-
1. Data: 2018-10-21 09:35:20
Temat: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: Marcin N <m...@o...pl>
Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.
Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?
--
MN
-
2. Data: 2018-10-21 12:40:38
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 21 Oct 2018 09:35:20 +0200, Marcin N napisał(a):
> Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.
W starych Priusach i Civicach z doświadczeń użytkowników wychodzi że po
10-ciu latach lub 200kkm bateria może już nie dawać rady (ale to były
ogniwa NiMH).
Tam gdzie baterie są litowe (w nowych samochodach), tam póki co uchodzą za
trwalsze niż reszta samochodu (no i nie są też w użytku wystarczająco długo
żeby mieć dobry obraz jak to będzie wyglądać po kilkunastu latach
eksploatacji).
> Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
> Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?
Litowe raz że będą bardzo drogie, a dwa że podobno się nie zużywają więc
nie ma potrzeby.
Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
nadal jeździ.
Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione
sensu), że jak w starej hybrydzie pada bateria, to większe oszczędności
przy niższych nakładach osiągniesz zakładając LPG niż wymieniając baterię
;)
-
3. Data: 2018-10-21 15:52:49
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 21 Oct 2018 09:35:20 +0200, Marcin N
> Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.
Kupiłem trzylatka Mitsu Outlander PHEV. Mierzylem podczas testowania przed
zakupem i wchodzi do "baku" tyle co do nowego. Z tym że to moje auto nie
było nigdy raptownie ładowane -- a tylko i wyłącznie małym prądem (z
ładowarki 230V i ew. silnikiem), może to dzięki temu.
> Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
Ale w hybrydach to są małe akumulatorki na 2-3km...
PHEV to co innego.
> Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?
Jeśli są małe akumulatory to i nie będą drogie. Poza tym mówi się żę
akumulator jest uszkodzony, ale często jest uszkodzona cela (albo parę cel)
i to ją wystarczy wymienić. Jak rozkminiałem temat pod ew. naprawę baterii
w Mitsu I-MiEV (którego chciałem kupić wcześniej) W Wawie są ze 3-4 serwisy
które się tym zajmują.
--
Pozdor
Myjk
-
4. Data: 2018-10-21 16:05:03
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: p0li <p...@t...net>
T->Dnia 2018-10-21 09:35:20 niejaki Marcin N napisał:
> Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.
> Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
> Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?
osobiście ślinie sie na volta/amperę
tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
eksploatowana) bateria
ale w razie "W" na ukrainie, z rozbitka, kompletną baterię z przebiegiem ok
8tys mil można nabyć za 3500$
ogłoszenie z wczoraj
https://www.olx.ua/obyavlenie/batareya-ta-nshe-na-ch
evrolet-volt-2016-18-4-kvt-chas-zapchastini-IDuxkb8.
html
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki
-
5. Data: 2018-10-21 19:11:31
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
> eksploatowana) bateria
i teraz jak skrytykować czyjąś opinię bez wywoływania u rozmówców
agresji? O...? Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa?
No nie daję wiary. A jeśli to bateria jakaś, magazyn energii, to
dlaczegóż nie walczą o nią setki producentów telefonów? Linka im
zapodajcie do naszej kulturalnej dyskusji
ToMasz
-
6. Data: 2018-10-21 19:25:24
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: collie <c...@v...pl>
W dniu 21.10.2018 19:11, ToMasz pisze:
>> tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
>> eksploatowana) bateria
>
> Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa? No nie daję wiary. A
> jeśli to bateria jakaś, magazyn energii, to dlaczegóż nie walczą o nią setki
> producentów telefonów?
Za ciężka do telefonów.
-
7. Data: 2018-10-21 19:46:25
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: j...@i...pl
On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
>Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
>też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
>takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
>nadal jeździ.
Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
8. Data: 2018-10-22 08:15:38
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 21.10.2018 o 19:46, j...@i...pl pisze:
> On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>
>> Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
>> też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
>> takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
>> nadal jeździ.
>
> Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
> wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.
>
Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku
niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym
akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)
ToMasz
-
9. Data: 2018-10-22 12:00:09
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 21 Oct 2018 16:05:03 +0200, p0li
> tak jak koledzy pisali - prędzej koła odpadną niż padnie (normalnie
> eksploatowana) bateria
No nie wiem. Cele jednak padają. Choć przyczyna też zazwyczaj jest i wg
mnie padają od raptownego ładowania, więc teoretycznie w klasycznej
hybrydzie gdzie akumulatory służą tylko do szybszego rozpędzania auta przy
ruszaniu, potem się ładują silnikiem albo odzyskują energię z hamowania,
nie będą nigdy mocnym prądem skatowane (tak jak to może być przy PHEV albo
EV).
--
Pozdor
Myjk
-
10. Data: 2018-10-22 17:44:06
Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-10-22 o 08:15, ToMasz pisze:
> W dniu 21.10.2018 o 19:46, j...@i...pl pisze:
>> On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
>> <h...@s...spam.spam> wrote:
>>
>>> Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś
>>> tam to
>>> też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
>>> takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez
>>> baterii
>>> nadal jeździ.
>>
>> Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
>> wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.
>>
> Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku
> niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym
> akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)
Tobie nic :-)