  • Data: 2009-03-06 11:24:29
    Temat: Re: Czemu ludzie lubia jabłka
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05.03.2009 ToMasz <t...@g...pl> napisał/a:
    > "repozytorium" rozumiem ułatwienie, ale niestety niema co porównywać do
    > linuksa bo jest płatne

    Niekoniecznie, wiele jest za free, na cydii wiele free czy nawet opensource

    > JEdnak popatrz z mojej perspektywy. JA potrzebuje telefonu. Czegoś co
    > mogę wziac do ręki, nacisnąć guzik.... i usłyszeć żone.

    Możesz sobie ustawić quick dial z ikonki lauchera, po wybudzeniu iP
    jednym guzikiem dzwonisz. Pewnie jak byś poszukał, to się znajdzie
    dialer z wigetu na lockscreenie.

    > Wiec skad ta popularność? Sam odpowiedz, Waldek juz napisał kilka
    > razy. Ja postawiłbym jednak na reklame, doskonałą, ale jednak
    > wyrachowaną stronniczą reklame. Zobaczymy co czas pokarze. Takie wysokie
    > notowania iPhonów już sie nie powtórzą, bo wszyscy na świecie musiliby
    > mieć iPhony. Telefony z linuksem sie nie sprawdziły ze względu właśnie
    > na brak softu, Może Android coś zmieni. oby!

    Pewnie tak, ja widzę kilka jeszcze elementów:
    - wygląd - ludzie lubią ładne przedmioty, o gustach się nie rozmawia, ja
    nie jestem plastykiem, więc moja opinia tu mało znaczy, ale uważam że jest
    ładny, dostał tam jakieś nagrody (może sponsorowane, nie wiem).
    - ciekawość, zawiedzenie lub znużenie konkurencją - "miałem już 2 symbiany,
    miałem już 2 wm, nie podobały mi się, znudziły mi się, kupie znów to samo w
    innej obudowie? - spróbujemy coś nowego"
    - prostota obsługi - "miałem super wypasione HTC, wiązał krawaty i podawał
    piwo, ale z byle pierdołą dzwoniłem do kumpla, jak zrobić to czy owo, rysik
    zgubiłem, przez przypadek popisałem ekran flamastrem, chromole te krawaty,
    ale przynajmniej guzik od podawania piwa nie jest w 5 submenu" ;)
    - cena - w pl może się wydaje drogi, ale tak na prawdę obecnie to jest
    już dość tania słuchawka, o wiele tańsza niż wiele modeli WM.

    > PS. TYLKO do Sergiusza: czy wiesz moze czy ktoś postawił na iPhonie
    > czystego linuksa? toby bardzo wiele zmieniło...

    Ktoś tam coś kombinuje, ale ja nie widzę akurat takiej potrzeby, musiałby
    powstać kompletny interface - np androida tam wbić :) Tylko jaki w
    tym sens, gdy na androida mało dedykowanego softu (pod interfejs) a
    soft konsolowy dostępny dla unixowatych właściwie natywnie odpalasz, przy
    czym o ile httpd na obsługę z localhosta ma jakiś sens o tyle używanie
    konsolowych aplikacji na pda jest bardzo niewygodne, nawet z kciukówką
    brakuje esc, f1-f12, tab, tyldy, kursorów, cntr, alt, pgup, pgdn, numeryczne
    pochowane pewnie nie zawsze wszystkie, ale w takich aplikacjach z reguły
    jest potrzebna cała kbd.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***