-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <g...@n...chmurka.net>
In-Reply-To: <g...@n...chmurka.net>
Subject: Re: Crowbar a wydajność
Date: Wed, 21 May 2014 12:00:21 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 45
Message-ID: <537c7935$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.29.11.101
X-Trace: 1400666421 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2241 83.29.11.101:49203
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2798
X-Received-Body-CRC: 1319383038
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:665136
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
>Jest motocykl. Motocykl ma obcowzbudny alternator 3-fazowy, który
>podpięty jest do regulatora, który z kolei podpięty jest do
>akumulatora.
>Regulator z tego co wiem to układ crowbar. Znalazłem taki schemat
>i wierzę (chociaż nie wiem na pewno i raczej się nie dowiem), że
>to wygląda podobnie.
>http://img197.imageshack.us/img197/4359/3fazzowfegn
ap.jpg
Tylko ze to jest regulator do alternatora samowzbudnego. I
nieregulowanego.
>I teraz tak. Motocykl ma dwie generacje - starszą i nowszą. Gen 2
>ma więcej elektroniki i pewnie większe wymagania energetyczne.
>Regulator z generacji 2 jest masywniejszy, niż z generacji 1
>Generator z gen 1 przy dużym obciążeniu instalacji nie doładowywał
>akumulatora. Włączone światła mijania, włączony wentylator chłodnicy
>(nie wiem ile to prądu, ale z 15A pewnie będzie) i napięcie
>przysiadało,
A bezpiecznik 15A ?
>mogłem kręcić silnik nawet do odcinki, a ono nie wzrastało - było
>poniżej 13V.
>Regulator z gen 2 przy takim samym obciążeniu potrafi utrzymać
>napięcie
>ładowania (ok. 14.3V) przy 2500 RPM (silnik kręci się do 11500 RPM,
>alternator daje wtedy ok. 80V - na wolnych obrotach, czyli 1100 RPM,
>daje ok. 20V).
>Pytanie - dlaczego? Co w układzie crowbar mogło powodować, że
>regulator
>z gen 1 nie umiał utrzymać napięcia, a regulator z gen 2 umiał? Na
>myśl
>przychodzą mi jedynie mocniejsze diody...
Faktycznie ciekawe. Moze jakies wieksze diody - tu jak widac regulacja
jest przed prostownikiem - tzn tam jest mierzone napiecie (na kazdej z
faz).
Ale 13V ... co malo, moze uszkodzony ten regulator ?
Jedna dioda w mostku, jeden z tyrystorow czy zenerek .. skoro masz
wymontowany, to mozna przebadac.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.05.14 12:14 Adam Wysocki
- 21.05.14 12:17 Adam Wysocki
- 21.05.14 12:25 Adam Wysocki
- 21.05.14 13:27 J.F
- 21.05.14 14:46 RoMan Mandziejewicz
- 21.05.14 16:39 Paweł Pawłowicz
- 21.05.14 17:15 Andrzej W.
- 21.05.14 17:23 Andrzej W.
- 21.05.14 17:49 J.F
- 21.05.14 19:59 Mirek
- 21.05.14 22:16 Paweł Pawłowicz
- 21.05.14 23:32 Andrzej W.
- 21.05.14 23:39 RoMan Mandziejewicz
- 22.05.14 00:03 AlexY
- 22.05.14 00:05 AlexY
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=