  • 1. Data: 2015-06-16 16:51:44
    Temat: Coś jak ESP8266, tylko pod GSM?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Tak się zastanawiam, czy może na rynku dostępny jest jakiś moduł GSM,
    który dałoby się obsługiwać w podobny sposób do ESP8266? Mam na myśli
    udostępnione przez producenta SDK, które umożliwiałoby pisanie natywnego
    kodu, bez bawienia się osobnym MCU i maszyną stanów do obsługi komend AT.

    Pytam, bo niektóre moduły GSM mają piny oznaczone jako GPIO.

  • 2. Data: 2015-06-16 17:48:11
    Temat: Re: Coś jak ESP8266, tylko pod GSM?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Jun 2015 16:51:44 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    komend AT.
    > Pytam, bo niektóre moduły GSM mają piny oznaczone jako GPIO.

    Tak, np. moduły Telita, mają wbudowany interpreter pythona. Skrypt
    wgrywa się (i uruchamia) przez komendy AT. Całkiem fajnie działa. Z
    pythona modułem (oraz jego GPIO i ADC) steruje się komendami AT
    przez interfejs szeregowy widziany z poziomu pythona. Moduł też ma
    stos tcp/ip oraz podręczna obsługę ftp, smtp.
    Niektóre Telity mają wpudowany moduł GPS, kiedyś zrobiłem lokalizator
    oparty na takim module, działa do dziś bez żadnego zew. mcu. Pierwszy
    skrypt wgrałem terminalem z PC podłączonym do rx/tx modułu (moduł
    wspiera kermita, o ile pamiętam) a już następne aktuakuzacje skrypt
    sam sobie pobierał przez ftp.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-06-16 19:39:33
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 16:51, Atlantis pisze:
    > Tak się zastanawiam, czy może na rynku dostępny jest jakiś moduł GSM,
    > który dałoby się obsługiwać w podobny sposób do ESP8266?

    Co konkretnie chcesz zrobić ?
    Jaka moc obliczeniowa i jaka szybkość działania jest potrzebna ?
    Czy ma być to modem GPRS, HSDPA, LTE ?

    Paweł

  • 4. Data: 2015-06-16 20:29:16
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 19:39, Pawel2420 pisze:

    > Co konkretnie chcesz zrobić ?
    > Jaka moc obliczeniowa i jaka szybkość działania jest potrzebna ?
    > Czy ma być to modem GPRS, HSDPA, LTE ?

    Chodzi mi po głowie pewien projekt - system zdalnego nadzoru nad
    działką. Żadna wielka moc obliczeniowa by mi do tego nie była potrzebna.
    Atmega wystarczy, coś porównywalnego do ESP dawałoby aż nadto zasobów.
    Chodzi o kontrolę stanu kilku pinów GPIO (czujnik w drzwiach, jakaś
    PIR-ka, DHT22, może zdalne włączenie jakiejś lampki ledowej).
    Ewentualnie jakaś magistrala, która w przyszłości pozwoliłaby podpiąć do
    tego stację pogodową.

    Po prostu robiąc coś takiego na osobnym MCU muszę dodatkowo napisać
    maszynę stanów do obsługi komend AT...

  • 5. Data: 2015-06-16 21:24:06
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 20:29, Atlantis pisze:

> [...]
    > PIR-ka, DHT22, może zdalne włączenie jakiejś lampki ledowej).
    > Ewentualnie jakaś magistrala, która w przyszłości pozwoliłaby podpiąć do

    Zobacz http://www.inode.pl/iNode-Care-GSM,p,26
    Całość jest oparta o możliwości modemu G510. Ma on potężny procesor,
    wielowątkowy system operacyjny, system plików, 512kB RAM itd. Można na
    niego pisać programy w C i je kompilować. Wymiana firmware przez złącze
    miniUSB trwa kilka sekund. Możesz zrobić podobne urzadzenie od początku
    lub wykorzystać wskazany produkt i napisać na niego swoją aplikację. W
    tym drugim przypadku do kompletu masz całą gamę różnych bezprzewodowych
    czujników. Wbudowany w urzadzenie interfejs BT4.0 pozwala zrobić
    praktycznie wszytko co przewiduje standard BLE.

    Paweł