  • 1. Data: 2009-09-19 19:14:43
    Temat: Cos zamiast lustrzanki? Sigma DP1 lub Ricoh GR2
    Od: StaM <a...@y...com>

    Mam ochote na ta sigme ze wzgledu na tego "foevona", i nienajlepsze
    opinie na grupie. Kiedys przed zakupem A700 zapoznalem sie z zlymi
    opiniami "wiekszosci" a okazal sie znakomity.Byl to najlepszy aparat
    cyfrowy w moich rekach. Ricoh ma mala matryce i nie potrzebuje zooma,
    ale wyglad ma fajny. Nie lubie tych przeslicznych plastikow. No i
    jeszcze czarny kon Olympus PEN. Mialem analogowego z obiektywem 70 mm
    dosc niewygodny we wnetrzach, jednak go lubilem, no i robil 72 klatki
    na 36 filmie;-)) Na ktorys z tych chyba zamienie Nikona D90 z tamronem
    2,8 17-50. Chyba swieta bede pstrykal kompaktem.
    Pozdrawiam StaM

  • 2. Data: 2009-09-19 19:35:36
    Temat: Re: Cos zamiast lustrzanki? Sigma DP1 lub Ricoh GR2
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    StaM napisał:
    > ale wyglad ma fajny. Nie lubie tych przeslicznych plastikow. No i
    > jeszcze czarny kon Olympus PEN. Mialem analogowego z obiektywem 70 mm
    > dosc niewygodny we wnetrzach, jednak go lubilem, no i robil 72 klatki

    Jak lubisz te klimaty to wstrzymaj się chwilę. Na początku października
    powinien pojawić się odpowiednik u Panasonica GF1 a również niedługo PEN
    2. O ile z dostępnością w PL może być krucho to może choć odrobinę
    spadną ceny EP-1.

    m.
    --
    The most difficult thing in the world is to know how to do a thing
    and to watch someone else doing it wrong, without commenting.

  • 3. Data: 2009-09-19 19:59:45
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 19 Wrz, 21:35, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:

    > The most difficult thing in the world is to know how to do a thing
    > and to watch someone else doing it wrong, without commenting.
    >          -- T.H. White
    Ja juz nie komentuje zle wykonywanych prac,
    i bez tego moge sobie narobic wrogow;))
    _________________________________

    Wracajac do tematu to sie powstrzymam, no i mam w swietnym stanie do
    kieszeni Minolte F100.
    Jak byly sd karty o malej pojemnosci i gorsze paluszki, to nie
    uzywalem, bo zaraz zdychala bez pradu. Teraz przy enelopach smiga bez
    konca.

  • 4. Data: 2009-09-19 22:33:53
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze StaM:

> [...]
    > na 36 filmie;-)) Na ktorys z tych chyba zamienie Nikona D90 z tamronem
    > 2,8 17-50. Chyba swieta bede pstrykal kompaktem.

    Ten Ricoh to jest przecież zabawka która usiłuje podczepić się pod te "pro
    kompakty APS-C". "Jakość" obrazu jak z najbardziej kupowatych kompakcików.

  • 5. Data: 2009-09-20 07:21:32
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 20 Wrz, 00:33, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Ten Ricoh to jest przecież zabawka która usiłuje podczepić się pod te "pro
    > kompakty APS-C". "Jakość" obrazu jak z najbardziej kupowatych kompakcików.

    > Mateusz Ludwin

    Dzieki za ostrzezenie;-)) a swoja droga mysle ze zabawa z lustrzankami
    apsc
    nie ma sensu wielkie to i niedoskonale. ( w moim przypadku) Jak juz to
    FF, tylko cena mnie hamuje.
    No i moja starosc sie odzywa. Zapominam sie i pstrykam na ISO 3200 w
    sloneczny dzien,
    bo sie wczesniej tymi ustawieniami bawilem:-((

    Pozdrawiam StaM

  • 6. Data: 2009-09-20 07:35:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Sep., 21:14, StaM <a...@y...com> wrote:
    > Mam ochote na ta sigme ze wzgledu na tego "foevona", i nienajlepsze
    > opinie na grupie.

    nie kieruj sie opiniami na grupie .
    wiekszosc choc nie wszystkie sa nietrafne.
    Skorzystalem lub tez dalem sie pare razzy zasugerowac gloszonymi
    opiniami tutaj i oznaczaly one w konsekwencji tylko i wylacznie
    niepotrzebny wydatek pieniadza.
    Tylko jedna sprawdzila sie w zasadzie w100 % n.t. tego taniego
    fiszaja koreanskiego .

    Kiedys przed zakupem A700 zapoznalem sie z zlymi
    > opiniami "wiekszosci" a okazal sie znakomity.

    "wiekszosc" udzielajaca opini n,t, tego aparatu go nie ma .

> [...]
    > na 36 filmie;-)) Na ktorys z tych chyba zamienie Nikona D90 z tamronem
    > 2,8 17-50. Chyba swieta bede pstrykal kompaktem.

    w wyborze dp1 wez pod uwage dlugi czas aktywacji.nie mam tego
    aparatu .gdzies czytalem w testach ale te liczbe przytaczam z
    pamieci , a ta jak wiadomo jest zawodna- od chwili wlaczenia aparatu
    do chwili zrobienia pierwszego zdjecia uplywa 4 sec. I w trakcie zdjec
    tez jest wolny , czas zwloki jest spory.
    Przyjrzyj sie temu blizej , jesli chcesz kupic , najczesciej ma to
    jednak znaczenie.
    Nie zebym odradzal , czy doradzal zakup tego aparatu ale ew kupujac
    zwroc uwage na ten element , w trakcie pierwszych prob w sklpie mozna
    przeoczyc a pozniej w zyciu moze okazac sie istotnym.

    XXX

  • 7. Data: 2009-09-20 07:44:42
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 20 Wrz, 09:35, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > zwroc uwage na ten element , w trakcie pierwszych prob w sklpie mozna
    > przeoczyc a pozniej w zyciu moze okazac sie istotnym.

    Tego sie obawialem, bo z powodu szybkosci,
    a raczej powolnosci sprzedalem(z duzym zyskiem;-) ) S5 pro.
    Obiektywu i lampy nie msialem bo zaienilem na D90.
    Z pracy z D90 jestem zadowolony,
    jednak czesto go zostawiam w domu, bo nie chce mi sie go taszyczyc.

    Pozdr. StaM

  • 8. Data: 2009-09-20 14:49:58
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    StaM pisze:

    > Dzieki za ostrzezenie;-)) a swoja droga mysle ze zabawa z lustrzankami
    > apsc
    > nie ma sensu wielkie to i niedoskonale. ( w moim przypadku) Jak juz to
    > FF, tylko cena mnie hamuje.

    Jak ci wielkość nie pasuje, to z małych masz Pentaksa K7 (poziom Canona
    50D, czy Nikona D300) lub K-x (parę dni temu była premiera tegoż). Z
    innych mniejszych, to Olympus E-420, E-600 i E-620 (dwa ostatnie mają
    także ekranik tilt-shift - bardzo wygodne wraz z live view).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-09-20 16:30:18
    Od: drmoriarty <s...@g...com>

> [...]
    > innych mniejszych, to Olympus E-420, E-600 i E-620 (dwa ostatnie mają
    > także ekranik tilt-shift - bardzo wygodne wraz z live view).

    Żadne lustro nie jest rozmiarowo wielkości dp1, k7 również, nawet z
    naleśnikiem.
    Dp1 miałem pół roku, i to jest aparat z rodzaju pozwalający zrozumieć
    określenie - ambiwalentny.
    W pewnym momencie nie zdzierżyłem tej mułowatości, wolny af jestem w
    stanie przeżyć ale nie zapis na kartę podczas którego aparat jest w
    zasadzie wyłączony z użytkowania. Tak, jakość zdjęć rekompensuje pewne
    niedogodności, niemniej nie wszystkie.
    Z innej beczki, dp1 był dla mnie świetnym uzupełnieniem contaxa g1 z
    28 i 45 i w dalszym ciągu czekam na swój aparat kompaktowy z matrycą
    apsc.
    pozdrawiam
    Sławek

  • 10. Data: 2009-09-20 16:54:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    drmoriarty pisze:

    > Żadne lustro nie jest rozmiarowo wielkości dp1, k7 również, nawet z
    > naleśnikiem.

    To prawda, ale dla nowego użytkownika pentax@pl K7 + zestaw Limitedów
    okazał się świetnym zastępstwem Canona 5DII i 5 eLek :P
    Zacytuję go:
    "Tak mniej wiecej:

    5D II + 5 L obiektywow - 4.5kg
    K7 + 5 Ltd obiektywow - 1.3kg"