  • Data: 2020-05-27 18:02:30
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-05-27 10:40, Janusz wrote:

    > Jesteś pewien?
    > bo wg tych wykresów widać wyraźny wzrost
    >
    > Holandia dane z ostatnich 25 lat, tygodniowo
    > https://i.redd.it/th4sc5sgzjw41.png
    >
    > Francja dane dzienne
    > https://vader.joemonster.org/upload/riy/182976300c23
    0b97tk38hvhqzv41.jpg

    > Anglia i Walia
    > https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/16645/pr
    oduction/_111871719_mortality_01-nc.png

    > Hiszpania dzienny
    > https://i.redd.it/ual3xqfxs5t41.jpg

    > Nadal uważasz że to tylko mały przyrost?

    Nie przyrost a skala zjawiska. Przyrost nic nie mowi bo brak mu
    odniesienia. Biorac na warsztat pierwszy wykres to skoro normalnie
    umiera 3200/week to 5100/week jakos nie robi wiekszej roznicy.

    Tutaj wartosc o rzad wielkosci wieksza i to przez dluzszy czas byłaby
    czyms zauwazalnie istotnym.

    Zreszta na tym wykresie widac, ze nawet ten niewielki pik byl ledwie
    przez chwile - jakies 3-4 tygodnie.

    A na te wykresy jeszcze byloby warto naniesc proporcjonalnie dla skali
    cała populacje. No i wtedy dopiero by bylo widac, ze wykres
    smiertelnosci na takim tle nawet sie nie odrywa od 0. Zatem w skali
    populacji zjawisko jest marginalne.

    W liczbach bezwzględnych to mozna dowolnie siac panike. Jak jest jeden
    chory a pozniej trzech to mmay wzrost o 200% :). No i wykres strzela w
    kosmos...

    Ale jak sie przylozy do tego skale to wyglada to juz zupelnie inaczej.
    No ale wtedy - jak tu siac ferment, straszyc i demonizowac? Wiec pisze
    sie nagłowki typu "Szwecja za swoja strategie walki z wirusem poniosla
    straszna cene - 4000 zgonow". Tylko realnie 4 tysiace to po prostu
    kropla w morzu. Zupełnie pomijalna w skali 10 milionowego kraju. I
    ledwie chwilowa fluktuacja na standardowym wykresie smiertelnosci.

    --
    mk4