  • 101. Data: 2011-03-18 21:49:18
    Temat: Re: Cofanie liczników bedzie przestepstwem
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 18 Mar 2011 18:48:30 +1000, "Iguan007"
    <i...@p...onet.pl> wrote:

    >"Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

    >Przeciez juz teraz sad moze orzec zakaz prowadzenia dzialalnosci. Dlaczego
    >nie mozna tego rozciagnac na komis-oszusta,?

    no i? Czym innym jest pozwolenie na rozpoczęcie DG a czym innym
    sądowoy zakaz podejmowania DG.
    Czujesz różnicę?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 102. Data: 2011-03-18 23:02:44
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> wrote in message

    > no i? Czym innym jest pozwolenie na rozpoczęcie DG a czym innym
    > sądowoy zakaz podejmowania DG.
    > Czujesz różnicę?

    W pierwszym poscie napisalem, cytuje "Niech bedzie ze jestem dziwny ale
    uwazam ze to krok w dobra strone. Zeby jeszcze zabierac pozwolenie na
    prowadzenie dzialalnosci niesolidnym dealerom/komisom".Wiec ja mowie o
    zamykaniu, a nie otwieraniu DG.

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 103. Data: 2011-03-19 13:58:13
    Temat: Re: Cofanie liczników b?dzie przest?pstwem
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Wed, 16 Mar 2011 20:39:19 +0100, w
    <4d8111e4$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Jego czas na sprzedaż już upłynął, więc zostanie dla syna.

    >Oh, wpakujesz syna do "jeżdżącego złoma"? To nieludzkie.

    Nieludzki to Ty jesteś, bo sprowokowałeś swoim gadaniem, że naprawdę stał
    się złomem.
    Spsuł się znaczy, kontrolka wtrysku się świeci, pali na dwa gary, komputer u
    mechanika sygnalizuje awarię pierwszej cewki, ale cewka jest dobra
    (sprawdzone na kilka sposobów z zamianą miejscami i nową cewką włącznie).
    Ma ktoś koncepcję co jeszcze po drodze do cewki mogło się zepsuć co daje
    taki rezultat?

  • 104. Data: 2011-03-20 01:36:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-19 13:58, Cavallino pisze:

    > Ma ktoś koncepcję co jeszcze po drodze do cewki mogło się zepsuć co daje
    > taki rezultat?

    Taki rezultat może chyba dać też zwarcie na świecy lub przewodzie WN
    cylindra 1 lub 4.

    Jeżeli to nie strona WN, to przed cewką jest jedynie wiązka elektryczna
    którą cewka połączona jest z ECU - do sprawdzenia kabelki.

    Jak padło coś w stopniu wyjściowym ECU, to takie komputery nie kosztują
    dużo na Allegro.
    Kupić najlepiej komputer z wyłączonym immobiliserem, bo inaczej będzie
    trzeba kodować immobiliser.

  • 105. Data: 2011-03-20 09:56:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Taki rezultat może chyba dać też zwarcie na świecy lub przewodzie WN
    > cylindra 1 lub 4.

    Nie - prąd w ogóle nie dochodzi do cewki, a zamiana przewodów i cewek nie
    powoduje zmiany rezultatu - dalej uszkodzone jest to samo.

    > Jeżeli to nie strona WN, to przed cewką jest jedynie wiązka elektryczna
    > którą cewka połączona jest z ECU - do sprawdzenia kabelki.

    Logiczne.
    Ale z tego co się dowiedziałem, szanse że to kabelek są niewielkie.
    Pewnie więc padła centralka wtrysku, co ponoć w Punto jest częstą awarią i
    skutkuje właśnie takimi rezultatami.

    Więc teraz pytanie - naprawiają ktoś te centralki w Poznaniu?

    > Jak padło coś w stopniu wyjściowym ECU, to takie komputery nie kosztują
    > dużo na Allegro.

    Nie kosztują wiele mniej niż naprawa centralki, a niektóre 3 razy więcej.
    Czyli od 200 do 850 zł.
    Naprawa jednego toru to 250 zł.
    Nieststey dochodzi do tego koszt kuriera, czyli 2*50 zł.

    > Kupić najlepiej komputer z wyłączonym immobiliserem, bo inaczej będzie
    > trzeba kodować immobiliser.

    No tak, ale jak kupisz na allegro, to szansa że kupisz uszkodzoną jest
    równie duża jak na to że kupisz dobrą, a nawet jeśli dobrą, to moja trzy dni
    temu też była dobra.

  • 106. Data: 2011-03-20 21:12:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-20 09:56, Cavallino pisze:

    > Nie - prąd w ogóle nie dochodzi do cewki, a zamiana przewodów i cewek
    > nie powoduje zmiany rezultatu - dalej uszkodzone jest to samo.

    Brakuje + czy -?

    Bo plus jest wspólny dla obu cewek i jeżeli brakuje go w jednej, to padł
    kabelek.
    Minus każda cewka ma swój i podłączony jest bezpośrednio do komputera
    (też łatwo sprawdzić czy to nie kabelek).

    > Nie kosztują wiele mniej niż naprawa centralki, a niektóre 3 razy więcej.

    A co to dokładnie za Punto?
    Bo tak jak patrzę to te popularne to 100-150zł.

    Ja do 1.2 16V kupiłem za 100zł, sprzedałem również za tyle jak mi już
    nie był potrzebny.

    > No tak, ale jak kupisz na allegro, to szansa że kupisz uszkodzoną jest
    > równie duża jak na to że kupisz dobrą, a nawet jeśli dobrą, to moja trzy
    > dni temu też była dobra.

    Ale jest też duża szansa że kupisz komputer nie z tej padającej serii.

    A u siebie naprawisz jeden tor, a drugi pewnie też obciążony wadą jest
    na wykończeniu.

  • 107. Data: 2011-03-20 21:21:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Brakuje + czy -?

    A czort wie, ja nietechniczny jestem, więc znam sprawę z zeznań mechaniora.

    > A co to dokładnie za Punto?

    Najzwyklejsze PII 1.2 8V.

    > Bo tak jak patrzę to te popularne to 100-150zł.

    Mówisz o tych z dopiskiem "sprzedaję jako uszkodzone"? ;-)

    > Ale jest też duża szansa że kupisz komputer nie z tej padającej serii.

    Jak duża?

    > A u siebie naprawisz jeden tor, a drugi pewnie też obciążony wadą jest na
    > wykończeniu.

    No i dlatego pewnie naprawie oba za 350.
    Już nie mówiąc o tym, że jak wezmę fakturę to wyjdzie tyle zo z allegro
    centralka niewiadomego pochodzenia i bez gwarancji.

  • 108. Data: 2011-03-21 15:20:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 19 Mar 2011 13:58:13 +0100, w
    <4d84a865$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > <4d8111e4$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"

    > Nieludzki to Ty jesteś, bo sprowokowałeś swoim gadaniem, że naprawdę stał

    To już nic więcej nie będę pisał, co napiszę to potem masz lawetę :X.

  • 109. Data: 2011-03-21 17:23:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nieludzki to Ty jesteś, bo sprowokowałeś swoim gadaniem, że naprawdę stał
    > się złomem.

    >To już nic więcej nie będę pisał, co napiszę to potem masz lawetę :X.

    Tym razem lawety nie było, dwa gary pracują, szkoda że tylko dwa.
    Ale pomysł masz dobry, przestań krakać, bo się spełnia.

  • 110. Data: 2011-03-21 19:26:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-20 21:21, Cavallino pisze:

    > Mówisz o tych z dopiskiem "sprzedaję jako uszkodzone"? ;-)

    No np. taki: (bo w Punto 2 to to chyba jest komputer):
    http://allegro.pl/komputer-centralka-grande-punto-50
    0-1-2-8v-i1479305010.html

    > Już nie mówiąc o tym, że jak wezmę fakturę to wyjdzie tyle zo z allegro
    > centralka niewiadomego pochodzenia i bez gwarancji.

    Od tego gościa z linka kupowałem już jakieś części mechaniczne z
    samochodów które on rozbiera - faktura była i gwarancja niby też (ale
    nie korzystałem, więc nie wiem jak z realizacją).

    W sumie faktycznie naprawa od razu obu torów może być lepszym pomysłem,
    bo zapłacisz 200zl więcej, ale będziesz miał raz że spokój, dwa że nie
    pamiętam jak w Punto 2 był zrobiony immobiliser.