  • 181. Data: 2020-05-31 21:47:57
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > W tych mniejszych krajach europejskich mają poniżej setki
    > nowych zachorowań dziennie.
    Ale to nic nie znaczy, popatrz na stany, mają ciagle ponad 20k
    zarażonych dziennie
    a Trampek juz od tygodnia goni wszystkich do roboty że się pandemia
    skończyła.

    --
    Janusz

  • 182. Data: 2020-05-31 22:28:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mamy tyle wszystkich zgonów że w niektórych niezbyt odległych państwach europejskich
    mieli dziennie więcej niż my od początku pandemii w tym rejonie świata. To że mamy
    sporo, chociaż wcale nie tak dużo, zachorowań dziennie wynikac może z innego
    podejścia rządu niż rządów innych państw w których w początkowym okresie olali
    sprawę. Uniknęliśmy podstawiania chłodni pod szpitale, nie zablokowały się
    krematoria. Cały system medyczny był wykorzystany w szczytowym okresie nie więcej niż
    na 20%. Żaden lekarz nie musiał dokonywać wyboru kogo podłączyć pod sprzęt bo dla
    wszystkich nie wystarcza. A wręcz przeciwnie. W szpitalach zakaźnych zawiało nudą.
    Takie są fakty i trudno będzie w krajach gdzie dokonały się małe wirusowe holokausty
    wytłumaczyć ludziom w kampaniach wyborczych dlaczego u nich tak samo nie było. Każdy
    nadmiarowy nieboszczyk powoduje spadek popularności władzy która by jeszcze chciała
    sobie porzadzic po wygranych wyborach. Opozycje wszędzie tym co rzadzili, chociaż
    gdyby same rządziły zrobiły by tak samo, w różnych debatach wykorzystają nieudolność
    konkuretow do walki z wirusem. I za wzorce pokażą Grecję, nas i pewno jeszcze ze dwa
    kraje. I to jest największy problem tamtych rządów. Można im zarzucić nieudolność w
    wyniku której niepotrzebnie umarli ludzie i nie będą się z tego w stanie wybronić.

  • 183. Data: 2020-05-31 22:47:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nikt nie stwierdził że wirus może wszędzie dawać takie same objawy. Z jakiejś
    przyczyny dawne demoludy są bardziej odporne na wirusa. Widać to w niemczech w
    których ludzie z ddru lżej przechodzą i mniej ich umiera. A może na wschodzie
    jesteśmy bardziej odporni na takiego wirusa. Można być odpornym na wirusa bez
    szczepień albo przechorowania. Mała liczba zachorowań i mniejsza ilość zgonów w
    niemczech może świadczyć o tym że dostali jakąś rzechodzona wersję wirusa. Sporo
    wskazuje że wirusa mamy przede wszystkim od nich. Może w tym całym zamieszaniu
    mieliśmy farta ze wirus był lichy, byliśmy szczepieni na gruźlicę a część ludzi ma
    naturalną odporność. Może dlatego nasz wynik w porównaniu do innych państw jest
    bardzo dobry. 28 zgonów na milion stawia nas w czołówce państw z najmniejszą ilością
    zmarłych.

  • 184. Data: 2020-05-31 23:04:28
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    bardzo dobry. 28 zgonów na milion stawia nas w czołówce państw z najmniejszą ilością

    No to kto nam zazdrości?
    Jest jakiś rząd co upadł, bo miał za dużo nieboszczyków?

  • 185. Data: 2020-05-31 23:32:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To że jaszcze nie upadł żaden rząd nie znaczy że nie upadnie. Nie znaczy również że
    ludzie w czasie wyborów jakie się u nich odbywają będą skłonni głosować na obecnych.
    W Szwecji manifestacje i protesty przeciwko ichniemu rządowi juz są. Trochę większe
    te protesty od protestu rowerzystki przed radiem.

  • 186. Data: 2020-05-31 23:48:55
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-05-31 o 21:47, Janusz pisze:

    > Ale to nic nie znaczy, popatrz na stany, mają ciagle ponad 20k
    > zarażonych dziennie
    > a Trampek juz od tygodnia goni wszystkich do roboty że się pandemia
    > skończyła.

    Ale ludności mają tyle co połowa krajów europejskich.
    I szczyt zachorowań mieli w części stanów, głownie w dużych miastach.
    Więc blokowanie gospodarki w całym kraju jest skrajnym debilizmem.

    Pozdrawiam

  • 187. Data: 2020-06-01 00:04:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 31 May 2020 09:58:08 -0700 (PDT), w
    <0...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Oni mają siedemnastu zmarłych na milion my dwudziestu ośmiu.

    Jak przystało na tępogłowego nie przyjmujesz do wiadomości kreatywnej polityki
    liczenia zgonów w wersji Pisiorkowej.

  • 188. Data: 2020-06-01 00:06:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 May 2020 12:21:06 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):

    > Informacje są zastanawiające. Znajoma opowiedziała o przypadku w
    > Wielkiej Brytanii gdzie nie chciano wydać ciała że wskazaniem innym
    > niż covid (a ojciec miał nowotwór) oraz z polskiej kopalni gdzie
    > sms-em poinformowano górników że są pozytywni, godzinę po pobraniu
    > próbki ;-)

    Ponoc sie wybierali na protest do Warszawy, a teraz sa w kwarantannie
    :-)

    > ogólnie wiara w strasznego wirusa słabnie za to rośnie
    > opór przeciwko represjom.
    >
    > W Niemczech +11 a średnia to 2500-3000 zgonów
    >
    > https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    > Zakładając oczywiście całkowicie teoretycznie kto może mieć interes
    > (i jaki) aby pompować temat ?

    Unijna pomoc ?

    > Te liczby są na poziomie błędu
    > statystycznego ba trzeba się nieźle natrudzić żeby je wyłapać ;-)
    > przecież to mniej niż 1% dziennych zgonów.

    Albo wcale nie, skoro choremu z objawami robimy test, i za dwa dni juz
    nie jest w granicach bledu ..

    Przy 1% moglby miec racje ten niemiecki lekarz, co mowil, ze
    smiertelnosc jak na grype, a gdyby zmarlym zrobic test, to koronawirus
    sie znajdzie w sporym procencie ... ale
    -to skad te masowe zgony w domach opieki,
    -patrz na Szwecje - z losowej probki ludzi tylko 1% mial Covid-19

    -a te 140% wzrostu smiertelnbosci w jednym francuskim departamencie?

    J.

  • 189. Data: 2020-06-01 07:53:32
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Unijna pomoc ?

    To ja się pytam ale im większa panika tym większe zasługi polityków i łatwiej
    uzasadnić restrykcje. Przy 1% większość ziewa i mówi im żeby spxxx ;-)

    --Albo wcale nie, skoro choremu z objawami robimy test, i za dwa dni juz
    nie jest w granicach bledu ..

    Aha. To sprawdź dziś. Cóż za pech somsiedzie znów +11 :-)

[...]

    Średnia wieku? ile było przy grypie ? Ile ludzi umierało wcześniej na grypę w domach
    starców ? Cisza w eterze prawda ?

    -a te 140% wzrostu smiertelnbosci w jednym francuskim departamencie?

    Wiek ofiar i podsumowanie po np 6 miesiącach da obraz całości ew. można się obsrywac
    po pachy po każdym takim incydencie:

    https://www.t-online.de/nachrichten/panorama/id_8797
    1526/corona-ausbruch-in-goettingen-36-mitglieder-von
    -grossfamilien-infiziert.html

    Mocno opaleni tubylcy zarazili się w shisha barze po czym roznieśli wesoło po swoich
    dużych rodzinach ignorując zalecenia administracji. Efekt 150 osób pozytywnych ale
    tylko jedna potrzebuje wspomagania oddechu. Politycy już osrani i kombinują jak
    przywrócić restrykcje. Szajba mode on.

  • 190. Data: 2020-06-01 08:13:11
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    W Szwecji manifestacje i protesty przeciwko ichniemu rządowi juz są. Trochę większe
    te protesty od protestu rowerzystki przed radiem.

    Wychwalasz nasz rząd jak to nas uratował od niechybnej śmierci, ale sam
    piszesz, że rząd w sumie nic takiego nie zrobił.
    Jedynie wczesnie wprowadził izolację - podobnie jak część innych krajów
    a małe liczby zgonów mamy, bo sama populacja w tym rejonie Europy jest
    jakoś dziwnie odporna albo odmiana wirusa licha i trochę pewnie
    manipulowano danymi. Gdyby zrobili coś extra innego niż wszyscy - np
    nakazali pić herbatę z gruszki i by się okazało, że mamy prawie zero
    zakażeń, to bym przyznał Ci rację, że czegoś niezwykłego dokonali, ale
    wychwalanie standardowych działań, to trochę jest lizanie dupy.
    I do tego te wałki na maskach.