eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCrowbar a wydajnośćRe: Crowbar a wydajność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <g...@n...chmurka.net>
    In-Reply-To: <g...@n...chmurka.net>
    Subject: Re: Crowbar a wydajność
    Date: Wed, 21 May 2014 12:00:21 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 45
    Message-ID: <537c7935$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.29.11.101
    X-Trace: 1400666421 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2241 83.29.11.101:49203
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2798
    X-Received-Body-CRC: 1319383038
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:665136
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
    >Jest motocykl. Motocykl ma obcowzbudny alternator 3-fazowy, który
    >podpięty jest do regulatora, który z kolei podpięty jest do
    >akumulatora.
    >Regulator z tego co wiem to układ crowbar. Znalazłem taki schemat
    >i wierzę (chociaż nie wiem na pewno i raczej się nie dowiem), że
    >to wygląda podobnie.
    >http://img197.imageshack.us/img197/4359/3fazzowfegn
    ap.jpg

    Tylko ze to jest regulator do alternatora samowzbudnego. I
    nieregulowanego.

    >I teraz tak. Motocykl ma dwie generacje - starszą i nowszą. Gen 2
    >ma więcej elektroniki i pewnie większe wymagania energetyczne.
    >Regulator z generacji 2 jest masywniejszy, niż z generacji 1

    >Generator z gen 1 przy dużym obciążeniu instalacji nie doładowywał
    >akumulatora. Włączone światła mijania, włączony wentylator chłodnicy
    >(nie wiem ile to prądu, ale z 15A pewnie będzie) i napięcie
    >przysiadało,

    A bezpiecznik 15A ?

    >mogłem kręcić silnik nawet do odcinki, a ono nie wzrastało - było
    >poniżej 13V.
    >Regulator z gen 2 przy takim samym obciążeniu potrafi utrzymać
    >napięcie
    >ładowania (ok. 14.3V) przy 2500 RPM (silnik kręci się do 11500 RPM,
    >alternator daje wtedy ok. 80V - na wolnych obrotach, czyli 1100 RPM,
    >daje ok. 20V).
    >Pytanie - dlaczego? Co w układzie crowbar mogło powodować, że
    >regulator
    >z gen 1 nie umiał utrzymać napięcia, a regulator z gen 2 umiał? Na
    >myśl
    >przychodzą mi jedynie mocniejsze diody...

    Faktycznie ciekawe. Moze jakies wieksze diody - tu jak widac regulacja
    jest przed prostownikiem - tzn tam jest mierzone napiecie (na kazdej z
    faz).
    Ale 13V ... co malo, moze uszkodzony ten regulator ?
    Jedna dioda w mostku, jeden z tyrystorow czy zenerek .. skoro masz
    wymontowany, to mozna przebadac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: