eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo zrobic...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 181

  • 101. Data: 2011-01-15 09:55:01
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-14 21:55, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >>> Skoro są alternatory, które mimo to nie sprawiają problemów - to warto
    >>> takie zastosować.
    >>>
    >>
    >> Jeszcze raz. To nie alternator jest problemem jako takim tylko jego
    >> umiejscowienie.
    >
    > Jeszcze raz - skoro twierdzisz, że w każdym Fiacie umiejscowienie jest
    > takie samo,

    Prawie kazdym. Zlezy to od tego jaki silnik sie ma pod maska i w ktorym
    miejscu ma on umieszczony alternator, przewznie jest on umieszczony za
    silnikiem i dosc nisko.

    > a nagminne problemy dotyczyły Sien, to jednak nie jest to
    > JEDYNY decydujący czynnik.
    >

    A cos Ty sie uczepil tych sien.
    Problem nie dotyczy tylko sien i zakoduj to sobie wreszcie.
    Wejdz na byle jakie forum fiata i poszukaj problemow z alternatorem to
    moze w koncu do Ciebie dotrze.

    >>
    >>>> Zaprzestali ich pakowania, wraz z zaprzestaniem produkcji tych
    >>>> samochodow :>
    >>>
    >>> Punto 2 produkują nadal, więc nie opowiadaj bajek.
    >>>
    >>
    >> Ale to juz nie fiat chyba produkuje,
    >
    > A kto?

    Zastava na licencji?

    --
    Karolek


  • 102. Data: 2011-01-15 10:07:35
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-14 21:58, Cavallino pisze:

    >> No znaczenie jakies ma.
    >> Wycieraczke kupisz sobie w markecie, wahacza juz nie ;>
    >
    > Problem w tym, że ta wycieraczka w markecie będzie jeszcze droższa niż w
    > ASO Fiata.
    >

    Smiem watpic, chyb ze fiat sprzedaje wycieraczki za 5zl :>


    >> No i co to wnosi do watku?
    >
    > Że ja mówię o innych samochodach, a więc i częściach, niż Ty.
    > Może z tego powodu te różnice.
    >

    Ale radzisz komus kupic tansza marke coby go bylo stac na naprawy, a jak
    sam widzisz niby drozsza marka, a czesci jakos nie drozsze od Fiata :>
    Trwalosc pomijam.
    IMHO biednego nie stac na tandete :>

    >
    >> No i w BMW da sie ponegocjowac, w Fiacie mi sie nie udalo (jakosc
    >> obslugi pomijam, bo to moze tylko kwestia konkretnego ASO).
    >
    > U mnie jest odwrotnie, kartę zniżkową mam do Fiata.
    >

    A w BMW cos juz kupiles? Bo moze jak zaczniesz to dostaniesz wieksza
    znizke :>

    >> IMHO fiat jest bardzo drogi... BMW moglby spokojnie kosic dwa razy
    >> tyle co ten fiat za czesci i nikt by sie nie dziwil.
    >
    > Czyli to BMW jest tanie, a Fiat drogi.

    Mozna i tak.

    > Renault jest droższe ze 4 razy,

    O Renault to w ogole moglbym naopowiadac i nie tylko o ASO osobowych ale
    i ciezarowych, tam ceny sa jeszcze lepsze :>

    > a Kia 2 razy.
    > I dlatego do Kii materiałów nie kupuję ASO.
    >

    Na czyms musza zarobic, zeby na 7 letniej gwarancji nie pojsc z torbami.

    >> Ale taniej marce chyba nie przystoi dawac ceny jak za marke premium,
    >
    > Ale to chyba nie ten problem, tylko Ty sobie go tak zakonotowałeś.
    >

    To wlasnie ten problem. Gosc ma merca i placze, ze go naprawy x kwote
    kosztuja, Ty radzisz zeby sobie kupil jakiegos Fiata czy inna tania
    marke to mniej zplaci za eksploatacje, a sie jednak okazuje, ze ten Fiat
    wcale nie taki tani jest. No i dochodzi taka kwestia, ze w Mercedesie
    jak juz naprawi to ma spokoj, z Fiatem to juz nie jest takie pewne.

    >> Swego czasu sie do ASO Renault najezdzilem dosyc czesto nowa meganka...
    >
    > No to wiesz, że u nich może paść wszystko, nawet jak jest kompletnie nowe.
    >

    Ano wiem. Zuzyte lozysko McPhersona w rocznym samochodzie z 25kkm na
    liczniku to u nich normalne. I wala takie teksty bez zazenowania.

    >> mysle, ze wiecej juz ich nie musze odwiedzac :>
    >
    > Mam podobne plany.

    Ja sie staram nie byc uprzedzony, ale renault to dalo ostro popalic :/

    --
    Karolek


  • 103. Data: 2011-01-15 11:28:18
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości news:
    >
    > Zaczęło się od:
    > "jakiś Fiat w moim garażu stoi od 15 lat non stop"
    >
    > Co znaczy "posiadam non stop jakiegoś Fiata od 15 lat".

    Nie Kawalinku, to wcale tego nie znaczy. Nawet z kontekstu...

    "Stoi ostatnie 4 lata. Poprzednie 11 Fiat był podstawowym autem do jazdy."

    ...wynika, że piszesz o jednym. Konkretnie z pierwszego zdania
    ("stoi...").

    > Po prostu zakładam że odbiorcami nie będą tłuki, który każde słowo z
    > osobna będą starali się rozumieć dosłownie.

    Po prostu masz problemy z językiem polskim, gdybyś ich nie miał, to
    napisałbyś "Przez poprzednie 11 lat Fiaty były podstawowymi autami do
    jazdy.".

    >> Przez 11 lat jeździłeś siedmioma Fiatami?
    >
    > 7 autami tego producenta.

    Co niecałe dwa lata zmieniałeś Fiata na nowego? Czy jeździłeś kilkoma
    naraz?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 104. Data: 2011-01-15 11:37:14
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: "marek" <s...@o...pl>


    > No i nie rozumiesz istoty problemu.
    > Ty jak sam pisales zwodujesz alternator kilka kilknascie razy w roku, a we
    > fiacie jest "wodowany", a zima i sola traktowny w kazda deszczowa pogode.
    > I tak przez lata, az w koncu peknie od korozji i/lub naglego schlodzenia
    > nadwyrezonej juz konstrukcji.
    > Te alternatory nie tylko do fiata montowali, a jakos to samochody z grupy
    > fiata maja z nimi problemy.


    a co tam konkretnie koroduje ze az peka? przeciez obudowa jest alu,
    uzwojenie miedz.... lozysko koroduje i pecznieje? wirnik?


  • 105. Data: 2011-01-15 11:41:22
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > a co tam konkretnie koroduje ze az peka? przeciez obudowa jest alu,
    > uzwojenie miedz.... lozysko koroduje i pecznieje? wirnik?

    ok juz wszstko wiem.
    http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=95046&
    sid=bf62900165cfa8a7c0c4ef5d126f5f71

    faktycznie jesli stojan jest zabudowany to jakis inzynierek teoretyk musial
    to konstruowac. pewnie gut lub to z pmsu.
    u mnie stojan jest bez obudowy to i nie ma co korodowac.


  • 106. Data: 2011-01-15 12:03:32
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 11:41, marek pisze:
    >> a co tam konkretnie koroduje ze az peka? przeciez obudowa jest alu,
    >> uzwojenie miedz.... lozysko koroduje i pecznieje? wirnik?
    >
    > ok juz wszstko wiem.
    > http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=95046&
    sid=bf62900165cfa8a7c0c4ef5d126f5f71
    >
    >
    > faktycznie jesli stojan jest zabudowany to jakis inzynierek teoretyk
    > musial to konstruowac. pewnie gut lub to z pmsu.
    > u mnie stojan jest bez obudowy to i nie ma co korodowac.

    Inzynier nie przewidzial, ze alternator bedzie pracowal w tak trudnych
    warunkach.
    Jakby byl umieszczony w innym miejscu, to nic by sie zlego nie dzialo.

    --
    Karolek


  • 107. Data: 2011-01-15 12:24:58
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: krzyss <k...@S...com>

    W dniu 2011-01-14 10:57, Wangog pisze:
    > Witam
    >
    > Co byscie zrobili w sytuacji kiedy:
    > Kupiliscie auto ok. pol roku temu za 20 tys. (C klasa 220 CDI z 2000
    > roku). Bardzo dobrze wyposazona, super odczucia z jazdy. Okazalo sie ze
    > awarii uleglo kilka dosc drogich elementow jak serwo czy alternator. Do
    > tego dochodza jeszcze koszty olejow (automat) i innych troche tanszych
    > jak klocki czy elementy zawieszenia.
    > Juz wpakowaliscie w niego ok. 5 tys PLN i co dalej?
    >
    > Sprzedac go i stracic kase, ktora wydaliscie na naprawy. Nikt oczywiscie
    > nie odpowie na pytanie czy dalej cos sie nie popsuje.
    > Czy moze dalej w niego ladowac jak sie cos zepsuje?
    >
    > Nie chce sie go pozbywac bo bardzo dobrze mi sie nim jezdzi, ale jak mam
    > jeszcze pare tysi wydac na naprawy to mnie zkreca...


    Przykro mi to stwierdzic ale chyba kupiles auto na ktore cie nie stac na
    eksploatacje :(

    serwa i alternatora nie zazdroszcze, ale reszta to normalna eksploatacja
    przeciez...

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
    ----===---- www.krzyss.com ----===----
    ===------=== A3 TDI Power ===-------===


  • 108. Data: 2011-01-15 12:58:19
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:46m1j6hi0i9l9qu8e5sf7dt2qgtff81ul3@4ax.com...
    > On Fri, 14 Jan 2011 22:01:18 +0100, Cavallino wrote:
    >>Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>>>A linia to się musiała zamortyzować dostawcy, to już nie był problem
    >>>>Fiata.
    >>>Ale dostawca jest w jednym koncernie :-)
    >>
    >>Jesteś pewien?
    >>Siena była gdzieś z Turcji, może i altka gdzieś tam znaleźli.
    >
    >
    > Moze i tam znalezli, ale czemu nad brama zakladu byl napis
    > Magneti-Marelli :-)

    Turecka filia?
    Być może.
    U nich rzadziej pada, więc mogli wykorzystać to co tam natłukli na ichne
    rynki.


    >
    >>>>Ciekawe, że cewki zaczęły padać coś pod koniec lat 90-tych, a mnie w
    >>>>2006,
    >>>>w aucie z 2003, gwarancyjnie wymieniali na takie same, spieprzone od
    >>>>początku Sagemy.
    >>> Bo linia musi sie zamortyzowac :-P
    >>> Ewentualnie - to juz nie byl problem Renault, Sagem placi, klient jest
    >>> zadowolony :-)
    >>Który klient był zadowolony?
    >
    > Ten, ktoremu ASO sprawnie naprawila pojazd i nic nie zaplacil, bo na
    > gwarancji :-)

    Jak mu się udało, że wszystkie 4 cewki zdążyły paść w dwa lata.
    Mnie się tak nie udało.

    >
    >>Oczywiście za porządne Beru zapłaciłem połowę tego, co Renault krzyczało
    >>za
    >>gówniane Sagemy.
    >
    > A patrzyles po ile sa Sagemy poza ASO ?

    Nie interesowało mnie to, bo niby czemu powinno?
    Nie kupiłbym ich nawet gdyby kosztowały połowę tego co Beru.


  • 109. Data: 2011-01-15 13:00:36
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:igrv22$1gv4$1@news.mm.pl...
    >W dniu 2011-01-15 11:41, marek pisze:
    >>> a co tam konkretnie koroduje ze az peka? przeciez obudowa jest alu,
    >>> uzwojenie miedz.... lozysko koroduje i pecznieje? wirnik?
    >>
    >> ok juz wszstko wiem.
    >> http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=95046&
    sid=bf62900165cfa8a7c0c4ef5d126f5f71

    Wspomnieli o koszcie rzędu 120 zł.
    Czyli miałem rację, że taniej niż 1 cewka do megane.


  • 110. Data: 2011-01-15 13:03:46
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    >>> ok juz wszstko wiem.
    >>> http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=95046&
    sid=bf62900165cfa8a7c0c4ef5d126f5f71
    >
    > Wspomnieli o koszcie rzędu 120 zł.
    > Czyli miałem rację, że taniej niż 1 cewka do megane.

    zapewne byl to koszt uzywki. w tej chwili widze na allegro podrobki chinskie
    po 180. orginalny w aso fiata pewnie z 1000.

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: