  • Data: 2009-02-13 18:17:05
    Temat: Re: "Czarny silikon" nadchodzi?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 13 Feb 2009, "Paweł W." wrote:

    > A ja mam 50/1.8 i jest to najmniejszy obiektyw, jaki mam. Na wielkość
    > obiektywu wpływa także to, czy zamontowano w nim silnik autofokusa, czy nie?

    Manuale.
    Minolta Rokkor, Pentax, Revuenon. 1,4, nie 1,8 :)
    I o ile jest jasne że po zrobieniu z plastiku toto może być lżejsze
    zarówno od mojej hybrydy :P jak i "lekkiego kompakta FF, to podejrzewam
    że będzie trochę wystawało, jednak.

    > Zastanawiam się, jak to zmieścili w Olympusowym naleśniku.

    Moment, poszło o obiektywy z polem krycia FF, a nie ćwiatki z tego :)
    (*MI* poszło, bo że myślałeś o mniejszych to już wiem, ale ja miałem
    w cache początek wątku).

    > Krótkie ogniskowe w lustrzankach to konieczność skonstruowania obiektywu
    > z retrofokusem. W u4/3 takie problemu nie ma.

    Zgoda. Ale "standard" to nie jest jeszcze z problem retrofokusa.
    Niezależnie czy dla u4/3 będziemy mówić o 28 czy 50mm ten element można
    pominąć (w odróżnieniu od szerokiego kąta).

    pzdr, Gotfryd