  • 1. Data: 2011-06-07 10:03:02
    Temat: Cofamy się w rozwoju
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Czy w Waszych miastach, też jako "eksperci" cytowani są w prasie jacyś
    chorzy na głowę rowerzyści?
    W Poznaniu w GW zawsze o ruchu drogowym wypowiadają się jakieś przypały,
    których jedynym marzeniem jest zaoranie wszystkich dróg lub zamiana ich na
    rowerowe - tak jak cytowany Beim.
    Normalnych ludzi się nie cytuje, widocznie nie piszą po linii Wybiórczej.

    http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,9737718,Trasa
    _katowicka_zostanie_bez_wiaduktu_.html

    Pomysł żeby zamienić drogę szybkiego ruchu (bezkolizyjna, 3 pasy w każdą
    stronę, wylot z miasta do autostrady A2 i ekspresowej S11, obciążenie chyba
    największe ze wszystkich dróg w mieście) w osiedlową uliczkę ze światłami -
    za takie coś powinni odbierać wszystkie tytuły naukowe i to bezwarunkowo.

    Miejsce jest tak newralgiczne, że jakakolwiek czkawka na leżącym zaraz za
    nim rondzie Rataje powoduje z miejsca kilkukilometrowy czasem korek na
    rzeczonym odcinku i estakadzie.

    Żeby było śmieszniej - miasto miało kasę na ten remont, ale zdecydowało że
    lepiej będzie wkopać w ziemię 2 wiadukty które za 50 lat mogą się przydać
    przy budowie jakiejś tam drogi.

  • 2. Data: 2011-06-07 13:32:40
    Temat: Re: Cofamy się w rozwoju
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > W Poznaniu w GW zawsze o ruchu drogowym wypowiadają się jakieś przypały,
    > których jedynym marzeniem jest zaoranie wszystkich dróg lub zamiana ich na
    > rowerowe - tak jak cytowany Beim.

    Ale ty naiwny jestes.
    Projekt - łapowka - architekci
    Rozbiorka - łapówka - firma kolesia A
    Budowa - łapówka - firma kolesia B
    albo
    Naprawa - łapówka - koleś C.

    Co się bardziej opłaca decydentom?

  • 3. Data: 2011-06-07 13:36:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

> [...]

    Do tego generalnego remontu potrzeba zapewne nie mniej skomplikowanego
    projektu.
    Poza tym na razie mowa o dziennikarskim wymuszaniu zamykania dróg, a nie
    urzędniczych decyzjach (te są jeszcze nieco mądrzejsze).
    No chyba że to forpoczta.

  • 4. Data: 2011-06-07 14:48:23
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Cavallino* w wiadomości news:4deddb36$0$2459$65785112@news.neostrada.pl
    napisał(a):
> [...]
    > W Poznaniu w GW zawsze o ruchu drogowym wypowiadają się jakieś przypały,
    > których jedynym marzeniem jest zaoranie wszystkich dróg lub zamiana ich

    W Gdańsku, a raczej ogólnie w trojmiaście to działa troszeczke inaczej.
    Buduje się sporo ścieżek z głową tak, że rowerzyści chętnie znikają z ulic,
    same plusy... No poza kwiatkami jak to, że na nowo oddanym wiadukcie
    niedaleko Baltic Areny żeby z jednej strony wjechać na ścieżke trzeba się
    przebić przez podwójną ciągłą, a drugi to zakaz ruchu rowerów na ścieżce
    rowerowej.

    Pozdr

  • 5. Data: 2011-06-07 14:57:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Czy w Waszych miastach, też jako "eksperci" cytowani są w prasie
    > jacyś chorzy na głowę rowerzyści?

    No nie, we wrocku wypowiadaja sie urzednicy, ktorych efekty prac
    oceniam jako .. raz do roku glowa mysla.
    Mamy za to "oficera rowerowego", ale przy tym jakies dziwne
    wrazenie ze on nic nie robi. Pewnie tez raz do roku.

    > W Poznaniu w GW zawsze o ruchu drogowym wypowiadają się jakieś
    > przypały, których jedynym marzeniem jest zaoranie wszystkich dróg
    > lub zamiana ich na rowerowe - tak jak cytowany Beim.

    U nas marzeniem urzednikow jest przerobienie centrum na deptak.
    I wyglada na to ze im sie to uda w ciagu roku.

    J.

  • 6. Data: 2011-06-07 15:18:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > U nas marzeniem urzednikow jest przerobienie centrum na deptak.
    > I wyglada na to ze im sie to uda w ciagu roku.

    No broicie, a potem debilstwo w rodzaju bejma u nas się tymi "przykładami"
    podpiera przy byle okazji.

  • 7. Data: 2011-06-07 15:24:35
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 07/06/2011 13:57, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > U nas marzeniem urzednikow jest przerobienie centrum na deptak.
    > I wyglada na to ze im sie to uda w ciagu roku.

    Liczba mieszkańców rośnie, liczba samochodów rośnie, dróg w centru, nie
    przybędzie. Czasy samochodów w dużych miastach niestety się kończą, czy
    się to komuś podoba, czy nie..

    Inna sprawa, że budując deptaki trzeba też zapewnić sensowny transport
    publiczny, a wiele miast robi pierwsze olewając drugie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 8. Data: 2011-06-07 16:05:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <s...@s...com> napisał w wiadomości

    > Liczba mieszkańców rośnie, liczba samochodów rośnie, dróg w
    > centru, nie przybędzie. Czasy samochodów w dużych miastach
    > niestety się kończą, czy się to komuś podoba, czy nie..

    Liczba mieszkancow spada. Przynajmniej tych uprawnionych do
    glosowania.
    Po prawdzie to czesc sie wyprowadzila w okolice i teraz jest na
    samochod skazana :-)

    > Inna sprawa, że budując deptaki trzeba też zapewnić sensowny
    > transport publiczny, a wiele miast robi pierwsze olewając drugie.

    Problem w tym ze we wroclawiu chca zamknac 6-pasowa ulice, nie
    dajac w zamian nic.

    J.

  • 9. Data: 2011-06-07 22:14:12
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    W dniu 07.06.2011 16:05, J.F. pisze:
    > Problem w tym ze we wroclawiu chca zamknac 6-pasowa ulice, nie
    > dajac w zamian nic.

    Którą? ..bo chyba nie jestem na bieżąco.

  • 10. Data: 2011-06-07 22:16:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 Jun 2011 22:14:12 +0200, nalesnik wrote:
    >Którą? ..bo chyba nie jestem na bieżąco.

    Kazimierza Wielkiego. Stary pomysl, bo im sie przewija od lat, ale
    chyba rok temu palneli ze kierowcy beda mogli pojechac w zamian
    Pilsudskiego.

    J.