-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Bambaryla" <b...@o...gof>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Date: Wed, 23 Jul 2014 01:08:13 -0000
Organization: Bambaryla
Lines: 153
Message-ID: <lqn1tv$foc$1@node2.news.atman.pl>
References: <X...@l...net>
<53c54f97$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
<lq473q$63u$1@node1.news.atman.pl>
<53c64895$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
<lq5kjk$jbf$1@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
<lq6qvl$tt1$1@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
<lq6t9f$qd$1@node1.news.atman.pl> <lq75hk$sd3$1@mx1.internetia.pl>
<lqa3d1$m48$1@node2.news.atman.pl>
<gfvlimyzpxmo.1d7nums65h5r4$.dlg@40tude.net>
<lqf250$jp6$1@node1.news.atman.pl>
<1vunc03vs32wx.1h5g4q85n0wrx$.dlg@40tude.net>
Reply-To: "Bambaryla" <b...@o...gof>
NNTP-Posting-Host: ip-91.189.218.106.skyware.pl
X-Trace: node2.news.atman.pl 1406077695 16140 91.189.218.106 (23 Jul 2014 01:08:15
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Jul 2014 01:08:15 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:668151
[ ukryj nagłówki ]
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:1vunc03vs32wx.1h5g4q85n0wrx$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:23:01 -0000, Bambaryla napisał(a):
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>> W zegludze juz od ponad wieku, kazdy poruszajacy/stojacy lub wykonujacy
>>>> rozmaite inne czynnosci obiekt, musi 'nosic' okreslony rodzaj
>>>> swiatla/znaku
>>>
>>> Zaglowka, kajak ?
>>>
>>>> i to zaleznie od wielu okolicznosci, np: pogodowych.
>>>
>>> W czasie dnia tez ?
>>>
>>>> http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_i
d=245&rowstart=1
>>>
>>>> Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc,
>>>> umozliwiajaca
>>>> dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow
>>>> zegludi
>>>
>>> Akurat od wielkosci to nie zalezy. Zalezy od jasnosci z wiekszej
>>> odleglosci i od jaskrawosci z mniejszej.
>>>
>>>> Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do
>>>> jazdy
>>>> dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore
>>>
>>> To sie szybko nie doczekasz - Unia wymusila i teraz wszystkie nowe je
>>> beda mialy.
>>>
>>>> posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
>>>> widoczna w kierunku jazdy.
>>>
>>> Sama powierzchnia wiele nie daje.
>>>
>>>> ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...
>>>
>>> Chyba nie masz, bo bys pisal "po co te swiatla, swietnie widze bez
>>> nich".
>>>
>>> Musze przyznac ze te ledowe popierdulki czesto prawie niewidoczne sa.
>>> Ale sa warunki gdy i swiatla mijania sa prawie niewidoczne.
>>>
>>> A tak w ogole
>>> http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-wydrukuj-
sobie-swiatla,nId,40
>>>
>> Nie wiem co to jest 'zaglowka' ?
>> Czy chciales innymi slowy powiedziec 'jacht zaglowy' ?
>
> Chcialem powiedziec "omega".
'Motoor' offroudowy nie musi swiecic wogole...
>> Niemiej jednak kajak ktorym pewien pan z Wroclawia przeplynal Atlantyk
>> mial
>> swiatla rozpoznawcze/nawigacyjne i uzywal ich takze w porze dziennej.
>> Inne
>> na dryfkotwie i inne gdy wioslowal.:
>> http://tinyurl.com/noslwuc
>
> I swiecil nimi w dzien ? A skad bral prad ?
Panel sloneczny i wiatraczek, moze mogl miec w sumie z 0.5 [kW] ?
>
> Ci samotni zeglarze na swoich jachtach tez swiecili stale ?
> (tam sa akumulatory i silnik ktory je moze podladowac, ale honor
> nakazuje wlaczac jak najrzadziej)
Dla wlasnego bezpieczenstwa, jesli akurat plyneli przez rejony o duzym
natezeniu ruchu.
>> Powierzchnia decyduje o kacie/sektorze z jakiego swiatlo 'dociera' do oka
>> obserwatora.
>
> Przy duzej odleglosci nawet kilkucentymetrowe zrodlo staje sie
> "punktowe".
Takie punktowe obiekty wytwarzaja bledne wrazenia w ocenie odleglosci i
dlatego nie powinno sie stosowac malych lamp w samochodach...
Popatrz na niemieckie samochody, tam kazd marka ma okreslonej wielkosci
lampy, z przodu i z tylu.
>
>> Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
>> bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
>> oka.
>> Wraz z moca swiatla sa to czynniki ktore decydyja o postrzeganiu
>> sygnalu przez czlowieka.
>
> Nie moca, a jasnoscia. Owszem, moze byc tak jaskrawosc duza,
> powierzchnia mala, i jasnosc mala.
>
>> Warto popatrzec na wspolczesne sygnalizatory na
>> skrzyzowaniach i porownac je z tymi z przed lat,
>
> I co dostrzec ? Bo mysle ze najpierw ustalono normy, a potem nowe
> spelnialy te normy.
Normy byc moze sie zmienily, nie wiem... jednak te wspolczesne widac
wyraznie kilometra nawet podczas deszczu.
>> Poza dobrym wzrokiem, istotne jest jeszcze odbieranie okreslonego
>> wrazenia
>> opisujacego sytuacje na drodze. Poprzednio, gdy nie bylo obowiazku jazdy
>> na
>> swiatlach w dzien, nie bylo to takie jednoznaczne. Obecnie istnieje
>> prosta
>> zasada:
>> pojazd jedzie - swieci
>> pojazd stoi - nie swieci
>
> To akurat mylne i niewiele dajace.
>
> Odbieranie moze byc inne: nie ma dwoch jasnych punktow - droga pusta.
>
> Tez mylne, ale jakzesz brzemienne w skutkach :-)
No i wlasnie...
Milosnik ledow, ktorych nie widac ze 100[m], 'wziety' ze dwa, trzy razy na
'czolowke' przez wyprzedzajacego tira, natychmiast wraca do klasycznych lamp
H-costam.
>> dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
>> kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
>> domysle, mniejsza predkosc zblizania..
>
> Widzisz te czerwone swiatla w jasny dzien ? Nieobowiazkowe zreszta ?
> Predzej nie zauwazysz swiatel stop - swiecilo czerwono, swieci dalej
> czerwono ...
Pelna zgoda... istotny jest 'stop'.
>> Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w
>> zegludze w
>> celu wytworzenia u obserwatora jednoznacznego wrazenia o kierunku ruchu,
>> kacie kursowym i wielkosci czy konstrukcji obserwowanego obiektu
>> plywajacego.
>
> Bardzo przydatne ... w nocy.
Takze w dzien przy ograniczonej widocznosci... Ktos w tym watku pisal o
ustawowym zdjeciu z kierujacych decyzji o koniecznosci zapalania lamp w
dzien.
--
Następne wpisy z tego wątku
- 01.08.14 13:29 Waldemar Krzok
- 01.08.14 13:31 Waldemar Krzok
- 01.08.14 16:23 J.F.
- 01.08.14 17:00 J.F.
- 01.08.14 17:10 Marek
- 01.08.14 17:21 J.F.
- 01.08.14 18:31 A.L.
- 01.08.14 18:36 Marek
- 01.08.14 18:59 J.F.
- 01.08.14 20:12 waldemar
- 01.08.14 21:38 J.F.
- 02.08.14 10:24 waldemar
- 02.08.14 10:40 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=