-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czegoś takiego jeszcze nie widziałem
Date: Fri, 08 Mar 2013 20:44:20 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 37
Message-ID: <khdf2m$2k8$1@node1.news.atman.pl>
References: <kh78cr$h34$1@mx1.internetia.pl> <kh8720$j8p$1@node1.news.atman.pl>
<5137a542$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<khao1t$7ig$1@node1.news.atman.pl>
<5138ef36$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<khauii$esd$1@node1.news.atman.pl> <Pine.WNT.4.64.1303080946470.752@quad>
NNTP-Posting-Host: 031011183174.warszawa.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1362771862 2696 31.11.183.174 (8 Mar 2013 19:44:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Mar 2013 19:44:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130215
Thunderbird/17.0.3
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1303080946470.752@quad>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2485507
[ ukryj nagłówki ]On 2013-03-08 09:48, Gotfryd Smolik news wrote:
> On Thu, 7 Mar 2013, mk4 wrote:
>
>> Nikt oznaczalo tu rzecz jasna "sporadycznie", na tyle zadko, ze robienie
>> wysepek, rozjazdow i dodatkowego pasa jest nieuzasadnione (tzn. nie
>> nastepuje
>> zadne tamowanie ruchu jak 1 samochod na godzine tam skreca - albo i nawet
>> mniej niz 1).
>
> A nie jest tak, że takie miejsca są właśnie "generatorem" sytuacji
> niebezpiecznych? Właśnie dlatego, że "przecież kto by się spodziewał
> że tam ktoś może skręcać, wyprzedzałem i tyle".
Oczywiscie, ze jest ale to nie oznacza, ze od razu trzeba podejmowac
kroki celem jego redukcji. To jest wlasnie objaw dzialania zachowawczego.
W ten sposob mecza sie setki (jesli nie tysiace) (wszak to droga krajowa
- przelotowa) zeby kilku moglo sobie troche bezpieczniej skrecic - choc
normalnie margines bezpieczenstwa przy skrecie jest wystarczajacy - nie
trzeba nic wiecej jak dobrze wykonac manewr.
Chodzi o to, ze zamiast wpajac wlasciwe zachowania na drodze promuje sie
bezmyslnosc wprowadzajac infrastrukture, ktora wymusza pewne zachowanie.
Ale to wymuszanie nie jest za darmo.
Po jednej stronie byc moze jest jakis spadek (ale czy na pewno?) liczby
wypadkow a po drugiej nerwy, nadcisnienie i szereg innych negatywnych
czynnikow u tych, ktorzy musza sie meczyc z takimi dzielami architektury
jak wysepki - pomimo, ze znaczna wiekszosc z nich nie korzysta z tego.
Trudno powiedziec kto sprawia wieksze zagrozenie - zmeczony jazda (bo
sie nie da wyprzedzic normalnie i jechac sobie spokojnie koncentrujac
sie na drodze zamiast na szukaniu gdzie uda sie zmiescic zeby
wyprzedzic), rozzloszony i sfrustrowany kierowca czy dobrze oznakowane
skrzyzowanie bez cyrku w postaci wysepek (tam, gdzie naprawde jest to
zbedne).
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.13 20:47 Artur Maśląg
- 08.03.13 21:08 Robert Rędziak
- 08.03.13 21:12 J.F.
- 08.03.13 21:13 Robert Rędziak
- 08.03.13 21:14 mk4
- 08.03.13 21:33 Artur Maśląg
- 08.03.13 21:39 Artur Maśląg
- 08.03.13 21:54 Robert Rędziak
- 08.03.13 21:55 J.F.
- 09.03.13 10:56 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje