  • 41. Data: 2011-02-13 21:58:26
    Temat: Re: Cztery komputery ;)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-13 22:53, Jerry1111 wrote:
    > Uhu. I pisac drivery na hosta na kazde urzadzenie z palca? Bez zadnego OSa?

    OS nie jest problemem. Wybierając ARM9 można wpakować Linuxa. Wiadomo.

    > Nie chodzilo mi o CE, tylko o software. Myslisz ze bank tak latwo daje
    > kazdemy loginy/hasla do platnosci bez sprawdzania co jest po drugiejs
    > stronie?

    Nie znam mechanizmow certyfikacji i dlatego padło pytanie *co* takiego
    magicznego jest w tym urządzeniu co wymaga 4 komputerów.

  • 42. Data: 2011-02-13 22:01:29
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 13/02/2011 21:58, Sebastian Biały wrote:

    > OS nie jest problemem. Wybierając ARM9 można wpakować Linuxa. Wiadomo.

    > Nie znam mechanizmow certyfikacji i dlatego padło pytanie *co* takiego
    > magicznego jest w tym urządzeniu co wymaga 4 komputerów.

    To akurat jasne - tanie zrobienie prototypu. Co jest tansze - dzien
    pracy konstruktora czy jeden PC?

    --
    Jerry1111

  • 43. Data: 2011-02-13 22:15:18
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-13 23:01 Jerry1111 napisał(a):

    > To akurat jasne - tanie zrobienie prototypu. Co jest tansze - dzien
    > pracy konstruktora czy jeden PC?

    Jasne, że jeden dzień.
    No chyba że nie chodzi o tylko 1 dzień, przy porównaniu z 1 PC.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 44. Data: 2011-02-13 22:16:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-13 23:01, Jerry1111 wrote:
    > To akurat jasne - tanie zrobienie prototypu. Co jest tansze - dzien
    > pracy konstruktora czy jeden PC?

    O nie nie. W tym watku pytanie jest inne: co jest lepsze: 4 komputery
    wieszające sie i psujące na potęgę czy jeden specjalizowany/wspomagany
    kawałkiem hardware.

  • 45. Data: 2011-02-13 22:55:48
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Bo pewnie wykonawca nie potrafil zrobic tego na jednym pececie ?
    > Albo niewiedzial co to wielowatkowosc.
    >
    > :):):)

    Ale odróżnasz CNC od NC?

    --
    Desoft

  • 46. Data: 2011-02-14 01:31:31
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > wez pod uwage ze to skomplikowane urzadzenie.
    >
    > ma duzy dotykowy monitor, przyjmuje platnosci bilonem, banknotami,
    > kartami kredytowymi, i chyba w jakis sposob przez telefon. Wydaje
    > reszte.
    >
    > drukuje bilety papierowe lub koduje je na tzw Urbancard,
    > bezprzewodowa. Musi na biezaco utrzymywac laczosc z centrala.

    ...i uwazasz, ze to powod do stosowania tylu komputerow? :)

  • 47. Data: 2011-02-14 10:16:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 02:31:31 +0100, Q wrote:

    >...i uwazasz, ze to powod do stosowania tylu komputerow? :)

    no powiedzmy ze juz doszlismy do tego ze na jednym ATMega bedzie to
    trudno zrobic, na odpowiednim ARM sie da, ale oprogramowanie od zera
    to bylby maly koszmar, wiec moze 4 komputery sa optymalna liczba.

    Szczegolnie ze nie wiemy co to za komputery - podejrzewam ze ta
    maszynka od przyjmowania banknotow sama ma jeden.

    J.

  • 48. Data: 2011-02-14 22:10:36
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > http://tinyurl.com/5tyzvaq
    >
    > "Biletomat ma w sobie aż cztery komputery"
    >
    > Ktoś z wrocka moze to potwierdzić? Z tekstu wynika ze przynajmniej jeden
    > ma dysk twardy. A moze wszystkie 4 to normalne PCty ;)?
    >
    > Pare miesięcy temu oglądalem urządzenie w którym były 2 komputery.
    > Uzasadnienie 2-go było proste: skończyly się piny LPT. Może to podobny
    > przypadek?

    Nie zdziwiłbym się gdyby więcej.
    I że konstruktor czczący bożka Windowsa zapomniał o watch-dogu.
    Amen!

    Feromon

  • 49. Data: 2011-02-14 22:17:37
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 13/02/2011 22:15, Adam Dybkowski wrote:

    > Jasne, że jeden dzień.
    > No chyba że nie chodzi o tylko 1 dzień, przy porównaniu z 1 PC.

    Jesli rzetelnie wszystko policzysz (a nie tylko podzielisz swoja wyplate
    przez 4*5) to moze nie byc takie jasne. Ale to juz dyskusja nie na grupe.

    --
    Jerry1111

  • 50. Data: 2011-02-19 20:03:23
    Od: Kicer <...@...c>

    Waldemar Krzok wrote:

    > To ile osi miała ta obrabiarka? Do 4 osi potrzeba 2 LPTów. Sam robiłem
    > sterownik do trzech krokowców na normalnym PCcie i wystarczyła jedna karta
    > PCI z 2xLPT na burcie. Kartę dałem, by nie spierniczyć mamuśki w razie co.
    >
    > Waldek

    wszystko zalezy od potrzeb :)
    ja mam 2 krokowe, a niebawem będzie 3, sterowane po jednym COMie ;)
    ATmega zbiera rozkazy od peceta i potem już sama steruje krokowymi
    zbierając/wysyłając dane od/do pc.

    pozdro

    --
    Michał Walenciak