  • Data: 2020-05-26 20:23:56
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-05-26 o 19:02, J.F. pisze:
    >Może to związane jest z przemieszczaniem się ludzi, mieli tam
    >miasteczko gdzie nikt nie miał wirusa, może dlatego?

    Niewatpliwie jest to zwiazane z przemieszczaniem ludzi, ale co - nikt
    sie nie przemieszczal przed etapem izolacji

    >Na pewno maja ogniska i prawie wolne tereny.

    I to Niemcy troche dziwia ...

    >No jednak jest, śmiertelność ma jednak wyższą niż grypa, namiastkę
    >tego
    >co by było bez izolacji mamy w UK czy teraz w Brazylii, sam widzisz
    >że w UK
    >jednak wymiękli.

    No wlasnie, wymiekli i sie nie dowiemy.

    >Teraz już może tak, ale czy wcześniej tak było tego się oficjalnie
    >nie dowiemy,

    Wiemy. NHS Nightingale. Takie tymczasowe szpitale.
    W Londynie zrobiono 500 lozek z opcja 4 tysiecy.
    W szczycie zajetych bylo 19 ..

    https://en.wikipedia.org/wiki/NHS_Nightingale_Hospit
    al_London

    Ale .. hospital only had 19 patients because the existing London
    hospitals had sufficient capacity after increasing their combined
    intensive care capacity from 770 beds to 1,555.

    ciekawe, czy u nas by tak szybko kupili 800 respiratorow ... plus 500
    w tym tymczasowym

    >Tak i nie, samochody a bezpośredni kontakt to jednak co innego,

    Przeciez nie ciezarowe, tylko osobowe. A w kazdym osoba, albo kilka

    > ostatnio podali że po mszy w jakimś ewangelickim kościele w
    > Niemczech na 40 osób, 6 się zaraziło.

    >Jest zaraźliwy, przykład wyżej.

    Czy nasz general, co to w czasie jednej konferencji zlapal.

    Ale skoro taki zarazliwy, to czemu tych 6 osob z kosciola nie zarazily
    kolejnych 6 w szkole, w sklepie, w pociagu, u lekarza ...

    >Później a wirusa mieli wcześniej, przecież do nas od nich przywlókł
    >P0.

    Dokladnie, wiec zyskalismy dwa razy wiecej czasu ... ale ze sie nie
    rozprzestrzenil przed hamowaniem ?

    >Bo jest zaraźliwy i te parę dni robi różnicę

    ale widac tez, ze sporo krajow ma obecnie w miare stabilny przyrost, a
    nie eksponencjalny.
    No dobra - to juz jest czesto etap izolacji.

    >no i jeszcze jak dostanie się jak lis do kurnika
    >czyli do domu starców to sieje spustoszenie.

    Trudno, zeby sie nie dostal, jesli sa setki tysiecy nosicieli, a
    jednak z wieloma ludzmi trzeba sie stykac.

    >No i tu jak na razie to leżą, mercedes coś tam zaczął robić ale
    >szybko stanęli bo brakło części z chin.

    Naprawde tak duzo czesci importuja z Chin ?

    O Jaguarze slyszalem, ale to przeciez chinska marka teraz :-)

    >Cały ten cyrk może czegoś nauczy europę, już przebąkują o
    >przeniesieniu części produkcji z chin, mam nadzieję że jak
    >najszybciej, bo chińczycy

    do Indii ?
    Bo europejski robotnik raczej nie zastapi chinskiego ... nie ta placa.

    Chyba, ze robot a nie robotnik.

    J.