    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Czemu ludzie lubia jabłka
    Date: Mon, 2 Mar 2009 08:58:33 +0000 (UTC)

    Dnia 01.03.2009 ToMasz <t...@g...pl> napisał/a:
    > Jan Strybyszewski pisze:
    >
    > oj... Ochłońcie panowie, bo jak sie czyta listy _lekko_ wyrwane z
    > kontekstu, to brzmi jak dyskusje przedszkolaków o hot-wheelsach (resorakach)

    A na samochodach to jest inaczej? ;)

    > super. tylko po co cos takego? W naszych warunkach, ktoś mi "wchodzi" na
    > telefon przez www, czyli doi po gprsie, ssie energie z baterii zeby co?
    > mptrójki sciagnąć? Nielepiej z innego kompa? Rozumiem np zdjęcie które
    > tylo i wyłącznie znajduje sei na TYM telefonie. Tylko czemu je
    > udostępniać nieokreślonej liczbie osób? Inaczej, skoro określonej to
    > czemu nie emailem?

    Aplikacje webowe bazpośrednio z iP, używane na tym iP na innych i na
    desktopach? Web to nie tylko statyczne pliczki. Oczywiście na WM też to
    jest możliwe, dla mnie to akurat nie argument. Ale daje dość sporo
    możliwości komunikacyjnych. Szczególnie dla maszyny z unixowatym pod
    spodem, bo wiele już na to napisano aplikacji czy bibliotek itd.

    > Podobnie jest z multi touch.
    [...]
    Widać że nie używałeś multitouch albo w ogóle, albo niewiele bo to daje
    wiele możliwości:
    - obracanie (np w goole earth), trzymasz palcem oś obrotu, a drugim
    obracasz
    - podwójne, potrójne, poczwórne dotknięcie - rózne funkcje w aplikacji np
    w grach czy już we wspomnianym eartch zbliżasz i oddalasz 2 palcami
    - buttony w grach po lewej i prawej stronie ekranu, działające niezaleznie,
    ale i razem
    - w przypadku ekranu pojemnościowego zaletą jest również czułość, to
    działa na muśnięcie po ekranie, nie muszą się 2 warstwy folii zetknąć,
    a już w ogóle nie wyobrażam sobie 'rzucania' rysikiem, chyba co 3 rzut
    kończyłby się na folii nieodwracalną rysą.

    > Dalej czy aby do użycia mulitouch nie trzeba użyc 2 rąk? czy da sie
    > trzymać telefon w jednej i jeszcze mieć 2 wolne palce? no chyba ze
    > nosem...

    Można nosem :) ale tak, multitouch wymaga 2 rąk, albo sporej gimnastyki
    ręki, lub leżącego iP.

    > To flagowa (i słusznie) zaleta iPhona służąca czemuś
    > konkretnemu? przyspiesza pisanie bardziej niż klawiatura hardwarowa?
    > przyspiesza wybieranie numerów? uruchamianie programów? bajer i tyle!

    Ułatwia nawigację w wielu programach.
    Co do klawiatur kciukowych/ekranowych to swoja opinię i porównanie już
    w wątku pisałem, do wpisanie kilku zdań jest wystarczająca do edycji
    czegoś większego obie są nic nie warte. Użyteczność klawiatury zaczyna
    się wtedy od 10 palcy. Więc wolę jej (kciukowej) nie nosić kosztem
    wagi/grubości itd.

    > Jeszcze jedno. Wm ma swoje wady. ale nie róbcie z siebie błaznów, i nie
    > piszcie ze nie WM nie działa i jest do dupy....

    Ale piszesz to jako użytkownik tylko WM czy miałeś jak ja do czynienia z
    wieloma systemami mobilnymi? Bo mam spore doświadczenie i akurat na tym
    poletku swoje odrobiłem (PPC, WM, Symbian, Palmosy, IphoneOS) zresztą
    poszukaj w sieci, bo nie jestem anonimowy.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***