  • 121. Data: 2011-01-15 14:11:40
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 13:32, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "marek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    sid=bf62900165cfa8a7c0c4ef5d126f5f71

    > Na allegro za 270, to pewnie nie ma aż 4 krotnej przebitki
    > http://motoallegro.pl/alternator-fiat-punto-seicento
    -panda-cinquecento-i1208026244.html

    > A i ten za 120 niekoniecznie używka, skoro od 175 są regenerowane
    > oryginały.

    Alternator do punto w ASO to od okolo 1100 do okolo 1200zl.
    Przebitke policz sobie sam, ale teraz juz poprawnie :>

    --
    Karolek

  • 122. Data: 2011-01-15 14:13:28
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 14:05, marek pisze:

    > u mnie jest taki:
    > http://allegro.pl/alternator-mitsubishi-l200-l400-pa
    jero-2-5d-td-i1385678481.html

    W BMW tez mam takiej konstrukcji jak w fiatach i tez jakos nie pekaja :>
    Ale w BMW nie leje sie na alternator co chwile woda i woda z sola.

    --
    Karolek

  • 123. Data: 2011-01-15 14:16:43
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 13:06, Michał Gut pisze:

    > zmien aso - ja bedac zwyklym uzytkownikiem ktory kupuije sobie czesci
    > (tyle ze na fv wiec mam historie) w aso ktorych gdzies indziej nie mozna
    > dostac mam prawie na dziendobry 10% upustu. jakbym jeszce poprosil to
    > moze bym cos wyszarpnal - dostalem go od bodaj 3 zakupu. jakiegos duzego
    > obrotu nie wykrecilem - wszstkiego moze jak bedzie 2kpln to
    > wszystko...no moze 3...

    10% to ja na dzien dobry w BMW dostalem bez proszenia.
    A ASO fiata, probowalem zmienic i poza ciut lepsza obsluga nic sie nie
    zmienilo, ceny te same :/

    > co do waszej dyskusji - ceny fiatowych czesci sa na akceptowalnym
    > poziomie biorac pod uwage aso (mam porownanie z aso vw). koszty
    > eksploatacji takiego autka sa duzo nizsze niz takiego wynalazdu jak mb;)
    >
    > generalnie fiaty lubie nie za to ze maja jakis tam dizajn (aczkolwiek
    > niektorze rzeczy typowe dla fiata mi sie w nim podobaja) tylko za koszty
    > eksploatacji i korzystny stosunek mozliwosci do ceny. poza tym uwazam ze
    > makaroniarze robia niezle autka choc jak kazdym zdarzaja sie wpadki.

    Ja zdania nie zmienie, fiat jest za drogi :/

    --
    Karolek

  • 124. Data: 2011-01-15 14:20:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    -panda-cinquecento-i1208026244.html

    > Alternator do punto w ASO to od okolo 1100 do okolo 1200zl.

    No to widać jeździmy po prostu do innych ASO - stąd cała różnica.

  • 125. Data: 2011-01-15 14:25:21
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > W BMW tez mam takiej konstrukcji jak w fiatach i tez jakos nie pekaja :>
    > Ale w BMW nie leje sie na alternator co chwile woda i woda z sola.

    moze by wystarczylo dorobic jakies dziury-odplywy ?

  • 126. Data: 2011-01-15 14:26:30
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 13:09, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Aha, czyli nie wiesz o jakie wycieraczki chodzi, ale nie przeszkadza Ci
    > to tłuc w klawiaturę bez opamiętania.

    No zapewne to kosmiczna technologia dostepna jedynie w ASO Fiata :P

    > Otóż i Ceed i Bravo mają wycieraczki płaskie, całe z gumy, których nie
    > kupisz w żadnym markecie, a już na pewno nie za 5 zł.

    ROTFL.
    Wyobraz sobie, ze do alfy kupilem sobie takie plaskie wycieraczki w
    Auchan firmy MOTGUM za jakies 20zl :P

    > Najtańsze jakie mi się udał znaleźć z tych lepszych (czyli Valeo lub
    > Champion) to koszt 70-80 zł.

    Jedz do marketu zatem :>

    > W Kii kosztowały 150 zł sztuka (dwa lata temu to było).
    >
    > Kupiłem potem jakiś badziew za 50 zł i żałowałem, bo piszczała jak
    > wściekła i skakała po szybie po 5 km do założenia.
    > Po następne pojadę do Fiata. ;-)

    A ja kupie nastepne znowu MOTGUM bo nie piszcza, swietnie scieraja,
    dzialaja bezblednie juz rok, wiec sie chyba oplaca :>

    > Ale w wątku była mowa o MB, a nie BMW.
    > Też tak tanio mają?

    Nie wiem, nie lubie MB i sie ta marka nie zajmuje.

    > Zamiast się czepiać że SŁUSZNIE okresliłem Fiata i Dacię jako marki
    > tańsze w naprawach, zaproponuj też BMW i po sprawie.

    No niby moznaby i tak, ale czy MB faktycznie jest drozszy to trzebaby
    zweryfikowac.
    Wedlug moich obserwacji Fiat nie jest tani.

    > Tak.
    > 20 lat temu.
    > Dwie poduszki na tył auta kosztowały prawie tyle co cały samochód. ;-)

    Jakie poduszki?

    > Bardzo możliwe - na mnie nie zarobią.
    > Ja za nią zapłaciłem kupując samochód.

    Nie mow hop...

    > Jak nie jest jak jest.
    > To że BMW RÓWNIEŻ jest tanie, nie oznacza że Fiat nie.

    IMHO oznacza. Fiat powinien byc tanszy od BMW.

    > Części do MB również są tanie?

    Trzeba by sprawdzic, ja sie nie orientuje.

    > Znam przypadek - tyle że mi wymienili na gwarancji.

    Tam tez na gwarancji robili, ale ten tekst mnie troche zdziwil.

    --
    Karolek

  • 127. Data: 2011-01-15 14:31:59
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 14:20, Cavallino pisze:

    > No to widać jeździmy po prostu do innych ASO - stąd cała różnica.

    Wszystkie ASO maja te same ceny.
    Mozesz sobie sprawdzic z grubsza na http://www.spangerum.com:7080
    Te ceny co Ci tam wyskocza to i tak sa zanizone, bo jak pojedziesz do
    ASO to zaspiewaja wiecej (przyczyna to kurs zl do ojro).

    --
    Karolek

  • 128. Data: 2011-01-15 14:34:35
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 14:25, marek pisze:

    > moze by wystarczylo dorobic jakies dziury-odplywy ?

    Moze... ja tego nie przerabialem.
    Ludzie to probuja uszczelniac silikonem, malowac, smarowac fluidolem
    itp. patenty, jak to sie sprawdza to nie wiem.

    --
    Karolek

  • 129. Data: 2011-01-15 14:37:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Wyobraz sobie, ze do alfy kupilem sobie takie plaskie wycieraczki w Auchan
    > firmy MOTGUM za jakies 20zl :P

    A co to za Afla?
    Na pewno ma takie mocowania o których mowa?

    > Jedz do marketu zatem :>

    Jestem co tydzień i nigdy takich nie widziałem.
    Jedynie w Norauto, koszt koło 100 zł.

    > A ja kupie nastepne znowu MOTGUM bo nie piszcza

    Motgumy to mi się zachowywały identycznie (piski i mazanie) już przy
    normalnej wycieraczce, do Punto.
    Ale jak mówisz, że mają płaskie z pasującymi mocowaniami za 25 zł, to
    wypadałoby sprawdzić i ten wariant.

    > Nie wiem,

    No właśnie.
    Więc wróc jak będziesz wiedział.

    > No niby moznaby i tak, ale czy MB faktycznie jest drozszy to trzebaby
    > zweryfikowac.

    Kuzyn zweryfikował jak mu lusterka ukradli.
    Tak na oko 10 razy drożej niż do Fiata kosztowały.

    > Jakie poduszki?

    Nie znam się - takie gumki z metalem z tego co pamiętam.
    Chodziło o naprawdę nisko zwisającego tyłu auta i kół wystających dołem na
    zewnątrz.
    Robili coś ze sprężynami i te poduszki wymieniali.
    Mechanik coś tam bajdurzył że to pod łoże/leże/coś w ten deseń.
    W każdym razie moja ówczesna wypłata na to nie wystarczyła.

    Dobrze że 20 lat później już tak źle nie jest.

    > IMHO oznacza. Fiat powinien byc tanszy od BMW.

    Ciesz się, że BMW jest tanie, a nie marudź.

  • 130. Data: 2011-01-15 14:47:21
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 14:37, Cavallino pisze:

    > A co to za Afla?
    > Na pewno ma takie mocowania o których mowa?

    A o jakich konkretnie mocowaniach jest mowa?
    Bo jak na razie to mowa byla o plaskich wycieraczkach, a nie ich
    mocowaniach.

    > Jestem co tydzień i nigdy takich nie widziałem.
    > Jedynie w Norauto, koszt koło 100 zł.

    Napisz co to za mocowanie to sie zweryfikuje.

    > Motgumy to mi się zachowywały identycznie (piski i mazanie) już przy
    > normalnej wycieraczce, do Punto.
    > Ale jak mówisz, że mają płaskie z pasującymi mocowaniami za 25 zł, to
    > wypadałoby sprawdzić i ten wariant.

    Napisalem, ze maja plaskie, a czy Ci mocownia beda pasowaly to nie mam
    zielonego pojecia.
    Musisz njapierw sprecyzowac co to za mocowanie, bo z tego co piszesz
    jakies nie typowe masz.

    > No właśnie.
    > Więc wróc jak będziesz wiedział.

    Albo Ty wroc jak bedziesz wiedzial :>

    > Kuzyn zweryfikował jak mu lusterka ukradli.
    > Tak na oko 10 razy drożej niż do Fiata kosztowały.

    Tzn. ile kosztowalo? 3000, 5000 czy 7000 tysiecy?

> [...]
    > W każdym razie moja ówczesna wypłata na to nie wystarczyła.
    >
    > Dobrze że 20 lat później już tak źle nie jest.

    No to takie poduszki teraz ze 200-300zl beda kosztowaly... raczej drogie
    sa, ale rzadko trzeb wymieniac na szczescie, nie tak jak lozyska wahaczy
    w fiatach ;>

    > Ciesz się, że BMW jest tanie, a nie marudź.

    Ciesze sie, ale mam tez alfe i cieszylbym sie bardziej jakby czesci byly
    tansze :>

    --
    Karolek