  • Data: 2020-05-21 18:06:16
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-21 o 11:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > A ja bym tych studiow paltnych nie wiazal z purytanskoscia.
    Dlaczego nie? wg mnie odpowiada to tej filozofii.

    > Hm, a oni sobie swoj NHS chwala.
    Ja sobie też swojego lekarza chwalę, nie zaczyna leczenia od paracetamolu :)

    > I u nic nie zabraklo miejsc w szpitalach, a ten rezerwowy szpitalik mial
    > raptem kilkunastu pacjentow.
    No nie wiem, w szczycie, wątpię.

    > Ano, taki zwyczaj w Europie ... od 2WS.
    Zły?

    > Ale jak cie nie stac, to nie wylecza :-)
    A widzisz, a u nas wyleczą.

    > Z planowymi tez nie jest rozowo
    > https://www.siepomaga.pl/maja-klucznik
    > https://majaklucznik.pl/
    Dokładnie, mają tam jazdę bez trzymanki.

    > na operacje rodzice jakos uskladali, ale wdaly sie komplikacje, i
    > rachunek wzrosl.
    > I drugiej, niezbednej nie zrobia, dopoki sie pierwszej nie splaci.
    > Zostawia z zelastwem w głowie.
    Ameryka, Panie.

    > No ale to pacjent gotowkowy, zagraniczny - ubezpieczenie ... kto wie,
    > moze pokrywa, a moze sie uslyszy "wyczerpal pan kwote gwarantowana" :-(
    No widzisz a są kraje gdzie walczą do upadłego,
    Wietnam,
    leczą tam ich byłego pilota z pochodzenia brytyjczyka, który zachorował
    na covid, spustoszyła mu płuca, podobno zostało mu 10% pojemności i musi
    być wspomagany, leczenie podobno już kosztowało ponad 200k$ i czeka na
    przeszczep płuc który też swoje będzie kosztował.

    > No ale widzisz - tam takie operacje robia, a w Polsce nie.
    Bo mają lepszych specjalistów, bo jest kasa dla nich, dziwi Cię to?

    > Tylu bogatych ludzi ma zespoł Aperta?
    > Na tyle bogatych, ze ich stac na te miliony ... czy jednak ubezpieczenia
    > maja dobre ?
    Dla bogatych pewnie te ubezpieczenia są zupełnie inne niż dla zwykłych
    ludzi,
    więc trudno tu coś dyskutować. Wiadomo że w zwykłych jest kupa wyłączeń
    np rak.

    > Tylko wiesz - tam pomoga, albo bedziesz mial satysfakcje, ze adwokat
    > posmiertnie ich wycisnie jak cytryne.
    Ale u nas już też coraz wyższe są odszkodowania, z drugiej strony jest
    to broń obosieczna bo powoduje bardzo duży wzrost kosztów leczenia i ze
    względu na pozwy coraz częstszą odmowę wykonania zabiegu. Więc w pewnym
    momencie nie będzie gdzie się leczyć.

    > W Polsce placisz, a w razie "W" ... pomoga, albo nie pomoga, albo to
    > poczatek wydatkow ...
    Generalnie nie, ale jak zawsze są wyjątki.

    --
    Janusz