  • 1. Data: 2012-11-16 15:59:35
    Temat: CyfraPlus - kilka pytan
    Od: "Dawkom" <R...@w...pl>

    1. Dobrych 7-10 lat temu mialem Canal Plus. Zostala po tym antena na dachu i
    kabel (ale chyba do zwyklej TV a nie hd).
    Czy jesli dzisiaj kupie Cyfra Plus to ta antena bedzie ok (program tv bedzie
    analog?)? Wystarczy sam dekoder i wszystko bedzie hulać?
    Jesli ta stara antena nie bedzie ok to co? trzeba kupic nowa + instalacja +
    koszty jakiegos montera czy jak?

    2. Jesli zdecyduje sie na zupelnie nowa instalacje to jakie rzeczy trzeba
    kupic i na jakie koszty przygotowac poza abo?
    monter i instalacja (antena, kabel do hd)?
    dekoder z pvr ? a moze kupic tylko dekoder i na rynku kupic jakis pvr - co
    sie bardziej oplaca

    3. Sa teraz jakies promocje (poza tymi widocznymi na stronie?), ktore sa
    oplacalne?
    A moze poczekac bo przed swietami bedzie lepsze promo?

  • 2. Data: 2012-11-16 16:32:54
    Temat: Re: CyfraPlus - kilka pytan
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2012-11-16 15:59, Dawkom pisze:
> [...]
    > Jesli ta stara antena nie bedzie ok to co? trzeba kupic nowa +
    > instalacja + koszty jakiegos montera czy jak?

    Powinno działać bez problemu, o ile kabel nie popękał i takie tam
    niuanse mechaniczne. Nie rozumiem tego stwierdzenia: 'program TV będzie
    analog?' Jaki analog? Cyfra, jak sama nazwa wskazuje nie nadaje analogowo.

    --

    Jingiel

  • 3. Data: 2012-11-16 16:57:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 16 Nov 2012 16:32:54 +0100, Jingiel napisał(a):

    > Powinno działać bez problemu, o ile kabel nie popękał i takie tam
    > niuanse mechaniczne. Nie rozumiem tego stwierdzenia: 'program TV będzie
    > analog?' Jaki analog? Cyfra, jak sama nazwa wskazuje nie nadaje analogowo.

    Może być konieczna wymiana konwertera, jeżeli jest starego typu (czyli bez
    wszystkich pasm). Z pewnością też poprawiłaby się jakość odbioru, kiedyś
    poziomy szumów były zupełnie inne.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2012-11-16 22:47:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Może być konieczna wymiana konwertera, jeżeli jest starego typu (czyli bez
    > wszystkich pasm). Z pewnością też poprawiłaby się jakość odbioru, kiedyś
    > poziomy szumów były zupełnie inne.

    Panowie, dzieci :-) Canal Plus nadawał a. analogowo b. naziemnie od 1994 do
    2001 roku :-)
    http://www.canalpluscyfrowy.pl/pl/prasa?113482137020
    8

    odpowiadając na pytanie - musisz założyć instalację satelitarną: talerz,
    konwerter, okablowanie.

  • 5. Data: 2012-11-16 23:19:30
    Od: "Dawkom" <R...@w...pl>

    > odpowiadając na pytanie - musisz założyć instalację satelitarną: talerz,
    > konwerter, okablowanie.

    moze sie pomylilem. Piszac canal plus mialem na mysli Cyfra+ (z takim
    nietypowym pilotem).
    Wiec antena jest, kable takze.
    Piszac analog mialem na mysli "nieHD". Chodzi wiec o to, ze znajomy ma "n" i
    ma jakies super kable. A cyfra+ (nie mylic z cyfraplus) z pewnoscia nie
    dawala kabli do hd.
    Stad moje pytanie czy te stare kable beda transmitowac sygnal hd?
    Jesli okaze sie, ze starej anteny i kabli nie da sie wykorzystac to na jakie
    koszty sie nastawic: kabel, antena, konwerter, usluga ...?

  • 6. Data: 2012-11-17 08:04:52
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Stad moje pytanie czy te stare kable beda transmitowac sygnal hd?
    > Jesli okaze sie, ze starej anteny i kabli nie da sie wykorzystac to na
    > jakie koszty sie nastawic: kabel, antena, konwerter, usluga ...?

    Mylisz cały czas canal+ z cyfra+, ale nie o to chodzi. Generalnie nie ma
    różnicy czy to HD, czy nie HD. Antena taka sama, kable również. Jedynie
    wymagania co do konwertera. Koszt konwertera to grosze teraz. Jeśli
    kable nie są uszkodzone, konwerter w miarę ok to wszystko powinno
    działać bez problemu. Nie stosuje sie jakichś specjalnych kabli, anten
    do HD.

    --

    Jingiel

  • 7. Data: 2012-11-17 22:31:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie są uszkodzone, konwerter w miarę ok to wszystko powinno działać bez
    > problemu. Nie stosuje sie jakichś specjalnych kabli, anten do HD.

    Czasem trzeba ustawic antene, bo do nieHD nie trzeba tak precyzyjnie jak do
    HD.

  • 8. Data: 2012-11-17 23:37:57
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2012-11-16 15:59, Dawkom donosi, że:
> [...]
    > Jesli ta stara antena nie bedzie ok to co? trzeba kupic nowa +
    > instalacja + koszty jakiegos montera czy jak?
    Sugestia:
    Pożycz dowolny tuner/dekoder od sąsiada.
    Działa wszystko? Nie potrzeba żadnych zmian w instalacji antenowej.
    Działa część kanałów (SD/wybrane częstotliwości)? Sprawdź poprawność
    ustawienia anteny. Jeśli wszystkie częstotliwości: HL, HV, LL, LH
    działają poprawnie na SD, a nie ma kanałów z HD (DVBS-2) -
    sprawdź/wymień kabel/kable.
    Nadal działa tylko część kanałów? Wymień konwerter na FullBand.

  • 9. Data: 2012-11-22 15:01:08
    Od: Wmak <l...@u...narkive.com>

    Cyfrę - antenę z konwerterem i dekoder Mediasat (pilot z "główką") zainstalowałem w
    1999 roku.
    Przez ok 10lat nie dotykałem konwertera, nawet po zmianie dekodera na Philipsa HD z
    nagrywarką odbierałem wszystkie kanały SD i HD ze wszystkich podzakresów.
    Zmieniłem konwerter na TWIN tylko ze względu na możliwość jednoczesnego oglądania i
    nagrywania dowolnego programu.
    Przy ustawianiu anteny najważniejsza była precyzyjna regulacja skosu konwertera bo
    przy niedokładnej regulacji kanały SD odbierałem poprawnie a HD "szatkowało" albo
    ich zupełnie nie było.