo przydatne ... w nocy.
J.
-
35. Data: 2014-07-20 16:11:26
Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Od: l...@g...com
użytkownik Mirek napisał:
> Akurat służyłem w marynarce - nie porównujmy tego, bo to są zupełnie
>
> różne sprawy... chociaż - jest tam piękna zasada, że to duży uważa na
>
> małego! - to powinno być bezwzględnie stosowane na drodze.
>
Na drodze obowiazuje zasada: wal po osobowce, bo inaczej spie...li po wypadku
-
36. Data: 2014-07-23 02:28:29
Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>
"Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
news:lqg40g$kke$1@node1.news.atman.pl...
> On 20.07.2014 02:23, Bambaryla wrote:
>
>> Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
>> bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
>> oka.
>
> Rozdzielczosc to i owszem - jest skonczona, ale jak sie ma twoja teoria do
> widzenia gwiazd? A oslepianie pilotów wskaznikiem laserowym?
>
No, niektorych nie widzimy wogole...
Pilotow to raczej nie oslepia, ale optyczne przyrzady navigacyjne, to i
owszem.
>> pojazd jedzie - swieci
>> pojazd stoi - nie swieci
>
> To bzdura - przeciez swiatla nie gasna po zatrzymaniu.
To dobrze... zatrzymanie pojazdu, to jeszcze nie 'wylaczenie sie z ruch',
dopiero zjazd na pobocze, czy parking.
>
>> dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
>> kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
>> domysle,
>
> Tyle, ze nie ma obowiazku swiecenia czerwonego z tylu w dzien.
Mimo to cos tam widac... zwlaszcz 'stop'.
>
>> .
>> Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w
>> zegludze
>
> Akurat sluzylem w marynarce - nie porównujmy tego, bo to sa zupelnie rózne
> sprawy... chociaz - jest tam piekna zasada, ze to duzy uwaza na malego! -
> to powinno byc bezwzglednie stosowane na drodze.
Pelna zgoda... pod warunkiem, ze tego malego widac z daleka.
--
-
37. Data: 2014-07-23 03:08:13
Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:1vunc03vs32wx.1h5g4q85n0wrx$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:23:01 -0000, Bambaryla napisał(a):
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>> W zegludze juz od ponad wieku, kazdy poruszajacy/stojacy lub wykonujacy
>>>> rozmaite inne czynnosci obiekt, musi 'nosic' okreslony rodzaj
>>>> swiatla/znaku
>>>
>>> Zaglowka, kajak ?
>>>
>>>> i to zaleznie od wielu okolicznosci, np: pogodowych.
>>>
>>> W czasie dnia tez ?
>>>
>>>> http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_i
d=245&rowstart=1
>>>
>>>> Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc,
>>>> umozliwiajaca
>>>> dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow
>>>> zegludi
>>>
>>> Akurat od wielkosci to nie zalezy. Zalezy od jasnosci z wiekszej
>>> odleglosci i od jaskrawosci z mniejszej.
>>>
>>>> Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do
>>>> jazdy
>>>> dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore
>>>
>>> To sie szybko nie doczekasz - Unia wymusila i teraz wszystkie nowe je
>>> beda mialy.
>>>
>>>> posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
>>>> widoczna w kierunku jazdy.
>>>
>>> Sama powierzchnia wiele nie daje.
>>>
>>>> ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...
>>>
>>> Chyba nie masz, bo bys pisal "po co te swiatla, swietnie widze bez
>>> nich".
>>>
>>> Musze przyznac ze te ledowe popierdulki czesto prawie niewidoczne sa.
>>> Ale sa warunki gdy i swiatla mijania sa prawie niewidoczne.
>>>
>>> A tak w ogole
>>> http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-wydrukuj-
sobie-swiatla,nId,40
>>>
>> Nie wiem co to jest 'zaglowka' ?
>> Czy chciales innymi slowy powiedziec 'jacht zaglowy' ?
>
> Chcialem powiedziec "omega".
'Motoor' offroudowy nie musi swiecic wogole...
>> Niemiej jednak kajak ktorym pewien pan z Wroclawia przeplynal Atlantyk
>> mial
>> swiatla rozpoznawcze/nawigacyjne i uzywal ich takze w porze dziennej.
>> Inne
>> na dryfkotwie i inne gdy wioslowal.:
>> http://tinyurl.com/noslwuc
>
> I swiecil nimi w dzien ? A skad bral prad ?
Panel sloneczny i wiatraczek, moze mogl miec w sumie z 0.5 [kW] ?
>
> Ci samotni zeglarze na swoich jachtach tez swiecili stale ?
> (tam sa akumulatory i silnik ktory je moze podladowac, ale honor
> nakazuje wlaczac jak najrzadziej)
Dla wlasnego bezpieczenstwa, jesli akurat plyneli przez rejony o duzym
natezeniu ruchu.
>> Powierzchnia decyduje o kacie/sektorze z jakiego swiatlo 'dociera' do oka
>> obserwatora.
>
> Przy duzej odleglosci nawet kilkucentymetrowe zrodlo staje sie
> "punktowe".
Takie punktowe obiekty wytwarzaja bledne wrazenia w ocenie odleglosci i
dlatego nie powinno sie stosowac malych lamp w samochodach...
Popatrz na niemieckie samochody, tam kazd marka ma okreslonej wielkosci
lampy, z przodu i z tylu.
>
>> Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
>> bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
>> oka.
>> Wraz z moca swiatla sa to czynniki ktore decydyja o postrzeganiu
>> sygnalu przez czlowieka.
>
> Nie moca, a jasnoscia. Owszem, moze byc tak jaskrawosc duza,
> powierzchnia mala, i jasnosc mala.
>
>> Warto popatrzec na wspolczesne sygnalizatory na
>> skrzyzowaniach i porownac je z tymi z przed lat,
>
> I co dostrzec ? Bo mysle ze najpierw ustalono normy, a potem nowe
> spelnialy te normy.
Normy byc moze sie zmienily, nie wiem... jednak te wspolczesne widac
wyraznie kilometra nawet podczas deszczu.
>> Poza dobrym wzrokiem, istotne jest jeszcze odbieranie okreslonego
>> wrazenia
>> opisujacego sytuacje na drodze. Poprzednio, gdy nie bylo obowiazku jazdy
>> na
>> swiatlach w dzien, nie bylo to takie jednoznaczne. Obecnie istnieje
>> prosta
>> zasada:
>> pojazd jedzie - swieci
>> pojazd stoi - nie swieci
>
> To akurat mylne i niewiele dajace.
>
> Odbieranie moze byc inne: nie ma dwoch jasnych punktow - droga pusta.
>
> Tez mylne, ale jakzesz brzemienne w skutkach :-)
No i wlasnie...
Milosnik ledow, ktorych nie widac ze 100[m], 'wziety' ze dwa, trzy razy na
'czolowke' przez wyprzedzajacego tira, natychmiast wraca do klasycznych lamp
H-costam.
>> dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
>> kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
>> domysle, mniejsza predkosc zblizania..
>
> Widzisz te czerwone swiatla w jasny dzien ? Nieobowiazkowe zreszta ?
> Predzej nie zauwazysz swiatel stop - swiecilo czerwono, swieci dalej
> czerwono ...
Pelna zgoda... istotny jest 'stop'.
>> Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w
>> zegludze w
>> celu wytworzenia u obserwatora jednoznacznego wrazenia o kierunku ruchu,
>> kacie kursowym i wielkosci czy konstrukcji obserwowanego obiektu
>> plywajacego.
>
> Bardzo przydatne ... w nocy.
Takze w dzien przy ograniczonej widocznosci... Ktos w tym watku pisal o
ustawowym zdjeciu z kierujacych decyzji o koniecznosci zapalania lamp w
dzien.
--
-
38. Data: 2014-08-01 13:29:58
Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Am 16.07.2014 11:40, schrieb Maciek:
> Użytkownik Mirek napisał:
>> On 15.07.2014 17:58, Maciek wrote:
>>
>>> W razie wypadku biegły to wykryje
>>
>>
>> Podłączy wrak pod USB swojego "komputerka biegłego" i na ekranie ukaże
>> się:
>> "Trwa wyszukiwanie problemów..." ;)
>>
>> Sorry NMSP.
>>
>
> Zapewne nie wiesz jak się to odbywa ale zapewniam Cię, że w razie
> wypadku, wątpliwości co do winy kierowcy, stanu technicznego pojazdu,
> trzepanie jest bardzo dokładne. Wystarczy że biegły powie w sądzie
> "przeróbka mogła mieć wpływ na widoczność pojazdu/ odległość widzenia
> kierowcy" i jest przechlapane. Czasami trzepanie wraku przypomina
> badanie katastrofy lotniczej.
> Do tego są jeszcze ubezpieczyciele ze swoimi ludźmi, szukajacy dziury w
> całym, żeby tylko nie wypłacić odszkodowania.
Takie małe apropos: Kolega miał dobrą stłuczkę. Nic się nikomu nie
stało, ale 2 auta do kasacji. "Przeciwnik" kolegi twierdził, że kolega
nie sygnalizował zamiaru skrętu w lewo i dlatego go wyprzedzał. Lampy
były stłuczone, ale biegły stwierdził, po analizie mikroskopowej włókna
żarówki migacza, że w momencie uderzenia było ono gorące, czyli
twierdzenie kolegi, że sygnalizował zmianę kierunku ruchu było prawdą i
przeciwnik musiał bulić.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
-
39. Data: 2014-08-01 13:31:19
Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Am 16.07.2014 22:32, schrieb PiteR:
> Mirek pisze tak:
>
>> Wracając do tematu, to pomijając oczywiście głupotę jazdy na
>> światłach w dzień - skoro już musimy
>
> To jest mega głupota. 100W w kosmos rozpylać. Zasilanie laptopa. Nie
> mogę tego znieść. Jak byłem za granicą to aż odetchnąłem.
>
W większości "zagranic" obowiązuje jazda na światłach.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
-
40. Data: 2014-08-01 16:23:58
Temat: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości
Am 16.07.2014 22:32, schrieb PiteR:
>> To jest mega głupota. 100W w kosmos rozpylać. Zasilanie laptopa.
>> Nie
>> mogę tego znieść. Jak byłem za granicą to aż odetchnąłem.
>
>W większości "zagranic" obowiązuje jazda na światłach.
Gdzie ?
Owszem, w Skandynawii, Polsce, Czechach ... ale u Niemcow nie, w
Austrii juz nie, Francja, Hiszpania itp chyba nigdy na to nie wpadly
... i tylko milosciwie panujaca Unia wprowadzila odgornie.
Do tego co wprowadzila mam mieszane uczucia - z jednej strony jak to
beda male swiatelka LED, to nie ma co o mocy wspominac, z drugiej ...
ale po co, skoro to nic nie daje :-)
J.