    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czegoś takiego jeszcze nie widziałem
    Date: Fri, 08 Mar 2013 20:44:20 +0100

    On 2013-03-08 09:48, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A nie jest tak, że takie miejsca są właśnie "generatorem" sytuacji
    > niebezpiecznych? Właśnie dlatego, że "przecież kto by się spodziewał
    > że tam ktoś może skręcać, wyprzedzałem i tyle".

    Oczywiscie, ze jest ale to nie oznacza, ze od razu trzeba podejmowac
    kroki celem jego redukcji. To jest wlasnie objaw dzialania zachowawczego.
    W ten sposob mecza sie setki (jesli nie tysiace) (wszak to droga krajowa
    - przelotowa) zeby kilku moglo sobie troche bezpieczniej skrecic - choc
    normalnie margines bezpieczenstwa przy skrecie jest wystarczajacy - nie
    trzeba nic wiecej jak dobrze wykonac manewr.

    Chodzi o to, ze zamiast wpajac wlasciwe zachowania na drodze promuje sie
    bezmyslnosc wprowadzajac infrastrukture, ktora wymusza pewne zachowanie.
    Ale to wymuszanie nie jest za darmo.

    Po jednej stronie byc moze jest jakis spadek (ale czy na pewno?) liczby
    wypadkow a po drugiej nerwy, nadcisnienie i szereg innych negatywnych
    czynnikow u tych, ktorzy musza sie meczyc z takimi dzielami architektury
    jak wysepki - pomimo, ze znaczna wiekszosc z nich nie korzysta z tego.
    Trudno powiedziec kto sprawia wieksze zagrozenie - zmeczony jazda (bo
    sie nie da wyprzedzic normalnie i jechac sobie spokojnie koncentrujac
    sie na drodze zamiast na szukaniu gdzie uda sie zmiescic zeby
    wyprzedzic), rozzloszony i sfrustrowany kierowca czy dobrze oznakowane
    skrzyzowanie bez cyrku w postaci wysepek (tam, gdzie naprawde jest to
    zbedne).

    --
    mk4