  • 111. Data: 2011-01-15 13:06:41
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ale we fiacie nie chca mi dac znizek :/

    zmien aso - ja bedac zwyklym uzytkownikiem ktory kupuije sobie czesci (tyle
    ze na fv wiec mam historie) w aso ktorych gdzies indziej nie mozna dostac
    mam prawie na dziendobry 10% upustu. jakbym jeszce poprosil to moze bym cos
    wyszarpnal - dostalem go od bodaj 3 zakupu. jakiegos duzego obrotu nie
    wykrecilem - wszstkiego moze jak bedzie 2kpln to wszystko...no moze 3...

    co do waszej dyskusji - ceny fiatowych czesci sa na akceptowalnym poziomie
    biorac pod uwage aso (mam porownanie z aso vw). koszty eksploatacji takiego
    autka sa duzo nizsze niz takiego wynalazdu jak mb;)

    generalnie fiaty lubie nie za to ze maja jakis tam dizajn (aczkolwiek
    niektorze rzeczy typowe dla fiata mi sie w nim podobaja) tylko za koszty
    eksploatacji i korzystny stosunek mozliwosci do ceny. poza tym uwazam ze
    makaroniarze robia niezle autka choc jak kazdym zdarzaja sie wpadki.

    sir

  • 112. Data: 2011-01-15 13:09:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Smiem watpic, chyb ze fiat sprzedaje wycieraczki za 5zl :>

    Aha, czyli nie wiesz o jakie wycieraczki chodzi, ale nie przeszkadza Ci to
    tłuc w klawiaturę bez opamiętania.
    Otóż i Ceed i Bravo mają wycieraczki płaskie, całe z gumy, których nie
    kupisz w żadnym markecie, a już na pewno nie za 5 zł.
    Najtańsze jakie mi się udał znaleźć z tych lepszych (czyli Valeo lub
    Champion) to koszt 70-80 zł.
    W Kii kosztowały 150 zł sztuka (dwa lata temu to było).

    Kupiłem potem jakiś badziew za 50 zł i żałowałem, bo piszczała jak wściekła
    i skakała po szybie po 5 km do założenia.
    Po następne pojadę do Fiata. ;-)

    > Ale radzisz komus kupic tansza marke coby go bylo stac na naprawy, a jak
    > sam widzisz niby drozsza marka, a czesci jakos nie drozsze od Fiata :>

    Ale w wątku była mowa o MB, a nie BMW.
    Też tak tanio mają?

    Zamiast się czepiać że SŁUSZNIE okresliłem Fiata i Dacię jako marki tańsze w
    naprawach, zaproponuj też BMW i po sprawie.

    > A w BMW cos juz kupiles?

    Tak.
    20 lat temu.
    Dwie poduszki na tył auta kosztowały prawie tyle co cały samochód. ;-)

    > Na czyms musza zarobic, zeby na 7 letniej gwarancji nie pojsc z torbami.

    Bardzo możliwe - na mnie nie zarobią.
    Ja za nią zapłaciłem kupując samochód.

    > To wlasnie ten problem. Gosc ma merca i placze, ze go naprawy x kwote
    > kosztuja, Ty radzisz zeby sobie kupil jakiegos Fiata czy inna tania marke
    > to mniej zplaci za eksploatacje, a sie jednak okazuje, ze ten Fiat wcale
    > nie taki tani jest.

    Jak nie jest jak jest.
    To że BMW RÓWNIEŻ jest tanie, nie oznacza że Fiat nie.

    >No i dochodzi taka kwestia, ze w Mercedesie

    Części do MB również są tanie?

    > Ano wiem. Zuzyte lozysko McPhersona w rocznym samochodzie z 25kkm na
    > liczniku to u nich normalne. I wala takie teksty bez zazenowania.

    Znam przypadek - tyle że mi wymienili na gwarancji.

    > Ja sie staram nie byc uprzedzony, ale renault to dalo ostro popalic :/

    Howgh.

  • 113. Data: 2011-01-15 13:12:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > Nie Kawalinku, to wcale tego nie znaczy.

    Kałmukowe odbiory mam głębokim poważaniu i nie mam zamiaru się do nich
    dostosowywać.

    > "Stoi ostatnie 4 lata. Poprzednie 11 Fiat był podstawowym autem do jazdy."
    >
    > ...wynika, że piszesz o jednym. Konkretnie z pierwszego zdania
    > ("stoi...").

    Stoi jakiś Fiat.
    Słowo kluczowe "jakiś" jakbyś dalej nie rozumiał.

    > Po prostu

    Tak, po prostu.
    Kretyń sobie dalej ile chcesz, beze mnie.

    > Co niecałe dwa lata zmieniałeś Fiata na nowego? Czy jeździłeś kilkoma
    > naraz?

    Najczęściej dwoma naraz.
    Jakbyś znowu starał się nie zrozumieć tego prostego tekstu, nie oznacza to,
    że w którejkolwiek sekundzie kierowałem dwoma autami jednocześnie. ;-)

  • 114. Data: 2011-01-15 13:13:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "marek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sid=bf62900165cfa8a7c0c4ef5d126f5f71

    > zapewne byl to koszt uzywki. w tej chwili widze na allegro podrobki
    > chinskie po 180. orginalny w aso fiata pewnie z 1000.

    Nikt nie zmusza do kupowania oryginałów, zwłaszcza jak już jeden padł.
    Jak ostatnio byłem na przeglądzie, do mieli ofertę alternatorów składającą
    się chyba z 4 pozycji.

  • 115. Data: 2011-01-15 13:14:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Jan 2011 13:09:19 +0100, Cavallino wrote:
    >Otóż i Ceed i Bravo mają wycieraczki płaskie, całe z gumy, których nie
    >kupisz w żadnym markecie, a już na pewno nie za 5 zł.

    Tesco, plaskie wycieraczki Botari, 25zl sztuka.
    Nie wiem czy pasuja do tych modeli .. i nie bardzo polecam
    (wloskie ?).

    A musza byc plaskie ?

    >Części do MB również są tanie?

    Przypominam ze taksiarze jezdza mercedesami a nie fiatami :-)

    J.

  • 116. Data: 2011-01-15 13:19:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Jan 2011 12:58:19 +0100, Cavallino wrote:

    >Nie interesowało mnie to, bo niby czemu powinno?
    >Nie kupiłbym ich nawet gdyby kosztowały połowę tego co Beru.

    Ale moze to "normalny" wspolczynnik ASO.
    Sagemy tansze, ale ASO mnozy cene razy 3.

    J.

  • 117. Data: 2011-01-15 13:19:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tesco, plaskie wycieraczki Botari, 25zl sztuka.
    > Nie wiem czy pasuja do tych modeli .. i nie bardzo polecam
    > (wloskie ?).
    >
    > A musza byc plaskie ?

    To nie chodzi o to czy one są płaskie, tylko o sposób mocowania.
    Tych naprawdę płaskich nie zamocujesz do aut, które nie są do nich
    fabrycznie przystosowane i odwrotnie.

    > Przypominam ze taksiarze jezdza mercedesami a nie fiatami :-)

    A ja przypominam, że ich nie doprowadzają do stanu "wszystko sprawne".
    Po drugie bzdura - fiatami też jeżdżą.

  • 118. Data: 2011-01-15 13:32:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "marek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    sid=bf62900165cfa8a7c0c4ef5d126f5f71

    > zapewne byl to koszt uzywki. w tej chwili widze na allegro podrobki
    > chinskie po 180. orginalny w aso fiata pewnie z 1000.

    Na allegro za 270, to pewnie nie ma aż 4 krotnej przebitki
    http://motoallegro.pl/alternator-fiat-punto-seicento
    -panda-cinquecento-i1208026244.html

    A i ten za 120 niekoniecznie używka, skoro od 175 są regenerowane oryginały.

  • 119. Data: 2011-01-15 13:50:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Jan 2011 11:41:22 +0100, marek wrote:
    >ok juz wszstko wiem.
    >http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=95046
    &sid=bf62900165cfa8a7c0c4ef5d126f5f71

    >faktycznie jesli stojan jest zabudowany to jakis inzynierek teoretyk musial
    >to konstruowac. pewnie gut lub to z pmsu.

    Ale fotek tam nie ma.

    >u mnie stojan jest bez obudowy to i nie ma co korodowac.

    O to chodzi ?
    http://allegro.pl/alternator-opel-astra-vectra-signu
    m-1-9-cdti-i1395264163.html
    http://allegro.pl/alternator-ford-focus-1-4-1-6-i139