  • Data: 2010-07-03 22:11:50
    Temat: Re: Czujniki polozenia
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sundayman pisze:
    > Ale po co 32 fototranzystory ? Normalnie, nakleić na płytkę wydrukowany na
    > folii "wzorek" 5 bitowy, czujnik odbiciowy z 5 fototranzystorów, i tyle..

    I tak założyłem na początku, ale mam obawy co do dokładności - ktoś to
    będzie potem składał, źle zlutuje i bida. Urządzenie jest dość
    krytyczne, bo to medycyna i sprzedawane na całym świecie.
    Tak na marginesie, nie 5, a 12 fototranzystorów - a co ze stanami
    przejściowymi? :)

    Obecnie robię 31 czujników w szeregu (jeden port musi wypluć, co
    zobaczył) - duża tolerancja, brak stanów nieustalonych, jeden
    mikroprocesor z czterema portami... ale wolałbym rezystora, byłoby
    prościej...

    Uprzedzając - kalibracja wykluczona, położenie trzeba znać zawsze
    (inaczej zrobiłbym enkodera i po sprawie).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl