  • 11. Data: 2013-03-28 16:46:32
    Temat: Re: Czas synchronizacji - jak to interpretować?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-28 11:15, Janko Muzykant pisze:

    > Niezupełnie - hdr to złożenie identycznych kadrów o ograniczonej
    > dynamice, tu mamy kadry z różnym światłem.

    Stąd cudzysłów.

    > Wcale nie musi się przemieścić (oba ujęcia można wykonać w ciągu
    > sekundy), a jeśli nawet to można go przesunąć w szopie. Poza tym w tej
    > metodzie zwykle wycina się z ujęcia bez oświetlenia studyjnego tylko
    > same fragmenty ze światłami, jak np. tu:
    > http://as.elte-s.com/zrob/ergoclock_3/4.jpg

    Rozumiem. Wszystko jasne.

    Marek

  • 12. Data: 2013-03-28 16:53:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-28 14:54, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Spróbuj zastosować inną lampę do wyzwalania fotoceli. Na zasadzie "im
    > gorzej tym lepiej", przyzwoite lampy mają w obwodzie palnika dławik
    > przedłużający błysk i zwiększający czas narastania błysku, co wprowadza
    > opóźnienie wyzwalania.

    A to to chodzi! heh :-)

    > Marna lampa nie ma dławika, lub ma atrapę
    > dławika, i problem znika. O tym, że stare lampy mają na stopce napięcie
    > którego odbiornik wyzwalacza może nie lubić, wiesz :-)

    Tak wiem, nie mam niestety aż tak starej lampy. Ale mam za to pewną
    koncepcję. Póki nie mam oryginalnego pilota do sterowania lampami (lampy
    z wbudowanym odbiornikiem), to spróbuję podłączyć zewnętrzny jakikolwiek
    odbiornik - w ramach zaspokojenia ciekawości. Jeśli daje on radę z 1/250
    na reporterskich to i po PC powinien hipotetycznie dać radę o ile nie
    jest tak jak Janko napisał, że elektronika detekcji sygnału z PC nie
    generuje sama w sobie opóźnień.

    Marek