  • 11. Data: 2009-12-04 07:53:03
    Temat: Re: Czemu wykańczam baterie?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Michał pisze:

    > W jaki sposób używasz tej baterii (często do pełnego wyładowania, czy
    > przeciwnie: laptop zasilany najczęściej z sieci)?

    Najczęściej z sieci.

    > Jakim zasilaczem
    > zasilasz: dedykowanym czy jakimś kombinowanym?

    Tym co był z kompem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2009-12-04 07:54:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Czeresniak pisze:
    > Ja mam Lenovo T61 i po 18 miesiącach i według Power Manager 74 cykle i
    > 54% początkowej pojemności.

    Wg narządka Lenovo to mam 25 cykli.
    Tak to wygląda:
    http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/bateryjka.
    png

    > laptop głównie pracuje w stacji dokującej jako stacjonarny komputer.
    > ładowanie mam ustawione od 82 do 100%.
    > Ogólnie padaka, ale czego tu wymagać?

    No ale mi od marca zjadło baterię... Teraz zastanawiam się nad kolejną
    za 300zł. Więc 300zł co pół roku to radość średniawa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2009-12-04 09:24:05
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Najczęściej z sieci.

    Ciężko uwierzyć, że padły ogniwa - już raczej elektronika.

    W trzyletnim HP NX7400, który też był najczęściej zasilany z sieci mam
    taki myk, że na naładowanej baterii podaje 20-30 minut pracy. Tymczasem
    po osiągnięciu po upływie tego czasu poziomu 0% naładowania laptop
    spokojnie działa jeszcze jakieś 1,5 godziny.

    Spróbuj wyłączyć opcję zamykania/hibernacji po "wyładowaniu" baterii i
    zobacz, jak długo pochodzi na "kompletnie rozładowanym" akku.

  • 14. Data: 2009-12-04 09:46:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Michał pisze:
    > Ciężko uwierzyć, że padły ogniwa - już raczej elektronika.

    No właśnie to już 3 bateria... Mam normalnie dość. Znów 300zł na baterię
    i znów dotrzyma do wiosny pewnie jeno.

    > Spróbuj wyłączyć opcję zamykania/hibernacji po "wyładowaniu" baterii i
    > zobacz, jak długo pochodzi na "kompletnie rozładowanym" akku.

    około 15 minut.

    A opcja hibernacji nie działa od nowości, bo bateria jest warezowa :(
    Ale w starej też pod koniec padało nagle.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2009-12-04 15:11:43
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    >
    > No ale mi od marca zjadło baterię... Teraz zastanawiam się nad kolejną
    > za 300zł. Więc 300zł co pół roku to radość średniawa.

    Ja widzę, że baterii nie zjadło masz aktualnie pojemność baterii 49,48Wh
    przy czym nowa miała 51,84Wh.
    Powodu rozładowywania laptopa musisz szukać w takim razie gdzie indziej.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 16. Data: 2009-12-04 19:52:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Czeresniak pisze:
    > Ja widzę, że baterii nie zjadło masz aktualnie pojemność baterii 49,48Wh
    > przy czym nowa miała 51,84Wh.
    > Powodu rozładowywania laptopa musisz szukać w takim razie gdzie indziej.

    No cóż, świnia nie trzyma nawet 15 minut.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2009-12-05 00:33:40
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > 95 jako górną granicę, nie dolną. Czyli, żeby nie przeładowywał dalej
    > niż do 95. Bo w jakimś poradniku wyczytałem, że ładowanie do 100% jest
    > be. W każdym razie, narządko z Lenovo też mówi:
    >
    > To increase battery lifespan, you have set your battery to start
    > charging when below 80% and to stop charging at 95%.

    Bezedura. Na podstawie starych thinkpadów zrób tak - wycyckaj baterię do
    zera tak, aż laptop sam się wyłączy (nie zahibernujem, tylko wyłączy).
    Odczekaj z 15 minut i zostaw na całą noc do ładowania. Powinno mu troche
    przybyć pojemności.

  • 18. Data: 2009-12-05 00:34:43
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Konrad N.S. pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:hf89mr$htl$1@news.interia.pl...

    > a co może być powodem, że bateria ładuje się do 84 lub 85% i tak trwa?
    > trwa ładowanie i nigdy się nie kończy, ale też nigdy nie wzrośnie
    > powyżej 85%.

    Zuzyte ogniwa.

  • 19. Data: 2009-12-05 14:16:35
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Ja mam Lenovo T61 i po 18 miesiącach i według Power Manager 74 cykle i 54%
    > początkowej pojemności.
    > laptop głównie pracuje w stacji dokującej jako stacjonarny komputer.
    > ładowanie mam ustawione od 82 do 100%.

    az sprawdzilem u siebie
    T61 bateria ma 22 mies, 170 cykli i 66 % pojemnosci

    --
    pzdr
    piotrek

  • 20. Data: 2009-12-05 16:07:18
    Od: "Philips" <k...@g...pl>

> [...]
    wiadomości news:hf89mr$htl$1@news.interia.pl...

    > Koledzy mówią, że tak nie mają. A ja tak miałem i w Acerze i teraz w

    nie wiadomo, co zle robisz - ja mam kolejnego della, 17 cali potwornie
    zre prad, od poczatku bateria (najmniejsza) nie trzymala dluzej niz
    poltora godziny - caly czas mi wisi na zasilaniu, czasami go odlaczam
    ale czesto zapominam i sie kompletnie wyladowywuje - czytalem, ze zabija
    to wspolczense baterie ale po roku jakos bateria siedzi i pociagnie
    lapka ok godziny 10-20 minut w zaleznosci co sie na nim robi, wiec nie
    wiem, moze walic te wszystkie zasady i uzywac laptopa po prostu