  • Data: 2010-05-27 13:05:02
    Temat: Re: Co zamiast fuji s100fs??
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 27 May 2010 14:39:42 +0200, Ra-Deck napisał(a):

    > Krzysztof Chajęcki był(a) uprzejmy(a) napisać:

    > Głównie do zdjęć jednak. Taka staromodna maniera ;))

    Gdybym podejrzewał, iż będziesz potrzebował go głównie do wbijania
    gwoździ, poleciłbym raczej zenita... :D

    > OK doczytam, miałem jednak nadzieję na potwierdzenie kierunku patrzenia
    > lub skierowanie go na coś, czego z racji nie śledzenia nowinek dotąd nie
    > zauważyłem.

    tak pokrótce - mają różne matryce. S200EXR, jak nazwa sama wskazuje, ma
    matrycę Super CCD EXR (Extended Range) następcę matrycy super CCD SR
    znanej z fuji 6200 i S5pro, a zatem odznacza się bardzo dużą rozpiętością
    tonalną, jednakże alternatywnie dając też możliwość robienia zdjęć w
    wysokiej rozdzielczości. Zoom 30,5-436, ze stabilizacją. Nie posiada
    odchylanego ekranu (stwierdzili, że wyświetlacz jest na tyle dobry, że
    nie musi być autoryzowany - pop.... ich) i jest zasilany dedykowanym
    akumulatorem - za to też mają u mnie krechę :-/.

    HS10 posiada matrycę BSI-CMOS, zapewniającą bardzo wysoką
    "szybkostrzelność", pozwalającą na wykonanie do 7 zdjęć w pełnej
    rozdzielczości (RAW) z prędkością 10 klatek na sekundę. Niestety
    rozpiętość tonalna nieco niższa niż w przypadku matrycy EXR. Dodatkowo
    posiada b. długi zoom (28-720) z bardzo skuteczną stabilizacją
    (sprawdzałem) i trochę programików typu usuwanie ruchu bądź rejestracja
    obiektów w fazach ruchu, panorama. Ma znów odchylany ekran i zasilany
    jest akumulatorkami bądź bateryjkami AA.

    Ja zdecydowałem się na S200. zbieram dutki :-) Ty decyzję musisz podjąć
    sam, zastanawiając się na czym bardziej Ci zależy. Podstawowe różnice
    nakreśliłem.

    > Może jakiś godny następca Sony R1? :)

    nie znam, nie wypowiem się. :-)
    --