  • Data: 2020-05-21 11:59:48
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-05-20 o 13:30, J.F. pisze:

    >Ale bardziej myślałem o europie kontynentalnej że tak powiem, Anglia
    >ma

    A ja bym tych studiow paltnych nie wiazal z purytanskoscia.

    >swoje dziwactwa, a ich służba zdrowia jest chyba jedną z najgorszych
    >w europie.

    Hm, a oni sobie swoj NHS chwala.
    I u nic nie zabraklo miejsc w szpitalach, a ten rezerwowy szpitalik
    mial raptem kilkunastu pacjentow.

    >Miałem na myśli oprócz nas biedaków, państwa bogate czyli zachodnią
    >europę, gdzie masz podatek i w podstawowym zakresie darmową służbę
    >zdrowia.

    Ano, taki zwyczaj w Europie ... od 2WS.

    >No czasami się uda wyleczyć i wtedy publikują co niektórzy rachunki w
    >sieci.

    Ale jak cie nie stac, to nie wylecza :-)

    >Dokładnie, muszą wszystko planować przy planowych zabiegach, gorzej z
    >wypadkami wtedy leci randomowo.

    Z planowymi tez nie jest rozowo
    https://www.siepomaga.pl/maja-klucznik
    https://majaklucznik.pl/

    na operacje rodzice jakos uskladali, ale wdaly sie komplikacje, i
    rachunek wzrosl.
    I drugiej, niezbednej nie zrobia, dopoki sie pierwszej nie splaci.
    Zostawia z zelastwem w głowie.

    No ale to pacjent gotowkowy, zagraniczny - ubezpieczenie ... kto wie,
    moze pokrywa, a moze sie uslyszy "wyczerpal pan kwote gwarantowana"
    :-(

    >Dla tych co maja kasę to na pewno.

    No ale widzisz - tam takie operacje robia, a w Polsce nie.
    Tylu bogatych ludzi ma zespoł Aperta?
    Na tyle bogatych, ze ich stac na te miliony ... czy jednak
    ubezpieczenia maja dobre ?

    >Bo u nas wcale tanio nie ma, ale w razie 'w' to masz w zasadzie
    >jedyny wydatek, a tam to dopiero początek wydatków.

    Tylko wiesz - tam pomoga, albo bedziesz mial satysfakcje, ze adwokat
    posmiertnie ich wycisnie jak cytryne.
    W Polsce placisz, a w razie "W" ... pomoga, albo nie pomoga, albo to
    poczatek wydatkow ...

    J.