  • 171. Data: 2020-05-31 18:53:18
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Myślę że dni Szumowskiego (jako ministra) są już policzone:

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,259
    90999,premier-federacji-bosni-i-hercegowiny-zatrzyma
    ny-jego-znajomy.html#a=363&c=159&s=BoxNewsMT

  • 172. Data: 2020-05-31 18:58:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Też ci google wyłączyli że nie możesz poszukać strony z zestawieniem danych z całego
    swiata? A może ty tylko informacje z tvnu i gazwybu bierzesz? Grecja mnie mało
    obchodzi bo się tam chwilowo nie wybiera. Z drugiej strony jak nas nie wpuszca to
    mniej debili tam pojedzie i nie przytargaja wirusa do kraju. Można by rzecz że
    ograniczeniem bardziej chronią nas niż siebie. Grecja ma trochę lepsze wyniki niż my
    ale cudu tam żadnego nie było. Oni mają siedemnastu zmarłych na milion my dwudziestu
    ośmiu. Francja 441, niemcy 103, Belgia 817. Wychwalana w tvnenach i gazwybach Szwecja
    435.

  • 173. Data: 2020-05-31 19:27:58
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 30.05.2020 o 23:08, kk pisze:

    > Ale, że obowiązkowo???

    na pewno nie! znam osobę która pracuje tutaj z osobami starszymi
    (schorowanymi) i tylko jedna chce (w sensie jedna z tych osób
    starszych), aby używać maseczek, rękawiczek itp. inne mówią, że swoje
    już przeżyły. I IMO mają rację, nie każdy chce ostatnie chwile spędzić w
    innej rzeczywistości, wielu pewnie wolałoby móc się spotkać na ostatniej
    grze w bingo z kolegami :)

    Lukasz

  • 174. Data: 2020-05-31 19:34:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    > W jakimś alternatywnym świecie żyjesz że do tej pory nie trafiłeś na stronę
    https://www.worldometers.info/
    > Napisałeś o tym że masz kontakt ze sprzecznymi informacjami. Mógłbyś napisać skąd
    te sprzeczne informacje bierzesz?

    No właśnie stamtąd.
    Spójrz jaką mamy liczbę nowych przypadków i porównaj z jakimś
    krajem - nawet zachowując proporcje ludności.
    Tylko nie pisz, ze spada bo dziś jest niedziela i nie badali.

    Nie ma tam nic na tych stronach o tym, że zazdroszczą na sytuacji
    pandemicznej.

  • 175. Data: 2020-05-31 19:41:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-31 o 18:53, J.F. pisze:
> [...]
    zrobił twierdził by że nic się nie dało zrobic bo wszędzie tyle nieboszczyków.
    Strasznie im nie w kapelusik sytuacja z wirusem w Polsce.

    > trudno zeby nie bylo - ciagle sa nosiciele i beda zarazac.
    > Przetestowanie wszystkich ... nierealne. I kosztowne.

    Rząd dobrze wie, ze nie jest dobrze a poluzowanie
    obostrzeń wynika bardziej z politycznych względów.
    (rząd chce pokazać, że my też jesteśmy na dobrym etapie
    w walce z wirusem, no i kwestie pokazania, że wybory
    mają szansę)
    Będziemy mieli nawrót.

    > Patrze na WHO i dobrze nie jest.
    > Francja, Hiszpania - spadlo mocno.
    > Wlochy - spadlo mocno, ale ciagle maja ok setki ofiar dziennie.
    >
    > UK - spadlo mocno, ale konca nie widac. Osiagneli jakis stabilny
    > poziom. Belgia, Holandia, Szwecja - jakos podobnie.
    > Oni tez nie moga wszystkich przeestowac, zreszta co by to dalo - zaraz
    > by przywlekli ponownie.
    > I to raczej nie jest "juz po epidemii", tylko srodki zaradcze daja
    > rade, ciagle sie wszyscy nie zetkneli - wiec ciagle im grozi.

    W tych mniejszych krajach europejskich mają poniżej setki
    nowych zachorowań dziennie. Wysoka-porównywalna z PL- liczba dziennych
    przypadków i też zgonów to tylko jest w tych krajach, gdzie były
    zachorowania powyżej 100tys

  • 176. Data: 2020-05-31 19:44:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-31 o 19:34, cef pisze:

> [...]
    > Tylko nie pisz, ze spada bo dziś jest niedziela i nie badali.
    >
    > Nie ma tam nic na tych stronach o tym, że zazdroszczą na sytuacji

    I żeby była jasność: to nie ja biorę sprzeczne informacje, tylko Ty
    takie podajesz.
    Z jednej strony jest www.worldometers.info gdzie widać, że mamy wysokie
    liczby zachorowań dziennych, czyli nie jest dobrze a Ty piszesz, że
    gdzieś nam zazdroszczą sytuacji. To prosze podaj kto zazdrości i czego.

  • 177. Data: 2020-05-31 20:41:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie patrz na liczbę nowych przypadków. To zbędna informacja. Patrz na to ile osób
    zmarło i ja bieżąco umiera. Są w Europie że cztery kraje że zmarło mniej niż u nas.
    Po tych kilku jesteśmy my a następnie takie gdzie trup ściele się gęsto. Ale i tak
    jesteśmy w doskonałej sytuacji pomimo tego że teraz ktoś ma mniej. Skądś wskaźnik
    zgonów od 100 do 800 na milion w tamtych państwach się wziął.

  • 178. Data: 2020-05-31 21:08:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 May 2020 11:41:53 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

> [...]
    mniej. Skądś wskaźnik zgonów od 100 do 800 na milion w tamtych państwach się wziął.

    Zenku, ale nie mow ze to zbedna informacja.
    Patrzac na wykresy w NY - kto tam mial zlapac wirusa, ten juz zlapal,
    i zmarl lub okazal sie odporny.
    I wiecej zmarlych nie bedzie

    A u nas? Wiekszosc ciagle czeka na ten kontakt.
    Jakby rzad utrzymal ograniczenia, to moze by wirus wyginal.
    Ale rzad odpuszcza, wiec co ma uchronic przed dalszymi zachorowaniami?

    Jak pogoda wirusa nie wykonczy ... to niech staruszkowie chodza dalej
    w maseczkach.

    I tu sa ciekawe badania z poczatku watku - 1% Szwedow zainfekowanych,
    2.3% sztokholmczykow ... ciagle malo, ciagle jest olbrzymi potencjal
    rozwoju.

    A tu mamy kolejny statek, Greg Mortimer, obecnie w kwarantannie w
    Urugwaju - 60% zarazonych

    https://zdrowie.wprost.pl/koronawirus/10313250/koron
    awirus-na-wycieczkowcu-zachorowalo-prawie-60-proc-os
    ob-na-pokladzie.html

    217 osob, 128 zakazonych, ponoc 80% przechodzi bezobjawowo, 8 osob w
    stanie ciezkim, czyli 6% zarazonych i 4% ogolem.
    Na razie jedna zmarla.
    0.5% od 38mln to 190 tys ...

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/komentarze-ekspertow/news-ponad-80-proc-zakazonyc
    h-koronawirusem-nie-ma-objawow,nId,4519838

    Albo ... kiepskie testy.

    J.

  • 179. Data: 2020-05-31 21:21:06
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Informacje są zastanawiające. Znajoma opowiedziała o przypadku w Wielkiej Brytanii
    gdzie nie chciano wydać ciała że wskazaniem innym niż covid (a ojciec miał nowotwór)
    oraz z polskiej kopalni gdzie sms-em poinformowano górników że są pozytywni, godzinę
    po pobraniu próbki ;-) ogólnie wiara w strasznego wirusa słabnie za to rośnie opór
    przeciwko represjom.

    W Niemczech +11 a średnia to 2500-3000 zgonów

    https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    Zakładając oczywiście całkowicie teoretycznie kto może mieć interes (i jaki) aby
    pompować temat ? Te liczby są na poziomie błędu statystycznego ba trzeba się nieźle
    natrudzić żeby je wyłapać ;-) przecież to mniej niż 1% dziennych zgonów.

  • 180. Data: 2020-05-31 21:38:14
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    jesteśmy w doskonałej sytuacji pomimo tego że teraz ktoś ma mniej. Skądś wskaźnik
    zgonów od 100 do 800 na milion w tamtych państwach się wziął.

    Trzeba było napisać od razu, że Ty wyciągasz takie wnioski, że jesteśmy
    w doskonałej
    sytuacji a nie, że nam zazdroszczą sytuacji.
    Ja wyciągam inne wnioski. U nas jeszcze nie było szczytu albo z racji
    wczesnej izolacji został wypłaszczony i o tym mówi
    stała wysoka liczba dziennych przypadków - niemal niezmienna od miesiąca.
    A liczba zgonów poniżej 100 na milion
    wynika na razie jedynie z wczesnej fazy u nas i z dużej pierwszej fali u
    nich.
    Trudno porównywać kraje, bo najbliżej nas ludnościowo chyba Hiszpania,
    ale kulturowo mocno rózna a sposród tych o podobnej kulturze,
    to raczej 5 i 10-milionowe są państwa, ale i one mają znacznie mniej niż
    miesiąc temu.