eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCoś zamarza w rozruszniku?Re: Coś zamarza w rozruszniku?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!news2.google.com!np
    eer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.
    com!nx02.iad01.newshosting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.c
    om!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.
    news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "p47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Date: Tue, 26 Jan 2010 21:03:57 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 142
    Message-ID: <hjnigg$nad$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hjnb8d$gci$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <5...@n...onet.pl>
    Reply-To: "p47" <k...@w...pl>
    NNTP-Posting-Host: ql154.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264536915 23885 80.55.37.154 (26 Jan 2010
    20:15:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jan 2010 20:15:15 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Antivirus: avast! (VPS 100126-0, 2010-01-26), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250315
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5fb7.00000254.4b5f3741@newsgate.onet.pl...
    >>
    >> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >> news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
    >> >
    >> >> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
    >> >> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
    >> >> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
    >> >> odpaleniem
    >> >> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
    >> >> powoduje
    >> >> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
    >> >> ładunek ,
    >> >> jaki może oddać.
    >> >>
    >> >> p47.
    >> >>
    >> > Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy więc
    >> > co
    >> > się
    >> > stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
    >> > Sprawność
    >> > energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie 90%.
    >> > Znaczy to
    >> > że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy
    >> > 100W
    >> > to w
    >> > akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw 3
    >> > centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro płynu
    >> > mającego
    >> > temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie
    >> > znajdziesz
    >> > na
    >> > tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10
    >> > watów
    >> > nie
    >> > jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł mieć
    >> > lepsze
    >> > parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
    >> > nierealne
    >> > poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
    >> > działania jak
    >> > włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
    >> > energii. Co
    >> > prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
    >> > Proszę
    >> > zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna bzdura.
    >> > Internet
    >> > jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
    >> > Niech nie
    >> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
    >> > uwierzy.
    >> >
    >>
    >> Znacznie bo nawet kilkakrotnie! przeszacowałeś ( podałeś ją na poziomie
    >> 90% ) sprawność energetyczną akumulatora, dla rozpatrywanych mocno
    >> minusowych temperatur. Wtedy właśnie jego rezystancja wewnętrzna znacząco
    >> wzrasta, albo w innych słowach, jego sprawnośc energetyczna znaczaco
    >> maleje! - to, że w minusowych temperaturach akumulatory słabiej działają
    >> to
    >> efekt tego, ze ich sprawnośc energetyczna maleje wtedy nawet
    >> kilkakrotnie.
    >>
    >> A więc, gdy w mocno minusowej temperaturze sprawnośc energetyczna
    >> akumulatora (czyli stosunek ładunku, który może oddac do ładunku , który
    >> przyjął w czasie ładowania) spadnie np 3 -krotnie (często bywa i wiecej!)
    >> to wówczas wynosi nie podawane przez ciebie 90%, a jedynie 30%.
    >> A zatem przy poborze mocy przez odbiornik zewnętrzny w wysokości 100W, na
    >> rezystancji wewnetrznej wydzieli się ok. 300W, co juz jest całkiem sporą
    >> grzałką.
    >> Co do niedouczenia, hm, bezsensowne jest kontynuowanie tego wątku, i
    >> zagadywanie. kto tu jest niedouczony, -dodam tylko, że cytowaną przeze
    >> mnie
    >> radę zaczerpnąłem z dawnej publikacji..Sobiesława Zasady. Niemniej zgodzę
    >> się z tobą, że,
    >> > Internet jest nieśmiertelny.
    >> >To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
    >> > Niech nie
    >> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
    >> > uwierzy"
    >>
    >> ;-))
    >>
    >> p47
    >>
    >>
    > Rezystancja wewnętrzna zimnego akumulatora mogącego obrócić rozrusznikiem
    > silnik
    > jest na poziomie 1/100 oma. Przy prądzie 10A wydzieli się na niej 0,1W.
    > Dalej
    > błądzisz. A to że ktoś się Zasada nazywał nie znaczy że był mądry i był
    > świadomy
    > tego co mówił.
    >
    > --

    Jak zwykle pewność siebie jest wprost proporcjonalna do niewiedzy;-))
    Pewien jestes, bo pojecia nie masz o tym, o czym piszesz;-))


    A więc może , jako stary ongis nauczyciel akademicki naprowadzę cię na
    własciwą odpowiedź w sposób stosowany przy tępawych studetach , - krok po
    kroku.

    Czy zgodzisz się, że:
    1.w bardzo niskich temperaturach o jakich mowa w tym poście ładunek , jaki
    oddać może akumulator jest nawet kilkakrotnie mniejszy, niż ładunek oddawany
    przez ten sam i tak samo naładowany akumulator w temperaturze pokojowej?
    2. także w tych samych bardzo niskich temperaturach energia, jaki oddać może
    akumulator jest nawet kilkakrotnie mniejsza, niż energia oddawana przez ten
    sam i tak samo naładowany akumulator w temperaturze pokojowej?
    3. skoro na pytanie nr 1 i nr 2 jedyną poprawną odpowiedzią jest głośne TAK,
    to oczywiste jest, że sprawność energetyczna akumulatora, czyli stosunek
    energii Wwył wydanej podczas wyładowania do energii Wład pobranej podczas
    ładowania, jak również sprawność pojemnościowa akumulatora, czyli stosunek
    ładunku Qwył wydanego przez akumulator podczas wyładowania do ładunku Qład
    pobranego podczas ładowania w tych bardzo niskich temperaturach jest także
    kilkakrotnie niższa od wielkości tych sprawności w temperaturze pokojowej.
    4. W temperaturze pokojowej dla akumulatorów ołowiowych sprawność ładunkowa
    wynosi 0,85-0,92, sprawność energetyczna, która istotna jest dla
    rozważanego zagadnienia jest niższa i wynosi 0,7-0,75
    5. Skoro, jak wykazano w p-kcie 3 w obecnych niskich temperaturach te
    sprawności sa kilkakrotnie (np 3-krotnie) niższe, to wynosza one
    odpowiednio: pojemnościowa ok. 0,29, a energetyczna ok 0,24.
    6. Poniewaz panuje, także w niskich temperaturach;-) zasada zachowania
    energii, przy dostarczaniu z akumulatora mocy 100 W do odbiornika
    zewnetrznego (np. swiatła samochodu) przy sprawności energetycznej
    akumulatora równej ok. 0,24 na oporze wewnetrznym tracona jest moc ok.
    300W. Jest to juz wartość mogąca po pewnym czasie podnieść na tyle jego
    temperaturę, że ten sposób zwiększy jego sprawność i wielkość energii i
    ładunku, jaki ten akumulator może oddać odbiornikowi zewnętrznemu, np
    rozrusznikowi.

    Zrozumiałes w koncu?
    jesli nie, to juz nic na to nie poradzę, w koncu tego uczą aż w zawodówkach,
    a już na pewno w technikach;-))

    p47


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: