    From: shg <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czujnik koloru.
    Date: Thu, 24 Nov 2011 00:15:38 -0800 (PST)

    On Nov 24, 8:14 am, Zbych <a...@o...pl> wrote:

    > A jak ze stabilnością długoterminową, temperaturową takiego ustrojstwa?
    > Robi się ręcznie okresową kalibrację, czy może da się to zautomatyzować?

    Można kalibrować na wzorcach kolorów (płytki). Tylko że wzorce tanie
    nie są (ok 1000 PLN, ale może da się taniej jakiś okrojony zestaw) i
    jeżeli ma być zgodnie z jakąś tam normą (a może to tylko zalecenie
    producenta, nie pamiętam), to wzorzec trzeba co kilka lat wymieniać.
    Kalibrację da się zrobić w kilka minut, więc nawet można by
    codziennie, a zautomatyzować (przynajmniej połowicznie) też by się
    dało, sprawdzanie w trakcie pracy koloru białego i w razie potrzeby
    żądanie dodatkowej kalibracji.