    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Covid w Szwecji
    Date: Tue, 26 May 2020 19:12:17 +0100
    <5ec65114$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <ra68ts$qgr$1$Janusz@news.chmurka.net> <ra7r9q$jsn$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <7...@g...com>
    <fwyso9iw6nez.gaiaem38os2i$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <4hswfosq8mw$.jb6uzoq7m9zx$.dlg@40tude.net>
    <rafv1m$886$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <5ecb9740$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <raj25t$8k1$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <5ecd4b9d$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <rajl3h$jqc$1$Janusz@news.chmurka.net>

    W dniu 26.05.2020 o 18:53, Janusz pisze:

    > To na pewno pomaga.

    i działa też w drugą stronę - wpuść wirusa do domu opieki i nie pozwól
    zabrać stamtąd niezarażonych bliskich

    > No jednak jest, śmiertelność ma jednak wyższą niż grypa, namiastkę tego
    > co by było bez izolacji mamy w UK czy teraz w Brazylii, sam widzisz że w UK
    > jednak wymiękli.

    twoje założenia o wyższej śmiertelności bazują na niepełnych danych.
    Jeśli porównasz 100 osób umarło na covid, 50 na grypę, to śmiertelność
    jest wyższa na covid. Jeśli zaś dowiesz się, że zwykle na grypę umierało
    200, to covid obniżył śmiertelność. Jeśli za pół roku nie będzie covidu
    a umrze o 100 osób więcej, to znaczy że przez lockdown zgony przesunęły
    się na inny miesiąc, albo umierają przez lockdown itp.
    I żebyś mnie źle nie zrozumiał - nie twierdzę, że śmiertelność covid
    jest mniejsza niż grypy (choć jest to dla mnie prawdopodobne) - po
    prostu nie mam - tak samo jak i ty - danych na których moglibyśmy bazować
    Na razie ten wirus nie wygląda jakoś źle, chciałbym, żeby ci, którzy się
    go boją siedzieli w domach, a mi pozwolili normalnie żyć...

    https://youtu.be/viIMEVLxt5c

    > Teraz już może tak, ale czy wcześniej tak było tego się oficjalnie nie
    > dowiemy,

    tak samo jak się nie dowiemy czy mieli w ogóle wzmożony ruch...

    Lukasz