  • Data: 2013-03-08 21:14:26
    Temat: Re: Czegoś takiego jeszcze nie widziałem
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-03-08 20:47, Artur Maśląg wrote:

    > Najpierw jest jakaś prognoza na podstawie badań - często wieloletnich.
    > Powiedzmy, że na podstawie danych makro można to później ocenić. W
    > skali mikro też można zaobserwować efekt dodatni. W efekcie mamy
    > pozytywny skutek.

    No tak - oczywiscie uwzgledniono tez zawaly serca, nadcisnienie, wrzody
    zoladka oraz niebezpieczne manewry wynikajace z tego ze dzieki zmianom
    normalnie sie nie da? Zapewne nie.
    A moga to byc jeszcze wieksze koszta spoleczne niz te kilka procent
    wypadkow wiecej. Tylko co tu pokazywac? Ze facet w srednim wieku zszedl
    na wylew czy zawal. Albo w ogole, ze stes zle mu sluzyl i zamiast pozyc
    sobie 70 latek zszed w wieku 55 dajmy na to. A moze, ze ktos sie
    spieszyl i stracil prawko przez co utracil zrodlo utrzymania?
    To malo medialne. No ale pokazac rozgracony pojazd a pozniej slupki
    gdzie liczba wypadkow spada - piekne. Tylko jakim kosztem? No jakim?

    Pleciesz o niesamowitych analizach i badaniach a ich jakosc jest mocno
    watpliwa - zwlaszcza uwzgledniajac caly kontekst a nie tylko "liczbe
    incydentow drogowych". Ale po co zastanawiac sie caloscia jak mozna
    zrobic wyrywkowe badania i uzasadnic swoja z gory zalozona teze.

    PS. Skrzetnie wycinasz z moich wypowiedzi niewygodne fragmenty. Masz do
    tego prawo ale to swiadczy tylko, ze sa niewygodne i lepiej je pominac.
    Musze przyznac, ze mi to schlebia :)

    PPS. Nie jestem za wyrugowaniem wysepek rozjazdow itp. Ale to nie
    powinno byc tak jak teraz, ze droga to niekonczace sie pasmo takich
    wlasnie udoskonalen a miejsc gdzie mozna normalnie wyprzedzic jak na
    lekarstwo.

    --
    mk4