    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czas na Windows 10
    Date: Sun, 29 Jan 2017 11:55:28 +0100
    <o6irh8$ltt$1@node1.news.atman.pl>

    On Sat, 28 Jan 2017 20:30:42 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak. Przy podanych argumentach w których nie było rozszerzenia
    pliku
    > (nie było .mid) program zakładał że extension jest i probowal je
    > kopiować do bufora.

    Zaraz zaraz. Użyłeś program niezgodnie z przeznaczeniem do użycia,
    podając nieprawidłowy format nazwy pliku wejściowego i dziwisz się,
    że nie chcą na siłę poprawki :-)?
    To jest ten cały problem z "popsuty bluetooth"?

    Z drugiej strony patrząc z perspektywy 25 lat to niewiele się
    zmieniło. Programiści ciągle zakładają "optymistyczny flow" swojego
    kodu.
    Pamiętam, gdy przenosiło się różne gnu-narzędzia do pierwszych
    dystrybucji linuxa (fileutilsy i okolice) to najbardziej wkurzającą
    mnie rzeczą było niespodziewany koniec działania (tuż po
    uruchomieniu) jakiegoś narzędzia bez podania przyczyny. Po analizy
    kodu okazywało się, że w kodzie, gdzie są niespełnione wymagane
    zależności np. użycia argumentów jest po prostu exit(-err). Ani be
    ani me ani kukuryku na stderr. Autorzy uważali, że skoro jest kod
    źródłowy, tu user może sobie sprawdzić, co oznacza -err...

    Aktualnie chyba mistrzostwo od braku asercji czy w ogóle braku
    zabezpieczeń w kodzie przed użyciem nawet interfejsu użytkownika w
    sposób inny niż jedynie przewidziany przez autora dzierży cinelerra
    (taki tam adobe premiere dla ubogich).
    Tam klikniecie w przycisk lub suwak w kolejnosci innej niż
    przewidzial autor kodu od razu powoduje sigsegv. Brak wypełnienia
    pola tekstowego (gdy inne ustawienia włączają jego użycie) - sigsegv.
    O to nie mówię o jakimś tam wersjach beta, to "produkcyjne" wersje
    publikowane jako "stable". Z przyzwyczajenia od wersji bodajże 4
    program trzymam wraz z skompilowanymi źródłami od razu odpalam z
    lokacji gdzie był skompilowany, by szybciej poprawiać napotkane błędy
    i nie tracić czas na make install.
    To chyba jedyny popsoft jaki znam, który od użytkownika wymaga
    znajomości c/c++ by na bieżąco korygować błędy uniemożliwiające z
    jego korzystania :-).

    --
    Marek