  • 1. Data: 2012-05-08 10:20:04
    Temat: Cross dla 13 latka - poradźcie
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Znajomy prosił mnie o "fachową poradę".

    Syna ciągnie do motorów (kogo nie ciągnie...). Chłopak ma 13 lat i
    jeździ skuterkiem, ale chciałby po okolicznych bezdrożach powalczyć
    crossem. Ja oczywiście się na tym nie znam, ale oczekuje się ode mnie
    fachowej porady.

    Powiedzcie, jakie są koszty jakiegoś małego crossa plus ochrony, jakie
    koszty eksploatacji, jakie to jest niebezpieczne, itd.

    Jaki motocykl rozważyć? Oczywiście mając świadomość, że to może być
    kaprys dzieciaka i po 3 miesiącach będzie po herbacie.

  • 2. Data: 2012-05-08 10:32:40
    Temat: Re: Cross dla 13 latka - poradźcie
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-08 10:20, Marcin N pisze:

    > Powiedzcie, jakie są koszty jakiegoś małego crossa plus ochrony,

    Kumpel do sprzedania kx85 za cos 3,5tys, do tego ciuchy jakies (nie wiem
    ile bedzie chcial).
    Z ochrony to kask i BUTY, a nawet w kolejnosci buty i kask.
    no i zbroja sie bardzo przydaje :)

    > jakie koszty eksploatacji

    Pewnie zalezne od sposobu eksploatacji, ale na pewno wyzsze niz skutera ;)

    >, jakie to jest niebezpieczne, itd.

    Wypadki bywaja, ale nie wiem czy jest to bardziej niebezpieczne od
    dzidowania skuterkiem po ulicach.

    > Jaki motocykl rozważyć?

    Sprawny :)

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

  • 3. Data: 2012-05-08 12:10:55
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-05-08 10:20, Marcin N pisze:
    > Jaki motocykl rozważyć?

    Niech zacznie od enduro.

    --
    $heikh el $hah
    I am the Energizer Bunny!

  • 4. Data: 2012-05-08 12:13:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-08 12:10, $heikh el $hah pisze:

    > Niech zacznie od enduro.

    Chłopak oczywiście nie ma uprawnień a enduro to taki pół asfaltowy. Nie
    bardzo widzę sens.

  • 5. Data: 2012-05-08 12:56:02
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-05-08 12:13, Marcin N pisze:

    > Chłopak oczywiście nie ma uprawnień a enduro to taki pół asfaltowy. Nie
    > bardzo widzę sens.

    Szosowo-terenowe to może być np. SM.
    W enduro to głównie kwestia ogumienia.
    A nie wierzę, by 13-latek z zerowym doświadczeniem potrafił wykorzystać
    potencjał kostki. Co najwyżej zrobi sobie krzywdę.
    Zresztą enduro nie musi jeździć do końca życia.
    Niech zacznie, a jak załapie podstawy i zajawkę, to zmieni na crossa.
    Ale może nie mam racji, bo mnie za miesiąc z hakiem ćwierćwiecze
    stuknie, więc praktycznie stary piernik już jestem.

    --
    $heikh el $hah
    I am the Energizer Bunny!

  • 6. Data: 2012-05-08 13:36:15
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-08 12:56, $heikh el $hah pisze:

    > A nie wierzę, by 13-latek z zerowym doświadczeniem potrafił wykorzystać
    > potencjał kostki. Co najwyżej zrobi sobie krzywdę.

    kirjeelejson....
    Jezdzisz cos w terenie ?

    > Zresztą enduro nie musi jeździć do końca życia.
    > Niech zacznie, a jak załapie podstawy i zajawkę, to zmieni na crossa.

    Bez sensu, kros jest lzejszy i ma mniej osprzetu do psucia. Po cholere
    mu enduro do jazdy poza drogami ?

    > Ale może nie mam racji, bo mnie za miesiąc z hakiem ćwierćwiecze
    > stuknie, więc praktycznie stary piernik już jestem.

    uuu, to juz klasc sie do trumny wypada i smierc czekac, a nie doradzac
    mlodym ludziom!

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

  • 7. Data: 2012-05-08 13:49:24
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    > Bez sensu, kros jest lzejszy i ma mniej osprzetu do psucia. Po cholere
    > mu enduro do jazdy poza drogami?

    Mogę się założyć, że chłopak ma na myśli szutrowe drogi i leśne ścieżki.
    Jeżeli byłbym jednak w błędzie, to życzę powodzenia na stromych
    podjazdach i zjazdach po przesiadce ze skutera...

    Albo nie, skreślić powyższe. Przekonałeś mnie.
    Polecam KTM SX 450. Waży tylko 10 kg więcej od mojego skutera.

    --
    $heikh el $hah
    I am the Energizer Bunny!

  • 8. Data: 2012-05-08 14:06:56
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-08 13:49:24 +0200, "$heikh el $hah" <s...@g...com> said:

> [...]
    >
    > Albo nie, skreślić powyższe. Przekonałeś mnie.
    > Polecam KTM SX 450. Waży tylko 10 kg więcej od mojego skutera.

    Weź przestań przybredzać. Dla takich młodzieńców są maszyny pokroju SX
    65/85/100 itp.

    Jeśli ten 13-latek jest względnie wyrośnięty, to szukałbym już czegoś
    na normalnych kołach, siakiejś słabowitej 125.

    de Fresz

  • 9. Data: 2012-05-08 14:11:56
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-05-08 14:06, de Fresz pisze:
    > Jeśli ten 13-latek jest względnie wyrośnięty, to szukałbym już czegoś na
    > normalnych kołach, siakiejś słabowitej 125.

    Trochę tu sporo tych "jeśli...", ale spoko. MOŻE jest rozsądny, może
    wyrośnięty, może ma trochę siły w łapach i mocne kości. Może.

    --
    $heikh el $hah
    I am the Energizer Bunny!

  • 10. Data: 2012-05-08 14:22:04
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-08 13:49, $heikh el $hah pisze:

    > Mogę się założyć, że chłopak ma na myśli szutrowe drogi i leśne ścieżki.

    I wg Ciebie na tych sciezkach lepiej go beda trzymac opony enduro, a nie
    kostki ?
    Zreszta jak jest sucho to byle anakeeny szosowe sie sprawdza na takich
    trasach i prawie dowolny motocykl.

    > Jeżeli byłbym jednak w błędzie, to życzę powodzenia na stromych
    > podjazdach i zjazdach po przesiadce ze skutera...

    Mysle ze powinienes pojechac tam gdzie mlodziency jezdza na skuterach po
    roznych pagorkach. Zdziwisz sie jakie podjazdy robia skutami, a
    kros/enduro + kostki tylko mu ulatwi zycie.

    > Albo nie, skreślić powyższe.

    O to musisz poprosic moderatora tego foruma, na priv.

    > Polecam KTM SX 450.

    chwala Bugu ze nie burgmana.

    > Waży tylko 10 kg więcej od mojego skutera.

    Ten skuter troche wyjasnia :-)

    pozdr
    newrom
    --