-
21. Data: 2015-05-04 21:21:40
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
"JK" <j...@i...pl> wrote in message news:mi823j$ke9$1@dont-email.me...
>> Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
>> Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.
> Obroty kół? :-) Zabawny pomysł.
troche taka musztarda po obiedzie ale dzialac dziala i malo
ogarnietemu kierujacemu moze problem wskazac
--
http://db.org.pl/
-
22. Data: 2015-05-04 22:24:53
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Monday, May 4, 2015, 5:35:27 PM, you wrote:
>>>> Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
>>>> Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.
>>> Obroty kół? :-) Zabawny pomysł.
> Nie tylko zabawny, ale ponoc stosowany.
> Jakis taki w miare nagly ubytek cisnienia powinien wykryc.
Szybko zapomniałeś eksperyment Wojtka Borczyka...
[...]
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
23. Data: 2015-05-04 22:39:47
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 2015-05-04 o 10:53, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Mon, 04 May 2015 10:31:42 +0200, Waldek napisał(a):
>
>> No ale mamy 4 koła (+ew. piąte w zapasie) i tu zagwozdka ze jakos muszą
>> byc identyfikowane
>> Kombinuje sobie, że centralka pobudza odbiornik w danym kole a ten
>> odpowiada na sygnał
>
> IMO źle kombinujesz. Prawdopodobnie jest b. prosty zegar/układ czasowy
> który co kilka minut włącza nadajnik, który to wysyła kodowany sygnał
> zawierający dane identyfikacyjne i wartość ciśnienia. Każdy jeden
> odbiornik zużywałby wielokrotnie więce energii niz prosty timer.
>
I wtedy odbiornik w ogóle nie jest potrzebny :) tylko w centralce.
--
Pozdr
Janusz_K
-
24. Data: 2015-05-04 23:17:45
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: Jawi <g...@p...fm>
W dniu 2015-05-04 o 17:53, Jarosław Sokołowski pisze:
>> Dalej chyba tak jest w co niektórych autach, które "nawigują
>> >dalej" po wjechaniu do długiego tunelu. Po wyjechaniu i złapaniu
>> >fixa pozycja jest aktualizowana.
> Ale to już prędzej na podstawie danych z akcelerometru, który
> skubany potrafi być dokładny również bez podłączenia do kół.
> Albo nawet bez akcelerometru -- ja do nawigacji w samochodzie
> używam prostego tabletu, który w kilkunastokilometrowym tunelu
> dalej aktualizuje pozycję. Chyba zakłada, że prędkość się nie
> zmieniła, a ja jadę przez dziurę, którą on ma na mapie, a nie
> drążę skałę.
A masz rację, nie pomyślałem, że XXI wiek mamy :)
--
"Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka,
że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na nią"
-
25. Data: 2015-05-04 23:31:43
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: JK <j...@i...pl>
W dniu 2015-05-04 o 17:17, Jarosław Sokołowski pisze:
> JK napisało:
>
>>> Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
>>> Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.
>>
>> Obroty kół? :-) Zabawny pomysł.
>
> Jak jeszcze nie było GPS, to był system miejskiej nawigacji
> samochodowej bazujący na mierzeniu obrotów lewego i prawego
> koła -- wiadomo było, na którym skrzyżowaniu samochód skręca.
> Co jakiś czas, gdzie tylko mógł, kalibrował swoje położenie
> w oparciu o lokalny nadajnik radiowy czy też pętlę indulcyjną
> w asfalcie.
>
Jak to mówią, my o zupie a ty o dupie.
Nieśmiało przypomnę, że chodzi o pomiar ciśnienia w oponie.
JF najwyraźniej sądzi, że opona zmniejszy swój obwód na skutek spadku
ciśnienia. No chyba, że w jego propozycji jest jakaś głębsza myśl.
JK
-
26. Data: 2015-05-04 23:35:42
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan JK napisał:
>>>> Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
>>>> Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.
>>>
>>> Obroty kół? :-) Zabawny pomysł.
>>
>> Jak jeszcze nie było GPS, to był system miejskiej nawigacji
>> samochodowej bazujący na mierzeniu obrotów lewego i prawego
>> koła -- wiadomo było, na którym skrzyżowaniu samochód skręca.
>> Co jakiś czas, gdzie tylko mógł, kalibrował swoje położenie
>> w oparciu o lokalny nadajnik radiowy czy też pętlę indulcyjną
>> w asfalcie.
>
> Jak to mówią, my o zupie a ty o dupie.
>
> Nieśmiało przypomnę, że chodzi o pomiar ciśnienia w oponie.
> JF najwyraźniej sądzi, że opona zmniejszy swój obwód na skutek
> spadku ciśnienia. No chyba, że w jego propozycji jest jakaś
> głębsza myśl.
No, na przykład taka, że jak w jednej z opon nastąpi spadek ciśnienia,
to ten system będzie, no... jak by to powiedzieć... do zupy będzie.
--
Jarek
-
27. Data: 2015-05-04 23:42:43
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: Waldek <m...@n...dam>
W dniu 2015-05-04 o 09:38, Marek pisze:
> On Sun, 03 May 2015 19:45:07 -0400, Jacek Radzikowski
> <j...@s...die.die.die.net> wrote:
>> Wygląda na to że są zasilane bateryjnie:
>> https://youtu.be/DO-l1zaSJvk?t=7m37s
>
> To jest takie wielkie?? Kiedyś jakiś mechanik mi sugerował, że czujnik
> jest w formie okrągłego zaworka wkręcanego w wentyl...
>
Pewnie miał na myśli takie cóś ;)
http://sklep.auto-bajer.pl/nakretki-na-wentyle-z-wsk
aznikiem-cisnienia-2-0-atmosfery-bary-srebrne-kpl-4s
zt-actp5024h2.html
Pozdro
-
28. Data: 2015-05-04 23:55:41
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: JK <j...@i...pl>
W dniu 2015-05-04 o 23:35, Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan JK napisał:
>
>>>>> Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
>>>>> Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.
>>>>
>>>> Obroty kół? :-) Zabawny pomysł.
>>>
>>> Jak jeszcze nie było GPS, to był system miejskiej nawigacji
>>> samochodowej bazujący na mierzeniu obrotów lewego i prawego
>>> koła -- wiadomo było, na którym skrzyżowaniu samochód skręca.
>>> Co jakiś czas, gdzie tylko mógł, kalibrował swoje położenie
>>> w oparciu o lokalny nadajnik radiowy czy też pętlę indulcyjną
>>> w asfalcie.
>>
>> Jak to mówią, my o zupie a ty o dupie.
>>
>> Nieśmiało przypomnę, że chodzi o pomiar ciśnienia w oponie.
>> JF najwyraźniej sądzi, że opona zmniejszy swój obwód na skutek
>> spadku ciśnienia. No chyba, że w jego propozycji jest jakaś
>> głębsza myśl.
>
> No, na przykład taka, że jak w jednej z opon nastąpi spadek ciśnienia,
> to ten system będzie, no... jak by to powiedzieć... do zupy będzie.
>
Jarosław Sokołowski, "Opowieści drzewa sandałowego".
JK
-
29. Data: 2015-05-05 00:07:29
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan JK napisał:
>>>>>> Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
>>>>>> Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.
>>>>>
>>>>> Obroty kół? :-) Zabawny pomysł.
>>>>
>>>> Jak jeszcze nie było GPS, to był system miejskiej nawigacji
>>>> samochodowej bazujący na mierzeniu obrotów lewego i prawego
>>>> koła -- wiadomo było, na którym skrzyżowaniu samochód skręca.
>>>> Co jakiś czas, gdzie tylko mógł, kalibrował swoje położenie
>>>> w oparciu o lokalny nadajnik radiowy czy też pętlę indulcyjną
>>>> w asfalcie.
>>>
>>> Jak to mówią, my o zupie a ty o dupie.
>>>
>>> Nieśmiało przypomnę, że chodzi o pomiar ciśnienia w oponie.
>>> JF najwyraźniej sądzi, że opona zmniejszy swój obwód na skutek
>>> spadku ciśnienia. No chyba, że w jego propozycji jest jakaś
>>> głębsza myśl.
>>
>> No, na przykład taka, że jak w jednej z opon nastąpi spadek ciśnienia,
>> to ten system będzie, no... jak by to powiedzieć... do zupy będzie.
>
> Jarosław Sokołowski, "Opowieści drzewa sandałowego".
Z wtrętami postronnych na temst kaloszy.
--
Jarek
-
30. Data: 2015-05-05 00:09:02
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan JK napisał:
>>>>>> Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
>>>>>> Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.
>>>>>
>>>>> Obroty kół? :-) Zabawny pomysł.
>>>>
>>>> Jak jeszcze nie było GPS, to był system miejskiej nawigacji
>>>> samochodowej bazujący na mierzeniu obrotów lewego i prawego
>>>> koła -- wiadomo było, na którym skrzyżowaniu samochód skręca.
>>>> Co jakiś czas, gdzie tylko mógł, kalibrował swoje położenie
>>>> w oparciu o lokalny nadajnik radiowy czy też pętlę indulcyjną
>>>> w asfalcie.
>>>
>>> Jak to mówią, my o zupie a ty o dupie.
>>>
>>> Nieśmiało przypomnę, że chodzi o pomiar ciśnienia w oponie.
>>> JF najwyraźniej sądzi, że opona zmniejszy swój obwód na skutek
>>> spadku ciśnienia. No chyba, że w jego propozycji jest jakaś
>>> głębsza myśl.
>>
>> No, na przykład taka, że jak w jednej z opon nastąpi spadek ciśnienia,
>> to ten system będzie, no... jak by to powiedzieć... do zupy będzie.
>
> Jarosław Sokołowski, "Opowieści drzewa sandałowego".
Z wtrętami postronnych na temat kaloszy.
--
Jarek