  • Data: 2020-05-20 15:28:37
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-20 o 13:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > W Anglii/UK tez sa platne. I w Australii.
    Ale bardziej myślałem o europie kontynentalnej że tak powiem, Anglia ma
    swoje dziwactwa, a ich służba zdrowia jest chyba jedną z najgorszych w
    europie.
    Miałem na myśli oprócz nas biedaków, państwa bogate czyli zachodnią
    europę, gdzie masz podatek i w podstawowym zakresie darmową służbę zdrowia.

    > Chyba smierc.
    No czasami się uda wyleczyć i wtedy publikują co niektórzy rachunki w sieci.

    > Ubezpieczenia zdrowotne tam sa, od Obamy nawet jakby obowiazkowe.
    > Tylko ze masz racje - potem sie okazuje, ze drobnego druku nie doczytales.
    Był cały artykuł na joe o tym.

    > Ten lekarz to mnie dziwi, ale owszem - czytam ze np jeden rachunek od
    > szpitala, drugi od chirurga.
    Dokładnie, muszą wszystko planować przy planowych zabiegach, gorzej z
    wypadkami
    wtedy leci randomowo.

    > Przy czym ... ci, co ubezpieczenie maja, ponoc chwala, ze w USA jest
    > najlepsza "sluzba zdrowia na swiecie",
    Dla tych co maja kasę to na pewno.

    > a ci co nie maja, to nazywaja szpital "miejską umieralnia". Ale to
    > szpital dla biedoty :-)
    teraz trochę ich przybyło.

    > A jeszcze ciekawsze - kiedys to ubezpieczenie kosztowalo ~300$/mc. Teraz
    > pewnie z 500$.
    > Dla calej rodziny.
    > Jak sobie patrze w pita i dodam zone ... to wcale tak wielokrotnie mniej
    > nie place ...
    Bo u nas wcale tanio nie ma, ale w razie 'w' to masz w zasadzie jedyny
    wydatek, a tam to dopiero początek wydatków.

    > Jak kiedys gadalem z Amerykaninem, to wcale tak prosto nie bylo.
    >
    > Glowny numer byl taki, ze on wprowadzil obowiazek ubezpieczenia.
    > Kto nie mial, to placil jakas kare/podatek.
    > I musial w podatkowym zeznaniu rocznym wpisac, ze ma, lub ze nie ma.
    > A za falszywe zeznanie kara wysoka ...
    >
    > Byly chyba jakies numery, ze to obamowskie ubezpieczenie dla niektorych
    > bylo drozsze niz prywatne.

    Z tego co pamiętam to mu ta ustawę tak 'przekopali' w senacie i
    kongresie że ona nijak nie przypominała pierwotnych planów, zreszta u
    nas się też tak dzieje.

    > No i ciagle bedziesz mial to samo co u nas - a gdzie jest polisa i spis
    > ryzyk - co ubezpieczenie pokrywa, a czego nie.
    > Zeby sie nie skonczylo tak, ze pieniadze placiles, a na leczenie raka to
    > pieniedzy ubezpieczyciel nie ma.
    Tam to chyba im nie grozi, ubezpieczyciele to tam jedne z bogatszych
    firm, chyba 5 ich jest, podzieliły tort i mogą dyktować ceny, ot wolna
    amerykanka.

    --
    Janusz