-
11. Data: 2018-10-22 21:46:35
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: p0li <p...@t...net>
T->Dnia 2018-10-21 19:11:31 niejaki ToMasz napisał:
>> tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
>> eksploatowana) bateria
>
> i teraz jak skrytykować czyjąś opinię bez wywoływania u rozmówców
> agresji? O...? Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa?
> No nie daję wiary.
ponieważ siędzę zawodowo trochę w temacie to ci odpowiem najprościej jak
umiem
nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych
założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej
bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby
użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale
dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz
zapas do ewentualnych padających cel
wszystkim tym zarządza aktywny bms który komunikuje się ze sterownikiem
silnika oraz z ładowarką i nie pozwala na eksploatację posodująca
uszkodzenie baterii
i dlatego też volt może przejechac na tej bateryjce ~650 tys km bez
zauważalnego spadku osiągów
http://samochodyelektryczne.org/chevrolet_volt_z_201
2r_osiagnal_przebieg_blisko_650000_km.htm
kto z was przejechał tyle jednym samochodem?
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki
-
12. Data: 2018-10-22 22:55:04
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 22 Oct 2018 08:15:38 +0200, ToMasz napisał(a):
> W dniu 21.10.2018 o 19:46, j...@i...pl pisze:
>> On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
>> <h...@s...spam.spam> wrote:
>>
>>> Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
>>> też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
>>> takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
>>> nadal jeździ.
>>
>> Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
>> wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.
>>
> Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku
> niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym
> akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)
Akumulator Priusa I to 38 modułów, każdy z nich to szergegowo połączone 6
ogniw NiMH o napięciu 1.2V i 6.5Ah pojemności (w sumie każdy moduł daje
7.2V).
Każdy moduł ma własny układ kontroli ładowania i rozładowania.
To nie jest tak, że włożysz tam trakcjny akumulator ołowiowy i to będzie
jakoś działać. Bo ogniwo kwasowo-ołowiowe ma 2.1V i nijak się nie da tego
połączyć żeby zrobić 7.2V żeby bylo dobrze.
Te wszystkie moduły są łączone szeregowo i dają napięcie 274V.
Gdyby się uprzeć żeby zastąpić to akumulatorami ołowiowymi, że jakoś tam
opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23
akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie.
-
13. Data: 2018-10-22 23:16:17
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-10-22 o 22:55, Tomasz Pyra pisze:
>>>
>> Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku
>> niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym
>> akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)
>
> Akumulator Priusa I to 38 modułów, każdy z nich to szergegowo połączone 6
> ogniw NiMH o napięciu 1.2V i 6.5Ah pojemności (w sumie każdy moduł daje
> 7.2V).
> Każdy moduł ma własny układ kontroli ładowania i rozładowania.
>
> To nie jest tak, że włożysz tam trakcjny akumulator ołowiowy i to będzie
> jakoś działać. Bo ogniwo kwasowo-ołowiowe ma 2.1V i nijak się nie da tego
> połączyć żeby zrobić 7.2V żeby bylo dobrze.
>
> Te wszystkie moduły są łączone szeregowo i dają napięcie 274V.
>
> Gdyby się uprzeć żeby zastąpić to akumulatorami ołowiowymi, że jakoś tam
> opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23
> akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie.
No nie, gdyby było potrzeba więcej to przetwornicę można zrobić. Tak, że
nie w tym problem.
-
14. Data: 2018-10-23 18:59:52
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik p0li p...@t...net ...
> kto z was przejechał tyle jednym samochodem?
moje dwa tyle przejechały:
MB 207D (ten to chyba ze 2mln zrobił...
Ford Courier 1,9D sprzedany przy przebiegu w okolicach miliona
Kolega jezdzi ducato i tez juz ponad milion ma nakulane (silnik 2,2)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
Karol Irzykowski
-
15. Data: 2018-10-23 22:35:51
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 22.10.2018 o 21:46, p0li pisze:
> T->Dnia 2018-10-21 19:11:31 niejaki ToMasz napisał:
>>> tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
>>> eksploatowana) bateria
>>
>> i teraz jak skrytykować czyjąś opinię bez wywoływania u rozmówców
>> agresji? O...? Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa?
>> No nie daję wiary.
>
> ponieważ siędzę zawodowo trochę w temacie to ci odpowiem najprościej jak
> umiem
>
> nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych
> założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej
ja myślę ze się da.
> bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby
> użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale
> dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz
> zapas do ewentualnych padających cel
ja może źle patrzyłem, ale wpisując bateria prius na obrazkach widzę
1kw. źle patrze?
ToMasz
-
16. Data: 2018-10-24 10:49:49
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: Tadeusz <...@n...pl>
W dniu 2018-10-21 o 09:35, Marcin N pisze:
> Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników
> hybrydowych.
> Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
> Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?
>
Min 10 lat jeśli ktoś nie zrobi im krzywdy wcześniej celowo lub przez
głupotę.
Ryzyka są takie same jak przy kupnie każdego używanego samochodu ;-)
Da się - w Łomiankach jest koleś który wymienia z jakąś tam gwarancją
akumulatory w Priusach III za 2 tyś zł
-
17. Data: 2018-10-24 12:41:12
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: z <...@...pl>
W dniu 2018-10-24 o 10:49, Tadeusz pisze:
> Min 10 lat jeśli ktoś nie zrobi im krzywdy wcześniej celowo lub przez
> głupotę.
> Ryzyka są takie same jak przy kupnie każdego używanego samochodu ;-)
> Da się - w Łomiankach jest koleś który wymienia z jakąś tam gwarancją
> akumulatory w Priusach III za 2 tyś zł
Znaczy pora sprzedać d4d i kupić używanego Priusa
(w przewadze do miasta oczywiście) :-)
z
-
18. Data: 2018-10-24 21:00:49
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: p0li <p...@t...net>
T->Dnia 2018-10-23 22:35:51 niejaki ToMasz napisał:
>>
>> nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych
>> założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej
>
> ja myślę ze się da.
>
to źle myślisz
bateria telefonu jest ładowana od 0 do 100% - nie ma żadnych buforów, nie
ma możliwości programowej podmiany uszkodzonej celi, nie jest chłodzona ani
grzana, nie ustala z ładowarką prądu ładowania w zależności od swojego
stanu itd
>> bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby
>> użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale
>> dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz
>> zapas do ewentualnych padających cel
>
> ja może źle patrzyłem, ale wpisując bateria prius na obrazkach widzę
> 1kw. źle patrze?
nie wiem jakie ty obrazki oglądasz - ale na wiki napisali że bateria w
priusie ma między 1,7 a 1,3 kWh
z tym że jak pewnie sam zauwazyłeś - ja pisałem o volcie który jest hybrydą
szeregową
prius jest generalnie spaliniakiem z możliwością ruszenia na prądzie - i
tyle
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki
-
19. Data: 2018-10-24 21:59:52
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 21.10.2018 o 12:40, Tomasz Pyra pisze:
> Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione
> sensu), że jak w starej hybrydzie pada bateria, to większe oszczędności
> przy niższych nakładach osiągniesz zakładając LPG niż wymieniając baterię
> ;)
Ja zaryzykowałbym twierdzenie, że nie czekając na końcówkę akku lepiej
jest po prostu założyć LPG _zamiast_ hybrydy:P
Shrek