  • 21. Data: 2009-12-20 14:08:34
    Temat: Re: Czemu bateryjki umierają?
    Od: Gabriel Kowalski <g...@g...pl>

    Kup baterie dobrej jakości, a nie tanie buble (które np. dłuuugo leżały)
    - powinny wytrzymać kolejne 5 lat.

    g.

  • 22. Data: 2009-12-20 19:15:49
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2009-12-19 12:59, mirekc pisze:
    > Zrobiłem "bateryjkę zastępczą" z dwustronnego laminatu z dolutowanymi
    > przewodami, które wyprowadziłem na zewnątrz i zainstalowałem koszyk na
    > dwie bateryjki R-6. Wstawiłem dwa "paluszki" LR-6 i trzymają już ponad 3
    > lata, a jak w końcu padną, to nowe kupię w dowolnym kiosku i do wymiany
    > nie będę potrzebował otwierać obudowy. Polecam.

    :))) ROTFL

  • 23. Data: 2009-12-20 19:30:07
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    ale głupoty piszesz przyjacielu:)

    > A oryginalnie tam jest akumulator? Czyli oszukali mnie w sklepie, że
    > dali mi bateryjki? Mówiłem, że to do biosa. Co mam w takim razie kupić,
    > żeby było bez wlutowywania diod, tylko na podmianę?

    żaden akumukator, akumulatorki były w płytach bardzo starych, złozone
    zazwayczaj z trzech pastylek i sklejonych czy zgrzanych razem, taki
    cylinderek był wlutowany w płytę. Podyktowane było to technologią i
    prądożernością zegara i pamięci dla ustawień biosu. Od lat się tego nie
    stosuje, normalna bateryjka tam jest 3V litowa. No cóż ceny są od 0,8
    pln do - uwaga 22pln. Więc jakość chyba też jest różna. Dobra bateryjka
    taki energizer to około chyba 8 pln kosztuje.
    Kupiłeś badziew moim zdaniem.

  • 24. Data: 2009-12-20 19:41:15
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Rozumiesz, co znaczy "nieulotna pamięć eeprom"?
    JaC

    -----

    | Bateria na typowej plycie glownej typowego PC podtrzymuje zegar, a takze ustawienia
    programu Setup (siedzacego w nieulotnej
    pamieci eeprom)

  • 25. Data: 2009-12-20 19:49:34
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Rozumiesz, co znaczy "nieulotna pamięć eeprom"?

    Z czym masz problem, *poza netykieta*? Program setup (bios) siedzi w
    eepromie, jego konfiguracja jest zapisana w osobnej kostce pamieci sram.

    --
    KILu

  • 26. Data: 2009-12-20 20:15:09
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Sunday 20 December 2009 20:49, KILu wrote:
    > Z czym masz problem, *poza netykieta*? Program setup (bios) siedzi w
    > eepromie, jego konfiguracja jest zapisana w osobnej kostce pamieci sram.

    Daj spokój, z takimi ludźmi dyskusja mija się z celem :)
    Ja już dawno przestałem sobie głowę zawracać...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 27. Data: 2009-12-20 20:21:37
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jawi" napisał:

    > :))) ROTFL

    W moim pierwszym PC AT były nawet wlutowane w płytę szpilki do podłączania
    zewnętrznej baterii - w rodzimym wykonaniu pojemnik z czterema (!)
    "paluszkami" doklejony do tyłu obudowy - komputer odkupiony od Instytutu
    Maszyn Matematycznych. Ale pomysł z pastylką z laminatu przedni ;-)

    JoteR

  • 28. Data: 2009-12-20 22:00:35
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2009-12-20 21:21, JoteR pisz

> [...]
    > czterema (!) "paluszkami" doklejony do tyłu obudowy - komputer odkupiony
    > od Instytutu Maszyn Matematycznych. Ale pomysł z pastylką z laminatu

    no kiedyś to szczyt marzeń - watrburg...
    Ja nie zamontowałbym sobie paluszków z tyłu obudowy co by jej nie
    otwierać no własnie, cr2032 ma pojemnść 225mAh, paluszek alkaiczny bo
    taki ma tylko sens, ma pewnie koło 1Ah co najmniej. Skoro cr2032 pracuje
    na jednym z kompów które widzę 6 lat, ta takie paluszki pewnie jakieś 20
    lat:)

  • 29. Data: 2009-12-20 22:07:37
    Temat: Re: [OT] Czemu bateryjki umierają?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jawi" napisał:

    > Skoro cr2032 pracuje na jednym z kompów które widzę 6 lat,
    > ta takie paluszki pewnie jakieś 20 lat:)

    Te peerelowskie paluszki to raczej jakieś kilka miesięcy, i nie chodziło o
    pojemność a raczej tendencję do "wylewania" (zmora baterii tamtego okresu).
    A oryginalny akumulatorek 3V6 wymagał wtedy tzw. "wkładu dewizowego".

    JoteR

  • 30. Data: 2009-12-21 08:34:35
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Rzecz w tym, że kiedyś były baterie rtęciowe, a od jakiegoś czasu są zakazane.
    JaC

    -----