-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czegoś takiego jeszcze nie widziałem
Date: Fri, 08 Mar 2013 20:44:20 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 37
Message-ID: <khdf2m$2k8$1@node1.news.atman.pl>
References: <kh78cr$h34$1@mx1.internetia.pl> <kh8720$j8p$1@node1.news.atman.pl>
<5137a542$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<khao1t$7ig$1@node1.news.atman.pl>
<5138ef36$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<khauii$esd$1@node1.news.atman.pl> <Pine.WNT.4.64.1303080946470.752@quad>
NNTP-Posting-Host: 031011183174.warszawa.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1362771862 2696 31.11.183.174 (8 Mar 2013 19:44:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Mar 2013 19:44:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130215
Thunderbird/17.0.3
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1303080946470.752@quad>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2485507
[ ukryj nagłówki ]On 2013-03-08 09:48, Gotfryd Smolik news wrote:
> On Thu, 7 Mar 2013, mk4 wrote:
>
>> Nikt oznaczalo tu rzecz jasna "sporadycznie", na tyle zadko, ze robienie
>> wysepek, rozjazdow i dodatkowego pasa jest nieuzasadnione (tzn. nie
>> nastepuje
>> zadne tamowanie ruchu jak 1 samochod na godzine tam skreca - albo i nawet
>> mniej niz 1).
>
> A nie jest tak, że takie miejsca są właśnie "generatorem" sytuacji
> niebezpiecznych? Właśnie dlatego, że "przecież kto by się spodziewał
> że tam ktoś może skręcać, wyprzedzałem i tyle".
Oczywiscie, ze jest ale to nie oznacza, ze od razu trzeba podejmowac
kroki celem jego redukcji. To jest wlasnie objaw dzialania zachowawczego.
W ten sposob mecza sie setki (jesli nie tysiace) (wszak to droga krajowa
- przelotowa) zeby kilku moglo sobie troche bezpieczniej skrecic - choc
normalnie margines bezpieczenstwa przy skrecie jest wystarczajacy - nie
trzeba nic wiecej jak dobrze wykonac manewr.
Chodzi o to, ze zamiast wpajac wlasciwe zachowania na drodze promuje sie
bezmyslnosc wprowadzajac infrastrukture, ktora wymusza pewne zachowanie.
Ale to wymuszanie nie jest za darmo.
Po jednej stronie byc moze jest jakis spadek (ale czy na pewno?) liczby
wypadkow a po drugiej nerwy, nadcisnienie i szereg innych negatywnych
czynnikow u tych, ktorzy musza sie meczyc z takimi dzielami architektury
jak wysepki - pomimo, ze znaczna wiekszosc z nich nie korzysta z tego.
Trudno powiedziec kto sprawia wieksze zagrozenie - zmeczony jazda (bo
sie nie da wyprzedzic normalnie i jechac sobie spokojnie koncentrujac
sie na drodze zamiast na szukaniu gdzie uda sie zmiescic zeby
wyprzedzic), rozzloszony i sfrustrowany kierowca czy dobrze oznakowane
skrzyzowanie bez cyrku w postaci wysepek (tam, gdzie naprawde jest to
zbedne).
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.13 20:47 Artur Maśląg
- 08.03.13 21:08 Robert Rędziak
- 08.03.13 21:12 J.F.
- 08.03.13 21:13 Robert Rędziak
- 08.03.13 21:14 mk4
- 08.03.13 21:33 Artur Maśląg
- 08.03.13 21:39 Artur Maśląg
- 08.03.13 21:54 Robert Rędziak
- 08.03.13 21:55 J.F.
- 09.03.13 10:56 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=