  • Data: 2009-02-13 12:28:54
    Temat: Re: "Czarny silikon" nadchodzi?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Tyrala pisze:

    > Ale Godfryd ma racje -- f/1.4 i ,,male zgrabny kompakt'' nie ida jedna
    > droga. Fakt, ze takie FD 50/1.4 to nie jest duze szklo w porownaniu z
    > AFowymi 1.4, to jak wezmiesz jakis maly aparat kolo niego postawisz to
    > stwierdzisz, ze to jednak jest sloik...
    > Poza tym, to jednak 50mm i toto musi troche, za przeproszeniem, sterczec ;)
    > Do jakiegos malucha jakies 35/2.8 (Olek XA) czy tez ewentualnie f/2 pasuje
    > znacznie lepiej IMO.

    A z kolei moje manualne 28/2.8 i 35/2.8 są większe, co wynika z
    konieczności wstawienia układu retrofokusa (czy jak to się zwie). Jednak
    w dalmierzach i aparatach dalmierzo podobnych nie ma potrzeby stosowania
    retrofokusa, więc sama jasna soczewka dla ogniskowej 35mm czy 28mm nie
    jest duża. Jeśli jest to stałka, to chyb wystarczy układ 3 soczewek,
    żeby w miarę dobrze skorygować dystorsje i aberracje chromatyczną. Tak
    jest korygowana 50mm, jeśli dobrze pamiętam. Jeśli odległość od bagnetu
    jest mniejsza, to i taka prosta konstrukcja może mieć mniejszą
    ogniskową. I generalnie o to mi chodzi. Jak duży byłby obiektyw 35/2.8,
    gdyby nie musiał mieć retrofokusa???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79