  • Data: 2020-05-27 10:55:48
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-27 o 08:20, ddddddddddddd pisze:

    > to są twoje i mediów założenia
    > oglądnij sobie to:
    > https://youtu.be/viIMEVLxt5c
    > Pod filmem są źródła z których czerpie.
    > I wiem - nie tłumaczy to wszystkiego, ale pozwala się zatrzymać i
    > pomyśleć, a nie łykać wszystko co podaje TV
    >
    >  teraz mamy 22tys
    to popatrz na te źródła, które są bardziej wiarygodne?

    Holandia dane z ostatnich 25 lat, tygodniowo
    https://i.redd.it/th4sc5sgzjw41.png

    Francja dane dzienne
    https://vader.joemonster.org/upload/riy/182976300c23
    0b97tk38hvhqzv41.jpg

    Anglia i Walia
    https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/16645/pr
    oduction/_111871719_mortality_01-nc.png

    Hiszpania dzienny
    https://i.redd.it/ual3xqfxs5t41.jpg

> [...]
    > wzrastała o 30-40% w ciągu jednego miesiąca (ze względu na jakieś
    > sezonowe wirusy które z nami były i będą), to nie zamykalibyśmy
    > gospodarek? Pierwsze wytłumaczenie jakie słyszałem, to robimy to po to,
    > żeby nie zabrakło respiratorów. nie zabrakło, ale ograniczenia zostały.
    > Ja nie jestem w stanie porównać tych danych (w UK, bo w PL umieralność
    > jest pomijalnie niska, a w UK teoretycznie wysoka) - bo tych danych nie
    > ma - tzn. są te które mówią ile ludzi umiera na covid, ale nie ma
    > łącznych danych. Na inne dane musimy zaczekać.
    Popatrz na wykresy wyżej co dałem, trend jest wyraźnie widoczny,
    sezonowość grypy też widać. UK to w ogóle osobliwy kraj i mają jak to
    młodzież mówi 'wyjebane' na wszystko, chyba w 2013 czy coś koło tego
    mieli epidemie grypy gdzie zmarło ponad 20tys osób, a u nas <300, i nikt
    nie widział w tym żadnego problemu.

    > w UK normalnie nie spada, o ile dobrze pamiętam to właśnie jest wyższa
    > (przeglądałem tabelki za ostatnie 10 lat). strzały w górę też się
    > zdarzały (w porównaniu styczeń do stycznia itd.)

    Coś tam spada, na wykresie wyraźnie to widać.

> [...]
    > choć z drugiej strony moja żona była tym przerażona, bo codziennie
    > oglądała wiadomości i czytała o tym. IMO gdyby TV o tym nie mówiła, to
    > żylibyśmy normalnie i okazałoby się że wirus wcale nie jest taki groźny.
    > Ja uważam, że jest bardziej prawdopodobne, że się rozbiję na
    > autostradzie albo ćpun rozjedzie mnie na ulicy niż umrę na covid.
    > Bardziej niż wirusa obawiam się, że definicję wolnego rynku czy
    > kapitalizmu będę musiał dzieciom sam tłumaczyć, bo w ich słowniku nie
    > będzie występować, lub będzie znaczyć całkiem coś innego...

    Pierdoły, kolejny koleś od spiskowej teorii, juz parę krajów szło pod
    prąd i jednak skapitulowały a statystyki jakieś fejkowe on ma, tu jest
    oficjalna
    https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

    --
    Janusz