  • 41. Data: 2011-03-16 20:48:56
    Temat: Re: Cofanie licznik?w bedzie przestepstwem
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "JaromirD" <r...@q...pl> wrote in message
    news:ilr257$q5g$1@news.onet.pl...
    > Niesolidnym, czyli jakim? Bo samo slowo "niesolidny" jest bardzo
    > nieprecyzyjne.

    Takim ktorzy sprzedaja samochod z nizszym przebiegiem niz go kupili. Mowimy
    o "kreceniu" licznikow, myle sie?

    > To po pierwsze. Po drugie: skoro piszesz, ze da sie udowodnic
    > konkretnemu sprzedawcy modyfikacje stanu licznika, to napisz tez jak.

    Dokladnie tak jak napisalem wczesniej. Przeciez sprzedajac samochod
    wpisujesz jego przebieg w umowie. Jesli widzisz ze kupujacy sprzedaje go za
    rok z nizszym przebiegem to raczej licznik sie sam nie przekrecil.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 42. Data: 2011-03-16 21:08:49
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Iguan007 wrote:

> [...]
    > wpisujesz jego przebieg w umowie. Jesli widzisz ze kupujacy sprzedaje go
    > za rok z nizszym przebiegem to raczej licznik sie sam nie przekrecil.

    Sam widzisz, że niesolidny można różnie rozumieć. Jak dla mnie odnosi się to
    raczej do jakości usługi niż do cofania liczników. To raczej oszustwo.

    Co do Twojego sposobu, to przeglądasz ogłoszenia szukając swojego
    poprzedniego samochodu (lub nawet swoich poprzednich samochodów)? I jak
    znajdziesz, składasz doniesienie na policję? Bo niby skąd można wiedzieć, że
    kupujący sprzedaje samochód, który kupił od Ciebie?

  • 43. Data: 2011-03-16 21:27:20
    Temat: Re: Cofanie liczników będzie przestępstwem
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo wiem o co Ci chodzi - Twoja odpowiedź nie bardzo przystaje do
    > cytatu.
    > Dziwne dla mnie jest to, że według pana Wrony samo zapisanie wprost zakazu
    > cofania liczników rozwiąże problem. Jakoś zakazy kradzieży, oszustwa,
    > morderstwa, itp. nie rozwiązały problemu ich występowania. A co do
    > wpisywania, to nie widzę przeszkód. Rzecz w tym, że bez nakazu ludzie nie
    > będą się na to godzić, a jeśli SKP wpisze to następnym razem pojadą gdzie
    > indziej.

    no dobra, ale przepis będzie chyba troche szerszy, niż zacytowany fragment
    gazety.
    Można (należy?) więc zakładać, ze jesli będzie moga o zapisywaniu przebiegu
    podczas przeglądu to na podstawie ustawy, podobnie z niefortunnym
    zformułowaniem "przed sprzedażą", ktore tu moze być tylko dziennikarskim
    skrótem.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 44. Data: 2011-03-16 21:46:03
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:

> [...]
    > przebiegu podczas przeglądu to na podstawie ustawy, podobnie z
    > niefortunnym zformułowaniem "przed sprzedażą", ktore tu moze być tylko

    Masz rację. To co napisała gazeta, to jedno, a jakie będzie prawo, to
    drugie. Ale w świetle ostatnich - i nie tylko - działań legislacyjnych rządu
    (ustawa zakazująca hazardu w internecie, próba przeforsowania rejestru stron
    niedozwolonych, czy ustawa medialna), można niestety sądzić, że na zakazach
    się skończy.

  • 45. Data: 2011-03-16 21:55:09
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Wed, 16 Mar 2011 18:47:39 +0100, w <ilqt3o$360$1@news.onet.pl>, Czarek
    Daniluk
    <c...@n...com> napisał(-a):

    > Pokaż mi samochód w którym jest takie rozwiązanie - dodatkowo pokaż na
    > jego schemacie elektrycznym te obie pamięci.
    > Za pokazanie takiego - ale na schemacie stawiam dobrego browara ;P

    A musi być na schemacie, skoro wszystko jest zaszyte w ECU?

    PS. Podobno AR ma takie dwie pamięci, zwykle i tak trochę rozjechane.

    No ma, niby w nowszych modelach "poprawili", ale w 156 JTD nie da się
    skorygować licznika w ECU. Można za to go popsuć i przestaje "cykać" wtedy.
    Zresztą w AR się postarali. Gdzie można dorobić kluczyk Code2 do auta? Bo mi
    się nie udało znaleźć gościa co przynajmniej bez prucia immo by się tego
    podjął.

    pozdro

    --
    Irokez

  • 46. Data: 2011-03-16 23:22:41
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-03-16 19:14, G Nowak wrote:

    > No i co z tego? Przeciez zmiana przebiegu przy uzyciu kabla za 40 zeta
    > trwa 15 sekund. Mozna zrobic przed kazda wizyta w warsztacie.

    Padnie Ci samochod na miescie, i miedzy dzwonieniem po assistance albo
    kogos znajomego ze sznurkiem do zjechania na warsztat bedziesz dzwonil
    po dowiezienie laptopa z kablem, bo to w koncu najwazniejsze?

    --

    memento lorem ipsum

  • 47. Data: 2011-03-17 01:03:22
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    JaromirD <r...@q...pl> napisał(a):

    > http://www.rp.pl/artykul/4,627305_Cofanie-licznikow-
    bedzie-
> [...]
    interpelacjÄ&#65533;
    > posĹ&#65533;a Krzysztofa Brejzy w sprawie walki z procederem cofania licznikĂłw
    > samochodowych. PoseĹ&#65533; przedstawiaĹ&#65533; negatywne skutki procederu
    faĹ&#65533;szowania
    > wskazaĹ&#65533; licznikĂłw pojazdĂłw mechanicznych i pytaĹ&#65533;, czy resort
    dopuszcza
    > moĹźliwoĹ&#65533;Ä&#65533; zmiany prawa w tej sprawie.
    > Wiceminister zapowiedziaĹ&#65533; wprowadzenie do kodeksu karnego nowego typu
    > przestÄ&#65533;pstwa oszustwa â&#65533;&#65533; wĹ&#65533;aĹ&#65533;nie cofania
    licznikĂłw podczas sprzedaĹźy auta
> [...]
    zwalczania procederu
    > cofania licznikĂłw aut przyjÄ&#65533;te w innych krajach. Tak np. we Francji jest
    > zakazane. W Niemczech penalizowane sÄ&#65533; zachowania polegajÄ&#65533;ce na
    wytwarzaniu
    > nieprawdziwych danych dotyczÄ&#65533;cych m.in. liczby dokonanych przez
    urzÄ&#65533;dzenie
    > pomiarĂłw.
    > Opracowane przepisy regulujÄ&#65533;ce kary za umyĹ&#65533;lne zachowania
    polegajÄ&#65533;ce na
    > modyfikacji wskazaĹ&#65533; licznika trafiÄ&#65533; do Komisji Kodyfikacji Prawa
    Karnego.
    > ZaniĹźanie wskazaĹ&#65533; licznika pojazdu najczÄ&#65533;Ĺ&#65533;ciej podejmowane
    jest w celu
    > wprowadzenia nabywcĂłw w bĹ&#65533;Ä&#65533;d co do faktycznego przebiegu
    samochodu, a ten
    > jest jednym z istotnych elementĂłw wpĹ&#65533;ywajÄ&#65533;cych na ocenÄ&#65533;
    stanu technicznego
    > pojazdu."
    >
    > Tak siÄ&#65533; tylko zastanawiam: jak zakaĹźÄ&#65533;, bÄ&#65533;dÄ&#65533;
    musieli karaÄ&#65533; za przekroczeni
    > zakazu, a Ĺźeby karaÄ&#65533;, bÄ&#65533;dÄ&#65533; musieli udowodniÄ&#65533;. Jak
    moĹźna udowodniÄ&#65533; cofniÄ
    > &#65533;cie
    > licznika.
    >
    > Pomijam, juĹź fakt dziwnych poglÄ&#65533;dĂłw pana Wrony - Ĺźeby
    rozwiÄ&#65533;zaÄ&#65533; problem,
    > wystarczy zakazaÄ&#65533;.
    Jaki rzad takie pzrepisy. A kto każe pzrestawiać w czasie sprzedaży. Przed
    sprzedażą można. Można równeiż nie dopuścić do tego zeby licznik pokazywal
    rzeczywistą ilośc kilometrow. Teraz to proste. Kiedyś linki, plomby w nowych
    samochodach na linkach. A teraz impulsator i kabelek. To można podzielić ilośc
    impulso pzrez dwa, a jak ktoś ma kaprys to przez cztery albo dziesieć. Układ
    dzielacy można zmieścić w tak malych gabarytach ze praktycznie w jakąs typową
    wtyczkwejdzie. W dupę będą mogli pocalować. Jedyne na co trzeba uważać przy
    takim roziązaniu to że jak na szybkościomierzu 50 to w realu wiecej. Genialne
    rozwiązanie dla tych co kupili nowe samochody. Dluższa gwarancja jak zależna
    od przebiegu. Przestawiać licznik w moim samochodzie to ja mogę sobie
    codziennie i mnie w dupę mogą pzrez papierek cmoknąć i leszcze laskę zrobić.
    Nie cofanie a nie poinformowanie o rzeczywistym przebiegu może być przestępstwem.

  • 48. Data: 2011-03-17 02:11:17
    Temat: Re: Cofanie liczników bedzie przestepstwem
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Mar 2011 04:05:35 +1000, Iguan007 napisał(a):

    > Niech bedzie ze jestem dziwny ale uwazam ze to krok w dobra strone. Zeby
    > jeszcze zabierac pozwolenie na prowadzenie dzialalnosci niesolidnym
    > dealerom/komisom.
    Znaczy sie, najpierw trzeba bedzie takie pozwolenia wydawac? Poglo
    Ciebie :( Malo to koncesji i innych pierdol mamy?
    Lepszym sposobem byloby pelne zalegalizowanie publicznie dostepnej bazy
    danych takich ludzi, co robia walki. Kazdy moglby sobie sprawdzic.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 49. Data: 2011-03-17 02:28:13
    Od: "Excite" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > I wlasnie przez takie podejscie, rynek w polsce nie zmienia sie od lat i
    > jeszcze dlugo nie bedzie normalny.

    Moje podejście wyśmiewa tworzenie prawa tylko dla formalności. Prawo musi
    być tak skonstruowane aby dało się je egzekwować. Co z tego że ktoś się
    zdziwi patrząc na wątpliwy przebieg ? Nic.

  • 50. Data: 2011-03-17 08:59:09
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-17 02:28, Excite pisze:

    > Moje podejście wyśmiewa tworzenie prawa tylko dla formalności. Prawo musi
    > być tak skonstruowane aby dało się je egzekwować. Co z tego że ktoś się
    > zdziwi patrząc na wątpliwy przebieg ? Nic.

    Dlatego ogólna dostępna baza z przebiegami jest lepsza niż prawo. Bo
    będzie po prostu działać.

    A.