eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
    Date: Wed, 10 Feb 2010 23:11:29 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 31
    Message-ID: <hkvaui$pig$1@news2.ipartners.pl>
    References: <hkp875$cqc$2@news.onet.pl> <hkpb4a$psh$1@news2.ipartners.pl>
    <hkpc39$np4$1@news.onet.pl> <4b730afc$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-94-42-47-32.multimo.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1265839890 26192 94.42.47.32 (10 Feb 2010 22:11:30 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Feb 2010 22:11:30 GMT
    In-Reply-To: <4b730afc$1@news.home.net.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:218044 pl.misc.samochody:2254122
    [ ukryj nagłówki ]

    Paweł Olaszek pisze:
    > Michał pisze:
    >
    >> >> Czy może Cx wyznaczany jest dla powierzchni czołowej właściwej (czyli
    >> >> bez dziur jakie powstają np pod autem, w górnej części - bo góra
    >> >> węższa niż dół)?
    >
    >> > Generalnie - dla pola rzutu bryły na płaszczyznę w kierunku ruchu.
    >
    >> Jesteś pewien? Czyli nie tak łatwo z czystych danych to wyciągnąć...
    >> te dane samochodów są takie idiotyczne.
    >
    > Wieki temu w ramach jaiejś tam pracy musiałem zrobić wykres trakcyjny
    > konkretnego auta. Największa jazda była z obliczeniem pola tej
    > płaszczyzny. Trzeba było skombinować jak największy rysunek czoła
    > samochodu (lub zdjęcie idealnie na wprost z jak największej odległości),
    > przerysować na karton milimetrowy i policzyć ile tych mm^2 jest.
    > Następnie przeskalować i voila. Oczywiście czynnik aerodynamiczny trzeba
    > było znać z danych producenta, bo jest wyznaczany doświadczalnie w
    > tunelu (wówczas był, teraz to pewnie symulacje komputerowe).

    A miałeś kilka pięknych, fizycznych metod określenia pola bez liczenia
    krateczek :) Na przykład: wziąć jakąś grubą tekturę czy blachę o znanej
    powierzchni, zważyć, nanieść i wyciąć obrys auta i zważyć ponownie;
    powierzchnia początkowa razy stosunek mas po/przed = szukane pole,
    no i jeszcze wynik razy 1/skala^2 ofkos :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: