  • 1. Data: 2011-05-05 14:50:32
    Temat: Czy 2.0 TDCI 115KM = PSA HDi?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Czy wersja 115KM, w mondeo rocznik 2003, to dzieło forda czy współpracy z PSA?
    Bo znalazłem sprzeczne informacje.

  • 2. Data: 2011-05-05 15:34:38
    Temat: Re: Czy 2.0 TDCI 115KM = PSA HDi?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Czy wersja 115KM, w mondeo rocznik 2003, to dzieło forda czy współpracy
    > z PSA?
    > Bo znalazłem sprzeczne informacje.

    Nie. 2.0TDCi=2.0HDi dopiero od 2005r.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2011-05-06 10:35:47
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Nie. 2.0TDCi=2.0HDi dopiero od 2005r.

    a z ciekawości, po tym mariażu HDI/TDCI, 2.0HDI pozostał 'starym dobrym
    HDI-kiem' czy też Ford wsadził tam swoje brudne łapska i spieprzył coś jak
    to ma w zwyczaju (chodzi o silniki montowane w PSA)?

    brat

  • 4. Data: 2011-05-06 11:20:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marcin \"Kenickie\" Mydlak

    > Nie. 2.0TDCi=2.0HDi dopiero od 2005r.

    W przypadku Mondeo to raczej od zmiany modelu czyli 2007/2008...

  • 5. Data: 2011-05-06 12:11:25
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine

  • 6. Data: 2011-05-06 12:27:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-06 12:11, omega_fan pisze:

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine

    Dzięki to wyjaśnia sprawę.

  • 7. Data: 2011-05-06 12:57:23
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jakub Witkowski

    > Dzięki to wyjaśnia sprawę.

    W Mondeo mk3 wszystkie diesle to z grubsza ten sam silnik różniący się
    osprzętem i niekiedy pojemnością (2.0 TDDI, 2.0 TDCI, 2.2 TDCI), nie ma z
    PSA nic wspólnego.

  • 8. Data: 2011-05-06 16:18:43
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-05-06 10:35, bratPit[pr] pisze:

    > a z ciekawości, po tym mariażu HDI/TDCI, 2.0HDI pozostał 'starym dobrym
    > HDI-kiem' czy też Ford wsadził tam swoje brudne łapska i spieprzył coś
    > jak to ma w zwyczaju (chodzi o silniki montowane w PSA)?

    A tego nie wiem, fordowska część fuzji mnie nie interesuje zbytnio.
    W 1.6HDi (DV6) problemów raczej nie ma, poza padającymi uszczelkami pod
    wtryskami. Jak ktoś zaniedba i będzie z tym jeździł, to sam się prosi o
    kłopoty. Ale - np. w 307, Peugeot na kraje o chłodniejszym klimacie,
    potrafił zamontować elektryczną grzałkę w nagrzewnicy, dzięki czemu
    zimą, dość szybko nagrzewa się wnętrze auta. O czymś takim w Focusie II
    nie słyszałem.