  • 31. Data: 2015-05-05 00:10:31
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: JK <j...@i...pl>

    > Z wtrętami postronnych na temat kaloszy.

    Jarosław Sokołowski, "Opowieści drzewa sandałowego", wydanie drugie,
    poprawione.

    JK

  • 32. Data: 2015-05-05 00:11:23
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.net>

    JK wrote:

    > Obroty kół? :-) Zabawny pomysł.

    Tak to właśnie jest robione w niektórych starszych samochodach, kiedy
    jeszcze nie było możliwości zamontowania radiowych czujników w kołach. Tak
    np. jest to zrobione Mini Cooperze z 2003 roku. Porównywana jest prędkość
    obrotowa kół na podstawie sygnału z czujników ABS, i jeśli jest utrzymująca
    się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica jest na tyle duża że nie
    da się wytłumaczyć normalnie występującą sytuacją, zapala się lampka
    ostrzegawcza od kół.

    pzdr,
    j.

  • 33. Data: 2015-05-05 00:15:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JK napisał:

    > Jarosław Sokołowski, "Opowieści drzewa sandałowego", wydanie drugie,
    > poprawione.

    Przejrzane i opatrzone przedmową i posłowiem (znamienitego autora).

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2015-05-05 01:43:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Tuesday, May 5, 2015, 12:11:23 AM, you wrote:

> [...]
    > się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica jest na tyle duża że nie
    > da się wytłumaczyć normalnie występującą sytuacją, zapala się lampka

    Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
    przy spadku ciśnienia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2015-05-05 02:16:45
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.net>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
    > przy spadku ciśnienia.

    Instrukcja obsługi samochodu twierdzi że jednak działa:
    http://www.motoringfile.com/files/2003MINICooperCoop
    erS.pdf str. 64

    pzdr,
    j.

  • 36. Data: 2015-05-05 08:15:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Tuesday, May 5, 2015, 2:16:45 AM, you wrote:

    [...]

    > Instrukcja obsługi samochodu twierdzi że jednak działa:
    > http://www.motoringfile.com/files/2003MINICooperCoop
    erS.pdf str. 64

    Papier jest cierpliwy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2015-05-05 09:12:37
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 04.05.2015 o 17:51, Marek pisze:

    > Polecam odcinek "Sondy" p.t. "Jak po sznurku" z 1984r., można obejrzeć
    > jak kombinowano takie wynalazki pre-gps.

    W lotnictwie to już w czasie wojny były podobne systemy, tylko nadajniki
    naziemne.

    http://heading.pata.pl/hiper.htm

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 38. Data: 2015-05-05 09:20:26
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.net>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Jacek,
    >
    > Tuesday, May 5, 2015, 2:16:45 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    erS.pdf str. 64

    > Papier jest cierpliwy.

    Jakby mieli czujnik radiowy to myślę że by się pochwalili.

    j.

  • 39. Data: 2015-05-05 12:47:49
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Hello Jacek,
    >
    > Tuesday, May 5, 2015, 2:16:45 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    erS.pdf str. 64

    > Papier jest cierpliwy.

    Jest to TPMS pośredni:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/TPMS

    Wbrew temu co napisano w wiki, umożliwia pewne zdiagnozowanie tylko
    jednego koła w pojeździe czterokołowym. Drugie, w tym samym czasie,
    to już wróżenie z fusów.
    Do diagnozy potrzebuje przejechania co najmniej kilkudziesięciu metrów,
    czyli można ruszyć na flaku a o zmniejszonym ciśnieniu dowiedzieć
    się kilkaset metrów dalej.
    Oczywiście, nie mam mowy o pomiarze wartości ciśnienia, jest tylko
    szacowanie na poziomie próbnika.

    Tych wad nie ma TPMS bezpośredni, zwany tutaj radiowym.
    K.

  • 40. Data: 2015-05-05 12:54:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello Jacek,

    >Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
    >przy spadku ciśnienia.

    A istotna to jaka ? Taki ABS moze z dokladnoscia do ulamkow % mierzyc,
    ale to pewnie za dokladnie ...

    J.