eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy LED w reflektorze wytrzyma z H7Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Bambaryla" <b...@o...gof>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
    Date: Wed, 23 Jul 2014 01:08:13 -0000
    Organization: Bambaryla
    Lines: 153
    Message-ID: <lqn1tv$foc$1@node2.news.atman.pl>
    References: <X...@l...net>
    <53c54f97$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <lq473q$63u$1@node1.news.atman.pl>
    <53c64895$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
    <lq5kjk$jbf$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <lq6qvl$tt1$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <lq6t9f$qd$1@node1.news.atman.pl> <lq75hk$sd3$1@mx1.internetia.pl>
    <lqa3d1$m48$1@node2.news.atman.pl>
    <gfvlimyzpxmo.1d7nums65h5r4$.dlg@40tude.net>
    <lqf250$jp6$1@node1.news.atman.pl>
    <1vunc03vs32wx.1h5g4q85n0wrx$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: "Bambaryla" <b...@o...gof>
    NNTP-Posting-Host: ip-91.189.218.106.skyware.pl
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1406077695 16140 91.189.218.106 (23 Jul 2014 01:08:15
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Jul 2014 01:08:15 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:668151
    [ ukryj nagłówki ]


    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:1vunc03vs32wx.1h5g4q85n0wrx$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:23:01 -0000, Bambaryla napisał(a):
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>>> W zegludze juz od ponad wieku, kazdy poruszajacy/stojacy lub wykonujacy
    >>>> rozmaite inne czynnosci obiekt, musi 'nosic' okreslony rodzaj
    >>>> swiatla/znaku
    >>>
    >>> Zaglowka, kajak ?
    >>>
    >>>> i to zaleznie od wielu okolicznosci, np: pogodowych.
    >>>
    >>> W czasie dnia tez ?
    >>>
    >>>> http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_i
    d=245&rowstart=1
    >>>
    >>>> Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc,
    >>>> umozliwiajaca
    >>>> dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow
    >>>> zegludi
    >>>
    >>> Akurat od wielkosci to nie zalezy. Zalezy od jasnosci z wiekszej
    >>> odleglosci i od jaskrawosci z mniejszej.
    >>>
    >>>> Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do
    >>>> jazdy
    >>>> dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore
    >>>
    >>> To sie szybko nie doczekasz - Unia wymusila i teraz wszystkie nowe je
    >>> beda mialy.
    >>>
    >>>> posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
    >>>> widoczna w kierunku jazdy.
    >>>
    >>> Sama powierzchnia wiele nie daje.
    >>>
    >>>> ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...
    >>>
    >>> Chyba nie masz, bo bys pisal "po co te swiatla, swietnie widze bez
    >>> nich".
    >>>
    >>> Musze przyznac ze te ledowe popierdulki czesto prawie niewidoczne sa.
    >>> Ale sa warunki gdy i swiatla mijania sa prawie niewidoczne.
    >>>
    >>> A tak w ogole
    >>> http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-wydrukuj-
    sobie-swiatla,nId,40
    >>>
    >> Nie wiem co to jest 'zaglowka' ?
    >> Czy chciales innymi slowy powiedziec 'jacht zaglowy' ?
    >
    > Chcialem powiedziec "omega".

    'Motoor' offroudowy nie musi swiecic wogole...

    >> Niemiej jednak kajak ktorym pewien pan z Wroclawia przeplynal Atlantyk
    >> mial
    >> swiatla rozpoznawcze/nawigacyjne i uzywal ich takze w porze dziennej.
    >> Inne
    >> na dryfkotwie i inne gdy wioslowal.:
    >> http://tinyurl.com/noslwuc
    >
    > I swiecil nimi w dzien ? A skad bral prad ?

    Panel sloneczny i wiatraczek, moze mogl miec w sumie z 0.5 [kW] ?

    >
    > Ci samotni zeglarze na swoich jachtach tez swiecili stale ?
    > (tam sa akumulatory i silnik ktory je moze podladowac, ale honor
    > nakazuje wlaczac jak najrzadziej)

    Dla wlasnego bezpieczenstwa, jesli akurat plyneli przez rejony o duzym
    natezeniu ruchu.


    >> Powierzchnia decyduje o kacie/sektorze z jakiego swiatlo 'dociera' do oka
    >> obserwatora.
    >
    > Przy duzej odleglosci nawet kilkucentymetrowe zrodlo staje sie
    > "punktowe".

    Takie punktowe obiekty wytwarzaja bledne wrazenia w ocenie odleglosci i
    dlatego nie powinno sie stosowac malych lamp w samochodach...
    Popatrz na niemieckie samochody, tam kazd marka ma okreslonej wielkosci
    lampy, z przodu i z tylu.

    >
    >> Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
    >> bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
    >> oka.
    >> Wraz z moca swiatla sa to czynniki ktore decydyja o postrzeganiu
    >> sygnalu przez czlowieka.
    >
    > Nie moca, a jasnoscia. Owszem, moze byc tak jaskrawosc duza,
    > powierzchnia mala, i jasnosc mala.
    >
    >> Warto popatrzec na wspolczesne sygnalizatory na
    >> skrzyzowaniach i porownac je z tymi z przed lat,
    >
    > I co dostrzec ? Bo mysle ze najpierw ustalono normy, a potem nowe
    > spelnialy te normy.

    Normy byc moze sie zmienily, nie wiem... jednak te wspolczesne widac
    wyraznie kilometra nawet podczas deszczu.

    >> Poza dobrym wzrokiem, istotne jest jeszcze odbieranie okreslonego
    >> wrazenia
    >> opisujacego sytuacje na drodze. Poprzednio, gdy nie bylo obowiazku jazdy
    >> na
    >> swiatlach w dzien, nie bylo to takie jednoznaczne. Obecnie istnieje
    >> prosta
    >> zasada:
    >> pojazd jedzie - swieci
    >> pojazd stoi - nie swieci
    >
    > To akurat mylne i niewiele dajace.
    >
    > Odbieranie moze byc inne: nie ma dwoch jasnych punktow - droga pusta.
    >
    > Tez mylne, ale jakzesz brzemienne w skutkach :-)

    No i wlasnie...
    Milosnik ledow, ktorych nie widac ze 100[m], 'wziety' ze dwa, trzy razy na
    'czolowke' przez wyprzedzajacego tira, natychmiast wraca do klasycznych lamp
    H-costam.


    >> dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
    >> kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
    >> domysle, mniejsza predkosc zblizania..
    >
    > Widzisz te czerwone swiatla w jasny dzien ? Nieobowiazkowe zreszta ?
    > Predzej nie zauwazysz swiatel stop - swiecilo czerwono, swieci dalej
    > czerwono ...

    Pelna zgoda... istotny jest 'stop'.

    >> Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w
    >> zegludze w
    >> celu wytworzenia u obserwatora jednoznacznego wrazenia o kierunku ruchu,
    >> kacie kursowym i wielkosci czy konstrukcji obserwowanego obiektu
    >> plywajacego.
    >
    > Bardzo przydatne ... w nocy.

    Takze w dzien przy ograniczonej widocznosci... Ktos w tym watku pisal o
    ustawowym zdjeciu z kierujacych decyzji o koniecznosci zapalania lamp w
    dzien.


    --


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: