    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Części do magnetowidów - potrzebne to jeszcze?
    Date: Wed, 4 Aug 2021 20:03:33 +0200

    Użytkownik <m...@s...com> napisał w wiadomości
    news:pfcigglbjldqtqp26dlkgddign8jiofpmm@4ax.com...
    > Witam!
    >
    > Tydzień temu trafiła w moje ręce reklamówka pełna nowych, zapakowanych
    > fabrycznie mechanicznych części do magnetowidów: głównie zębatki,
    > zapadki, głowice chyba do toru audio, tego typu rzeczy. Opisane
    > numerami, czasami marką / modelem. Pozostałości po zakładzie RTV,
    > zapewne.
    >
    > Zanim wyprawię to wszystko w ostatnią podróż w elektrośmieciach:
    > Czy ktoś jeszcze potrzebuje tego typu części?
    > Oddam za darmo / koszt przesyłki.

    Na Ebayu lata temu wystawiłem stary resolver. Dostałem pytanie
    chyba z ZEA lub Kataru. Z opisu i historii - handlowali częściami do
    starych urządzeń, skupując po cenie wyższej niż złomu. Głównie
    automatyki przemysłowej, ale do sprzętu RTV chyba też. Ale cena
    wysyłki (Poczta, ubezpieczonej) podważyła chęć zakupu.
    Szukając kto podobne rzeczy wystawia - z Niemiec, jako firma, w opisie
    kilku, że pochodzą z nadwyżek zapasów części zamiennych Bundeswehry.
    Podobnie: automatyka przemysłowa (i jakieś wojskowe urządzenia) i RTV.
    W obu przypadkach dość staranne opisy, części w większości nieużywane.

    Może ktoś dla hobbystów prowadzi podobny serwis?
    Gdy zaczynała się na serio cenzura a wkrótce groziło pierwsze ACTA
    w cenie były kasety z "kultowymi" filmami, bo na DVD to już
    ocenzurowane lub przerobione ochłapy się zaczęły ukazywać. Szukano
    też sprawnych magnetowidów w różnych systemach na których można by
    je dobrze odtworzyć i zdigitalizować.

    Arek